FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2012-09-07 Wyświetlono: 10807 razy
 
Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem.
Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk

foto © Ford   


– Na pierwszą falę światowego kryzysu Ford był przygotowany jak żadna inna firma, drugą odczuł dość boleśnie, trzecia przed nami. Wchodzicie w ten trudny okres z finansową stratą, ale z sukcesami modeli i wielkimi planami.

 

– To prawda, mamy się czym chwalić. Ford Focus to absolutny numer jeden na świecie, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy, najnowszy model Fiesty jest najlepiej sprzedającym się autem miejskim w Europie. W Stanach Zjednoczonych Ford osiągnie zyski 8 mld dolarów. Wydaje się więc, że wszystko idzie dobrze. Jeśli dodamy do tego, że mamy w tej chwili najlepszą w historii linię modelową we wszystkich segmentach, a nasz litrowy silnik EcoBoost został uznany silnikiem roku 2012 w plebiscycie „International Engine of the Year”, to oczywiście jest się z czego cieszyć.

 

– Czemu więc jest źle, skoro jest tak dobrze?

 

– Problem polega na tym, że rynek to system naczyń połączonych. Wchodzimy w potężną, kolejną fazę kryzysu i jeżeli popatrzymy na sytuację wszystkich producentów w Europie, w tym Forda, to niestety nie jest ona dobra. Pomimo szerokiej gamy nowych modeli w naszej ofercie, rynek słabnie. Od 2007 roku, ostatniego roku przed kryzysem, rynek zmniejszył się o ponad 3,3 mln samochodów. Można sobie wyobrazić jakie będą tego konsekwencje dla wszystkich, również dla Forda. Przed nami bardzo ciężki czas dla całej branży. I można przewidywać, że nie tylko dla branży motoryzacyjnej. Najczarniejszy ze scenariuszy przewiduje, że rynek zanotuje spadek w roku 2013 i nawet 2014, być może nawet o 30 procent w stosunku do tego, co było w roku 2011.

 

– W każdym kryzysie są przegrani i zwycięzcy – powiedział Stephen Odell podczas konferencji Forda, która miała pokazać, że jesteście dobrze uzbrojeni przed tą walką?

 

– W Amsterdmie odbyło się spotkanie europejskich dealerów i mediów, gdzie chcieliśmy pokazać pozycję Forda na produktowej mapie Europy. Pomimo kryzysu mamy do pokazania wiele: nowe wysokie technologie, nowe modele. Została przedstawiona m.in. cała gama zupełnie nowych samochodów dostawczych Ford Transit, Transit Custom, Transit Connect oraz Transit Courier, a także rodzina nowych vanów osobowych Ford Tourneo. To modele, które wejdą dopiero na rynek. Konferencja pod nazwą „Go Further” była faktycznie demonstracją odwagi i determinacji Forda w budowaniu silnej marki w Europie. Koncentrujemy siły, aby w tym trudnym momencie przekonać klientów do naszych produktów.

 

– Większość to modele globalne, efekt polityki „One Ford”.

 

– Tak, na rynek wchodzi m.in nowy Ford Kuga, który podbił już rynek amerykański pod nazwą Escape – to przykład rozwijania koncepcji modeli globalnych „One Ford”, zainicjowanej półtora roku temu. Kolejnym SUV-em, pokazanym w Amsterdamie, który niebawem trafi do Europy będzie zupełnie nowy, mniejszy EcoSport. A następnym model Edge, który sprawdził się na innych rynkach. Chcemy pokazać, że Ford błyskawicznie przystosowuje się do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań klientów, że Ford ma już nowe towary i usługi. Do 2017 roku wprowadzimy 15 nowych modeli. Odnowiona zostanie linia samochodów osobowych. Nowe Mondeo, znane w USA pod nazwą Fusion, wjeżdża właśnie do Europy. Nowa Fiesta, także w usportowionej wersji ST to kolejna nowość w gamie aut osobowych.

 

– Będzie też model z większym temperamentem.

 

– W najbliższej przyszłości w naszej europejskiej sieci sprzedaży, a więc również w polskich salonach, pojawi się legendarny Ford Mustang.

 

– W Amsterdamie Ford przedstawił również nowe technologie.

 

– Ford jest zdeterminowany w rozwijaniu technologii zwiększających bezpieczeństwo podróżowania naszymi samochodami. Zaprezentowany właśnie Ford B-Max to auto pięciogwiazdkowe w testach zderzeniowych Euro-NCAP, wyposażone właśnie w prezentowane technologie, m.in. system komunikacji SYNC, powiadamiający o miejscu wypadku bez udziału kierującego. Przedstawione podczas konferencji pompowane tylne pasy bezpieczeństwa, system MyKey oraz inne technologie wspomagające kierowcę, będą rozwijane w naszych modelach.

 

– Moim zdaniem najbardziej rewolucyjna z technologii wdrożonych przez Forda to jednolitrowe silniki EcoBoost, ale czy sprawdzą się one w dużych modelach Kuga i Mondeo?

 

– Kiedy pierwszy raz usłyszałem, że w litrowe, trzycylindrowe silniki zostaną wyposażone Focus i B-MAX, byłem sceptykiem, jak pewnie wiele osób... oczywiście zanim się nie przejechałem tymi autami. Mieliśmy okazję skonfrontować w praktyce Fordy B-MAX napędzane silnikami 1.0 EcoBoost z dieslami Duratorq 1.6. o porównywalnej dynamice. Dopiero kiedy ma się szansę sprawdzić, jak dynamiczne okazują się samochody z silnikami EcoBost, nie ma wątpliwości, że te jednostki dobrze spiszą się w większych pojazdach. Wszystko zależy od odpowiedniego przeniesienia napędu, doboru i zestrojenia skrzyń biegów.

 

– Mniejsze silniki to chyba także jedyna skuteczna recepta na rosnące ceny paliw.

 

– Downsizing to jest światowy trend – mniejsze pojemności to niższe zużycie paliwa, mniejsza emisja CO2, niższe opodatkowanie właścicieli takich aut w Europie, czego niestety nie ma w Polsce. Jestem przekonany, że i Mondeo z silnikiem 1.0 EcoBoost spełni oczekiwania klientów.

 

– Dziękuję bardzo za rozmowę. Życzę aby udało się szybko pokonać ten trudny okres, a  „Go Further” zamieniło się w „Run Further”.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |