FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Zostawiłeś tak wiele Maćku
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2010-09-02 Wyświetlono: 17405 razy
 
Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania.
Zostawiłeś tak wiele Maćku

foto © Archiwum Autotrapera   


IMG_3701_32971.jpg
 Off-road i auta terenowe były pasją jego życia.
Wyszedł z salonu Autotrapera, wsiadł na Harleya, którym jeździł latem najchętniej. Kończył się ostatni dzień pracy w tygodniu, zaczynał się weekend. Kilkaset metrów od firmy, na prostej, spokojnej ulicy nadjeżdżający z przeciwka Fiat Brava skręcił w lewo tuż przed jego Road Kingiem, powodując tak tragiczne w skutkach zderzenie.
Przeznaczenie nie ma szacunku dla ludzkich dokonań i umiejętności.  Maciek był doskonałym kierowcą. Na motocyklu jeździł od dziecka. Doskonale czuł się w siodle i potrafił prowadzić mocnego choppera zarówno w trasie, jak i w miejskim ruchu. Jeździł świadomie, kontrolował zarówno jedno- jak i dwuślad, który prowadził. Kto jechał z nim w roli pasażera, pamięta opanowanego profesjonalistę, planującego każdy zakręt, każdą przeprawę przez strumień.
Nie zapomnę przejażdżki rajdowym Grand Cherokee, który pod stopą Maćka odrywał się od ziemi, muskając tylko czasem wertepy podwarszawskiego poligonu. Samochód przy tak dużej prędkości przeleciał wręcz nad kilkukilometrowym odcinkiem bezdroża. Po skończonej demonstracji wypadłem z kabiny na nogach "z waty".


Maciek jako szef wyprawy do Moab.
Maciej Majchrzak dwukrotnie wystartował Jeepem Grand Cherokee w Rajdzie Dakar. Zjeżdżona "Dakarówka", jako żywa reklama tamtych startów w latach 2002-2003,  stoi teraz na skarpie toru off-roadowego przy salonie Autotrapera. Wcześniej Maciek systematycznie wygrywał krajowe imprezy sportowe, zdobywając kilkakrotnie tytuły mistrza i wicemistrza w Rajdowych Mistrzostwach Polski  Samochodów Terenowych w latach 1986-1994.

Zamieniał swoją pasję w profesję. Z niewielkiego salonu i serwisu aut z napędem 4x4 wyrastał z latami prężny holding kilku spółek, znanych w całej Polsce pod nazwą Autotraper. W tym roku firma świętowała 15-lecie. Wyznawał dewizę "Nie rób nic, co nie pcha cię do przodu". Każda nowa inicjatywa okazywała się  mniejszym lub większym krokiem w kierunku sukcesu, dodając kolejne ogniwa do marki, kojarzonej z jego nazwiskiem. Stworzony w 1998 roku Autotraper Jeep® Klub Polska cieszył się tak wielką popularnością, że w roku 2002, jako pierwsze i największe w kraju stowarzyszenie, został przemianowany na Jeep® Klub Polska. W pamięci klubowiczów Autotraper Off-Road Klub Polska pozostaną obrazy z wypraw Africa Challange do Maroka i Tunezji, czy z szalonej wyprawy do Mekki jeepowców - miasteczka Moab i parku Canyonlands w Stanach, a także systematyczne wypady w Bieszczady. Łódź była dla firmy ze Starowej Góry za ciasna. Akademia Off-Roadu, czy konkursy Mistrz 4x4 stały się imprezami ogólnopolskimi, głośnymi w mediach.

Maciek_34867.jpeg
 Maciek i jego pierwszy "Indian"
Autotraper był jedynym w Polsce dealerem samochodowym, który systematycznie wydawał dla swoich klientów kolorowy kwartalnik. Najpierw skromny, później coraz grubszy, zawsze jednak taktownie informujący, jak ważni są dla firmy Ci, którzy się z nią związali. Pismo wychodzi od 2004 roku.
To Maciek był osobą, która podała mi dłoń w trudnym momencie. Zawsze zresztą mówił, że "ma szczęśliwą rękę i przyjaciele Autotrapera na fart nigdy nie narzekali". Kiedy po rozstaniu z miesięcznikiem "Auto-Moto" przedstawiłem mu projekt lokalnego programu TV, zaskoczył mnie szczerą, racjonalną analizą:
- Nasi klienci nie mają czasu oglądać telewizji.
- A dzienniki czytają?
- Żyją zbyt aktywnie.
- To jak do nich dotrzeć?
- Zróbmy dla nich wspólnie kolorowe pismo, takie zaproszenie do salonu.




RRC_(88)_16137.jpg
 Maciek podczas charleyowej eskapady po USA.
I tak, nie wiedząc, że otwieramy mało znaną jeszcze w Polsce formułę wydawniczą, tzw customer publishing, zaczęliśmy wydawać "Autotraper Magazyn", będący kroniką  rozwoju firmy i przy okazji jej wizytówką.
A było o czym pisać, bo Maciek był gejzerem pomysłów i wizyty w Starowej Górze zawsze wiązały się z niespodziankami. Ostatnimi było rozszerzenie oferty  sprzedaży o samochody marki Suzuki, a potem rozbudowa salonu, bardzo już w tej chwili zaawansowana.
Kryzys w branży okazał się szansą na obranie nowego kursu firmy. Planowane były kolejne inwestycje, rajd, imprezy w plenerze. To miał być  sezon nowości, powrotu na szlaki klubu off-roadowców, kolejne ważne,  wielkie kroki w historii Autotrapera. Bo "Nie robi się niczego, co nie pcha cię do przodu". Rozmawialiśmy telefonicznie o planach, miały wypełnić  13 wydanie pisma "Autotraper Magazyn".

Zostawiłeś tak wiele Maćku, zostawiłeś tak wielu...

Pożegnanie Macieja Majchrzaka odbędzie się w sobotę 4 września o godzinie 13.00 w Justynowie k. Łodzi w Kościele Miłosierdzia Bożego przy ul. Łódzkiej 35.


Źródło: Mototarget.pl, fot. Archiwum Autotrapera

 Inne artykuły
» A jednak się kręci roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Pitek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pitek, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedziaek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pitek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedziaek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |