FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce
  Dodano: 2011-10-12 WyÅ›wietlono: 9247 razy
 
Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku.
Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce

foto © Chevrolet   

Chevrolet Poland również chÄ™tnie przyÅ‚Ä…czyÅ‚ siÄ™ do Å›wiÄ™towania 100 lat istnienia firmy. Po natkniÄ™ciu siÄ™ na informacjÄ™ na ten temat umieszczonÄ… w prasie, z przedstawicielami Chevroleta w Warszawie skontaktowaÅ‚ siÄ™ pan Jerzy JagodziÅ„ski, urodzony 9 sierpnia 1923 roku. Pan Jerzy, który w latach 60. tworzyÅ‚ pierwsze w Polsce stacje diagnostyczne, od najmÅ‚odszych lat interesowaÅ‚ siÄ™ samochodami, a teraz wspomina swoje przedwojenne spotkania z Chevroletem oraz poczÄ…tki motoryzacyjnej kariery.

Samochody przed wojną były rzadkością, zaś Pan już od dziecka miał z nimi do czynienia. Od kiedy rodzina miała samochody?

Mój ojciec, Jan JagodziÅ„ski kupiÅ‚ w 1917 roku w Koźminie Wielkopolskim mÅ‚yn napÄ™dzany maszynÄ… parowÄ…, zaÅ› po wojnie rozbudowaÅ‚ mÅ‚yn i elektrowniÄ™, w których pracowaÅ‚y silniki ssÄ…co-gazowe marki Deutz i Wintherthur z 1913 roku. Ojciec byÅ‚ miÅ‚oÅ›nikiem motoryzacji. W 1913 roku kupiÅ‚ motocykl NSU z pasowym napÄ™dem. Ruszanie byÅ‚o kÅ‚opotliwe, bo wczeÅ›niej trzeba byÅ‚o korbkÄ… napiąć pas Å‚Ä…czÄ…cy silnik z koÅ‚em (nie byÅ‚o sprzÄ™gÅ‚a), a nastÄ™pnie powoli stopÄ… zluzować napiÄ™cie pasa. Ojciec sam lubiÅ‚ majsterkować przy maszynach. MÅ‚yn potrzebowaÅ‚ transportu i ojciec w pewnym momencie miaÅ‚ trzy ciężarówki. NajstarszÄ… byÅ‚ NAG z 1913 roku, na masywach. W latach dwudziestych kraj stawaÅ‚ na nogi, panowaÅ‚ optymizm i ojciec podarowaÅ‚ mamie beżowo-żóÅ‚tego kabrioleta Chevrolet Six. Po raz pierwszy w życiu kupiÅ‚ nowe auto. Ojcu bardzo podobaÅ‚ siÄ™ Chevrolet, bo miaÅ‚ 6-cylindrowy silnik i fantastyczne, kolorowe reklamy. Rodzina dziwiÅ‚a siÄ™, że kupiÅ‚ nowe, drogie auto – Chevrolet kosztowaÅ‚ 10 tys. zÅ‚. Ale ojciec byÅ‚ bardzo ambitny – jak postanowiÅ‚, to musiaÅ‚o być zrobione.

Motoryzacja była wtedy kosztowna?
ByÅ‚a bardzo droga. Litr paliwa w latach 20. kosztowaÅ‚ ponad 80 groszy, przed wojnÄ… staniaÅ‚ do 50 groszy. Niewykwalifikowany bezrobotny dostawaÅ‚ na zasiÅ‚ku 50 groszy dziennie. PamiÄ™tam z ojcem w Poznaniu w restauracji braci Dawidowskich przy ul. Åšw. Marcin zjedliÅ›my obiad za 50 groszy – kieÅ‚basÄ™ parówkowÄ… z kapustÄ… i ziemniakami. Samochodem jeździÅ‚a mama, co stanowiÅ‚o nie lada sensacjÄ™. MiaÅ‚a szal, futro z lisów, skórzanÄ… czapkÄ™ z maÅ‚ym daszkiem i rÄ™kawice ze sztylpami – taki snobistyczny fason żony bogatego przemysÅ‚owca. Ale na przyjemnoÅ›ci nie starczaÅ‚o pieniÄ™dzy – mÅ‚yn trzeba byÅ‚o rozbudować, pojawiÅ‚ siÄ™ kryzys. Po roku rodzice sprzedali Chevroleta i kupili znacznie taÅ„szego, używanego, starego Fiata 503 z zamkniÄ™tym nadwoziem. To wÅ‚aÅ›nie na nim nauczyÅ‚em siÄ™ jeździć.

Ile miał pan wtedy lat?
Po raz pierwszy ojciec posadziÅ‚ mnie na kolanach i powiedziaÅ‚ „kieruj” jak miaÅ‚em 8 lat. ByÅ‚o to podczas wyjazdu nad WartÄ™, na gruntowej drodze do Roguska. DawaÅ‚em sobie radÄ™, imponowaÅ‚o mi prowadzenie auta. NiedÅ‚ugo potem tata gdzieÅ› wyjechaÅ‚, a do mnie przyszÅ‚y dzieciaki z sÄ…siedztwa. Å»eby popisać siÄ™ przed nimi wsadziÅ‚em je do naszego samochodu i wyjechaÅ‚em z garażu. Na Å‚Ä…ce zawróciÅ‚em i postawiÅ‚em samochód na miejsce. Wieczorem wróciÅ‚ ojciec i obszedÅ‚ caÅ‚e gospodarstwo. ByÅ‚em z nim i w garażu poczuliÅ›my dziwny swÄ…d. PomyÅ›laÅ‚em, że da mi w skórÄ™, bo bez pozwolenie uruchomiÅ‚em samochód. A on zapytaÅ‚, czy wyjechaÅ‚em na ulicÄ™, czy na Å‚Ä…kÄ™. Gdy usÅ‚yszaÅ‚, że na Å‚Ä…kÄ™, to przypomniaÅ‚, żebym przed jazdÄ… zwalniaÅ‚ hamulec rÄ™czny. Potem, gdy wyjeżdżaliÅ›my do Poznania, pozwalaÅ‚ mi prowadzić samochód.

Ówczesne samochody byÅ‚y trudne w prowadzeniu?
Nie specjalnie, chociaż hamulce, sprzÄ™gÅ‚o i kierownica nie miaÅ‚y wspomagania. Natomiast pamiÄ™tam, jak jeździÅ‚em z ojcem do drogerii CzesÅ‚awa Ogurkowskiego. MiaÅ‚ rÄ™cznÄ… pompÄ™ do benzyny z dwoma zbiornikami po 5 litrów każdy. Jeden zbiornik napeÅ‚niaÅ‚o siÄ™ rÄ™cznÄ… pompÄ…, a w tym czasie z drugiego spuszczaÅ‚o paliwo do samochodu. Ruch na drogach byÅ‚ niewielki. ByÅ‚o sporo koni, niektóre pÅ‚oszyÅ‚y siÄ™ na widok samochodu. Wozy konne powinny byÅ‚y jeździć latówkami, czyli drogami polnymi obok szos, które drogowcy wysypywali tÅ‚uczniem. Po utrzymaniu dróg byÅ‚o widać, który starosta jest koniarzem, a który samochodziarzem. Starostowie byli wÅ‚aÅ›cicielami ziemskimi i stać ich byÅ‚o na samochody. Zmotoryzowani wyraźnie lepiej dbali o drogi tÅ‚uczniowe. W 1939 roku już Chevroletem udaÅ‚o mi siÄ™ przekroczyć 100 km/h. To byÅ‚o na drodze Jarocin – Gniezno. Po zjechaniu z drogi do Poznania, na odcinku od MiÄ…skowa do MiÅ‚osÅ‚awia powstawaÅ‚y eksperymentalne odcinki brukowane kostkÄ… bazaltowÄ…, granitowÄ…, cegÅ‚Ä…. Nawet 4 czy 5 km byÅ‚o wyasfaltowane. Ta gÅ‚adka powierzchnia zaskoczyÅ‚a nas, widzieliÅ›my jak odbijajÄ… siÄ™ w niej drzewa rosnÄ…ce wzdÅ‚uż szosy. ZatrzymaliÅ›my Chevroleta i wyszliÅ›my, żeby zelówkami sprawdzić, czy ten asfalt nie jest aby Å›liski.

To był drugi Chevrolet w pańskiej rodzinie?
Po Fiacie ojciec kupiÅ‚ w 1939 roku ciemnozielonego Chevroleta AB z 1928 roku. Nie pamiÄ™tam, kto go sprzedawaÅ‚, ale byÅ‚ w dobrym stanie. Ojciec jednak wraz z dwoma mechanikami zrobiÅ‚ szczegóÅ‚owy przeglÄ…d nabytku. RozebraÅ‚ nawet silnik. Wszyscy zachwycaliÅ›my siÄ™ waÅ‚em korbowym na Å‚ożyskach kulkowych. Chevroleta zarejestrowaÅ‚ 26 kwietnia. ByÅ‚ dużo szybszy od Fiata. Po wciÅ›niÄ™ciu pedaÅ‚u gazu zryw byÅ‚ niesamowity. Ojciec ostrzegaÅ‚ mnie: „PamiÄ™taj synek, to nie jest Fiat”. Ojciec uwielbiaÅ‚ szybkÄ… jazdÄ™.

SkoÅ„czyÅ‚o siÄ™ bez wypadków?
MieliÅ›my jeden, 19 lipca w Poznaniu, ale nie z powodu szybkiej jazdy, tylko oÅ›lepiajÄ…cego sÅ‚oÅ„ca. ProwadziÅ‚ ojciec i jadÄ…c pod sÅ‚oÅ„ce nie zauważyÅ‚ dÅ‚ugich szyn wystajÄ…cych z konnej platformy. Stalowe belki wybiÅ‚y szybÄ™ i znalazÅ‚y siÄ™ nagle miÄ™dzy gÅ‚owami ojca i mojÄ…. ZrobiÅ‚o siÄ™ kupÄ™ szumu, na szczęście nic siÄ™ nikomu nie staÅ‚o, a nowa szyba zostaÅ‚a wprawiona kilka godzin później.

Nie naciskaÅ‚ pan na ojca, żeby kupiÅ‚ nowy samochód?
Nowe auta bardzo mi siÄ™ podobaÅ‚y, ale wiedziaÅ‚em, że sÄ… drogie. Z gimnazjum Księży Salezjanów w Ostrzeszowie pisaÅ‚em do przedstawicielstw z proÅ›bÄ… o katalogi. MiaÅ‚em album i w nim wklejaÅ‚em fotografie najnowszych modeli samochodów. Raz do Ostrzeszowa na ul. PiÅ‚sudskiego 13 zajechaÅ‚o dwóch dżentelmenów w odkrytym BMW z maskÄ… na pasy i zapytali ksiÄ™dza, gdzie jest wÅ‚aÅ›ciciel firmy „JagodziÅ„ski”. KsiÄ…dz stwierdziÅ‚, że jest tylko gimnazjalista o takim nazwisku. Panowie przedstawili siÄ™, że sÄ… z Katowic z salonu marki i chcieli mnie zobaczyć. PoprosiÅ‚em ich o wybaczenie, bo wprowadziÅ‚em firmÄ™ w bÅ‚Ä…d i naraziÅ‚em na koszty dalekiej podróży. Panowie wziÄ™li mnie na przejażdżkÄ™ – jeden z nich przesiadÅ‚ siÄ™ nawet na tyÅ‚, na tak zwane siedzenie dla teÅ›ciowej, abym jechaÅ‚ obok kierowcy. ProwadzÄ…cy mocno wciskaÅ‚ gaz, a ja zgrywajÄ…c ważniaka na to: „MyÅ›laÅ‚em, że wiÄ™cej wyciÄ…ga”. Potem pojechali jeszcze do ojca, do oddalonego o 60 km Koźmina, ale ojciec siÄ™ nawet na mnie nie zdenerwowaÅ‚.

Kiedy zdobył pan prawo jazdy?
W 1939 roku ojciec stwierdziÅ‚, że muszÄ™ zrobić prawo jazdy, bo bÄ™dÄ™ go zastÄ™pować. Mnie nie trzeba byÅ‚o tego dwa razy powtarzać. Chociaż byÅ‚em w trzeciej klasie, to wkrÄ™ciÅ‚em siÄ™ na zajÄ™cia Przygotowania Wojskowego prowadzone dla uczniów czwartej klasy. Ze starszymi kolegami wysÅ‚uchaÅ‚em wykÅ‚adów o budowie samochodu. Eksponatem byÅ‚o podwozie zabytkowego auta marki Protos, z lewarem hamulca rÄ™cznego na zewnÄ…trz karoserii. Jeździć samochodem już umiaÅ‚em. Jako ekstern zdawaÅ‚em na kursach Franciszka Jurkowskiego. Grupa sÅ‚uchaczy liczyÅ‚a trzydzieÅ›ci osób, to byli gÅ‚ównie mężczyźni w wieku ok. czterdziestu lat, z caÅ‚ej okolicy Koźmina. Na amatorskie prawo jazdy trzeba byÅ‚o wykazać siÄ™ sporÄ… wiedzÄ… technicznÄ…. Radca Trampler (u którego zdawaÅ‚ na prawo jazdy także mój ojciec) pytaÅ‚ np. co to jest prÄ…dnica, jak jest zbudowany i do czego sÅ‚uży akumulator. Ponieważ egzaminator zaparkowaÅ‚ swoje DKW kabrio przy lewej krawÄ™dzi ulicy, co skomentowaÅ‚em jako nieprawidÅ‚owe zachowanie, bo pasażerka Tramplera musiaÅ‚a wysiąść na ulicÄ™, otrzymaÅ‚em dodatkowe, podchwytliwe pytanie: jakie Å›wiatÅ‚a powinien mieć autobus. ChodziÅ‚o o dwa niebieskie, obrysowe Å›wiatÅ‚a na dachu. Odpowiedź znaÅ‚em i przed egzaminatorem wykonaÅ‚em jazdÄ™ próbnÄ…. W samochodzie siedziaÅ‚ ze mnÄ… tylko instruktor. Ta jazda byÅ‚a dla mnie formalnoÅ›ciÄ…, bo z prowadzeniem z Å‚atwoÅ›ciÄ… dawaÅ‚em sobie radÄ™. Na kilka tygodni przed wojnÄ… w starostwie powiatowym w Krotoszynie odebraÅ‚em „Pozwolenie na prowadzenie samochodu”, czyli zielone, a wiÄ™c amatorskie prawo jazdy. Czerwone byÅ‚y dla zawodowców.

We wrześniu 1939 roku wojsko zarekwirowało Chevroleta?
Nie, znajomi oficerowie rezerwy wyprosili u dowódcy puÅ‚ku w Krotoszynie majora Kabzy, aby nie zabieraÅ‚ nam samochodu, tylko żeby wojsko mogÅ‚o w każdej chwili z niego korzystać. DostaÅ‚em polecenie rozwiezienia kart mobilizacyjnych. ByÅ‚em caÅ‚y podniecony wojennymi przygotowaniami. ZgÅ‚osiÅ‚em siÄ™ nawet do żywych torped, ale bosman kazaÅ‚ mi wynosić siÄ™. Mundur miaÅ‚em z Przysposobienia Wojskowego, które także zaliczyÅ‚em awansem. Ojciec zamontowaÅ‚ z tyÅ‚u Chevroleta stulitrowÄ… beczkÄ™ na benzynÄ™, bo nie we wszystkich wsiach można byÅ‚o zatankować. Z kartami objechaÅ‚em caÅ‚y powiat. Tuż przed rozpoczÄ™ciem wojny, zawiozÅ‚em rodzinÄ™ do JastrzÄ™bowa. WracaÅ‚em do ojca do Koźmina (pilnowaÅ‚ gospodarstwa) i w Cielczy zatrzymali mnie polscy czoÅ‚giÅ›ci. MiÄ™dzy drzewami dostrzegÅ‚em dwie-trzy tankietki. Oficer w skórzanej kurtce pancerniaków wyskoczyÅ‚ do mnie z groźbami żebym nie gadaÅ‚, tylko natychmiast daÅ‚ mu benzyny.

Ale samochodu nie zabrali?
Nie, za to jak weszli Niemcy, to puÅ‚kownik Wehrmachtu zarekwirowaÅ‚ samochód. PopÅ‚akaÅ‚em siÄ™, bo polubiÅ‚em Chevroleta. Bardzo mi siÄ™ podobaÅ‚. ByÅ‚em jak fasoniarz, za kierownicÄ… siedziaÅ‚em z wysuniÄ™tym Å‚okciem.

Jak to się stało, że zachował pan dokumenty auta?
PuÅ‚kownik poleciÅ‚ żoÅ‚nierzowi zabrać Chevroleta. Å»oÅ‚nierz do mnie z krzykiem gdzie sÄ… dokumenty, a ja, że nie oddam. DostaÅ‚em w pysk i znów siÄ™ poryczaÅ‚em, wiÄ™c puÅ‚kownik kazaÅ‚ żoÅ‚nierzowi dać spokój. Tylko prawo jazdy zabrali mi później Niemcy. W 1943 roku pracowaÅ‚em jako kierowca berliÅ„skiego autobusu. Na dachu miaÅ‚ ogromny balon na gaz Å›wietlny. WolaÅ‚em pracÄ™ kierowcy niż stać przy maszynie w fabryce Heinkla. Po ucieczce z Berlina, za karÄ™ zostaÅ‚em skierowany przez Arbeitsamt do pracy w mleczarni w Krotoszynie gdzie prowadziÅ‚em ciężarówkÄ™ na gaz z grysu koksowego.

Miał pan jeszcze kontakt z Chevroletami?
Po wojnie, w Oficerskiej Szkole Samochodowej w Bydgoszczy w kompanii szkolno-remontowej w 1945 roku miaÅ‚em do czynienia z ciężarowymi Chevroletami. To byÅ‚y bardzo dobre, niezawodne samochody, z lekko pracujÄ…cÄ… skrzyniÄ… biegów. Chevrolet jako jedyny miaÅ‚ silnik górnozaworowy – byÅ‚y to mocne wozy. MiaÅ‚y dwie osie i byÅ‚y szybsze od terenowych, trzyosiowych. Ponieważ utrzymywaÅ‚em tabor w ruchu, doceniaÅ‚em także Å‚atwość napraw Chevroleta. Po wyjÅ›ciu z wojska nie miaÅ‚em wÅ‚asnego samochodu. To już byÅ‚y inne czasy i luksusem byÅ‚ motocykl.



Źródło: Chevrolet, informacja Mototarget.pl

Bank prasowy: media.gm.com/content/media/po/pl/chevrolet/news.html/

 Inne artykuÅ‚y
» A jednak siÄ™ krÄ™ci ¶roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? ¶roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknÄ…Å‚ najbardziej czuÅ‚ego punktu w zÅ‚ożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuÅ›, postÄ™p już siÄ™ odbywa, oÅ›rodki badawczo-rozwojowe pracujÄ… peÅ‚nÄ… parÄ…. Problem pojawia siÄ™, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta bÄ™dÄ… moralne? wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona ¶roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespoÅ‚u i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. wiÄ™cej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma Pi±tek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstaÅ‚ w zespole projektantów kierowanym przez stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam BazydÅ‚o Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pi±tek, 2015-05-15
  Adam KoÅ‚odziejczyk wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedzia³ek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint ¶roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »

» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pi±tek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku. wiÄ™cej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz JasiÅ„ski Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »

» Jak Audi pokonaÅ‚o diabÅ‚a - rozmawiamy z Leszkiem KempiÅ„skim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek KempiÅ„ski SÄ… firmy obdarzone przez zaÅ‚ożycieli instynktem przetrwania i rynkowÄ… bojowoÅ›ciÄ…. Nawet kryzys wykorzystujÄ… umiejÄ™tnie jako szansÄ™ na wspinanie siÄ™ w rankingach, bo walkÄ™ o pieniÄ…dze majÄ… w genach. O menadżerach takich firm mówi siÄ™, że potrafiÄ… wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w Å›rodku wyjść z nich jako pierwsi.  wiÄ™cej »

» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »

» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »

» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger ¶roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedzia³ek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imiÄ™ jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |