FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-01-30 WyÅ›wietlono: 15597 razy
 
Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi. 
Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi

foto © Audi   

 

 


 

Kiedy August Horch zakÅ‚adaÅ‚ w stajni odziedziczonej po rodzicach swojÄ… firmÄ™, nie myÅ›laÅ‚, że trafiÅ‚ do branży, w której sukcesy goniÄ… kryzysy. Po dekadzie lat tÅ‚ustych, kÅ‚opoty finansowe zmusiÅ‚y zaÅ‚ożyciela do odejÅ›cia ze spóÅ‚ki i wtedy okazaÅ‚o siÄ™, że musi rozstać siÄ™ również z zastrzeżonÄ… nazwÄ… marki "Horch", choć trudno rozstać siÄ™ z czymÅ› tak osobistym jak nazwisko. NowÄ… nazwÄ™ podpowiedziaÅ‚ dziesiÄ™cioletni syn przyjaciela, bÄ™dÄ…cy za pan brat z formami Å‚aciÅ„skich czasowników. PrzetÅ‚umaczyÅ‚ on nazwisko Horch na martwy jÄ™zyk  (sÅ‚uchaj - niem. horch, Å‚ac. audi) i stworzyÅ‚ nowÄ… markÄ™, znanÄ… dziÅ› na caÅ‚ym Å›wiecie jako Audi. W życiu czasem bywa jak w baÅ›niach - diabÅ‚a można pokonać podstÄ™pem.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Dla wielu marek to byÅ‚ trudny rok, ale nie dla Was. Idziecie po nowe rynki, jak po swoje. PamiÄ™tam rok 2004 i pierwsze A3 Sportback, które nie wyrastaÅ‚o ponad konkurencjÄ™. Od tego czasu  wszystkie modele dojrzaÅ‚y. SÄ… naprawdÄ™ premium.

 

- Rozwój Audi jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rynkowej, opracowywanej zawsze z dużym wyprzedzeniem. Już teraz myÅ›limy o strategii na lata 20. Opiera siÄ™ ona na kilku filarach: pierwszy to rozbudowa oferty produktowej. Np w roku 2000 tych produktów mieliÅ›my kilka, w tej chwili siÄ™gamy czterdziestu różnych modeli i docieramy do zupeÅ‚nie nowych segmentów rynkowych.

 

- Szukacie klienta tam, gdzie może się on pojawić?

 

- Tak, czasem nawet kreujemy segmenty, trafiajÄ…c w potrzeby czasów. Konsumenci, zwÅ‚aszcza ci zamożni, a do takich kierowane sÄ… produkty marki premium, najeździli siÄ™ już samochodami i oczekujÄ… od swoich pojazdów czegoÅ› wiÄ™cej. 

 

- Silniejszych wrażeń?

 

- Również. StÄ…d taka ekspansja różnych wersji sportowych. Nigdy w historii nie mieliÅ›my oÅ›miu modeli produkowanych przez quattrro GmbH, czyli różnych wersji RS czy R8.

 

- Czyli pierwszy filar strategii, to szeroka gama modeli, a kolejne?

 

- Drugi to wysoka jakość w każdym obszarze dziaÅ‚alnoÅ›ci, nie tylko zwiÄ…zana z materiaÅ‚ami stosowanymi w produkcji, ale również z komunikacjÄ…, sieciÄ… sprzedaży, serwisu. Ten poziom jest wciąż podnoszony.  W ostatniej dekadzie odczuwa siÄ™ to nie tylko w salonach sieci dealerskiej. PrzykÅ‚adem doskonalonej komunikacji sÄ… też duże imprezy ekspozycyjne: Genewa, Paryż, Frankfurt. To imponujÄ…ce przedsiÄ™wziÄ™cia, które pokazujÄ…, że marka wyznacza wysokie standardy.

 

- Prawda, pawilony targowe Audi, zwÅ‚aszcza we Frankfurcie muszÄ… robić wrażenie, choćby kubaturÄ… i liczbÄ… eksponowanych modeli.  A trzeci filar?

 

- Trzecim filarem sÄ… cechy budujÄ…ce caÅ‚Ä… filozofiÄ™ marki, chodzi o Quattro, Audi Space Line, Audi Connect, Audi Ultra, CDi, TFSI, to technologie ksztaÅ‚tujÄ…ce wizerunek. Jest też czwarty filar, może nie ma on aż tak silnego wymiaru jak wymienione wczeÅ›niej, ale warto zwrócić na to uwagÄ™. To pragmatyczne podejÅ›cie do sportu samochodowego, pozwalajÄ…ce na testowanie w ekstremalnych warunkach naszych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych, po to, aby później mogÅ‚y trafić do samochodów seryjnych. Przede wszystkim poligonem jest Le Mans, gdzie triumfowaÅ‚y silniki FSI, TDi, a teraz ultra i hybryda.

 

- Nie tylko w Europie jedziecie na najwyższym biegu. W Chinach jesteście od lat liderem segmentu premium, przed Mercedesem, BMW, Lexusem.

 

- Ekspansja na różne rynki jest tylko pochodnÄ… tej strategii. Skoro mamy odpowiedni potencjaÅ‚, szukamy rynków, gdzie możemy nasze produkty sprzedawać. Chiny sÄ… tego doskonaÅ‚ym przykÅ‚adem. Po drugiej stronie globu dobrze rozwija siÄ™ implementacja naszych silników wysokoprężnych w Ameryce PóÅ‚nocnej. Powstaje nowa fabryka w Meksyku i Brazylii, aby produkcja odbywaÅ‚a sie bliżej rynku docelowego - chodzi gÅ‚ównie o modele wyższych segmentów A8 i A7 oraz silniki wysokoprężne. 

 

- Inwestujecie w istniejące zakłady?

 

- Rozwijamy wÄ™gierskie Györ i niemieckie Neckarsulm.

 

- Co zmieniło się w Polsce w związku z tą globalną ekspansywną polityką, zwłaszcza po powstaniu silnej Volkswagen Group Polska?

 

- W Polsce mamy bardzo nowoczesnÄ… sieć sprzedaży na tle Europy. Wszystkie niemal obiekty sÄ… nowe, tworzone wg dwóch ostatnich korporacyjnych standardów: hangar lub terminal. Na tle innych sieci nasze salony prezentujÄ… siÄ™ wizualnie bardzo dobrze. Ale nie chodzi tylko o wizualne atuty. Od dÅ‚uższego czasu pracujemy nad podniesieniem jakoÅ›ci pracy w aspektach sprzedaży i serwisu. Widzimy tego wyraźne efekty w różnego rodzaju zestawieniach, w których każdy parametr z miesiÄ…ca na miesiÄ…c wspina sie po skali w górÄ™, w każdym siÄ™ rozwijany i to jest bardzo pozytywna tendencja.

 

- No proszę, mimo kryzysu, a może to recepta na kryzys?

 

- W ostatnich dwóch latach intensywnie modyfikowaliÅ›my programy handlowe, dostosowujÄ…c siÄ™ do sytuacji kryzysowej, staliÅ›my siÄ™ bardziej elastyczni pod wzglÄ™dem oferty. RozwinÄ™lismy również wiele programów dedykowanych różnym segmentom rynkowym tzn przedsiÄ™biorstwom, grupom zawodowym, aby gÅ‚Ä™biej penetrować rynek. JeÅ›li teraz poÅ‚Ä…czymy progres jakoÅ›ciowy z ofertÄ… produktowÄ… i rozwijanymi cechami marki, Å‚atwiej zrozumiemy sukces Audi w ostatnich latach. 

 

- Jak to wyglÄ…da w ostatnim roku w Polsce na tle Europy? 

 

- Jest dobrze. Ogólnie w Europie oprócz krajów, o których mówi sie w kontekÅ›cie kryzysu, takich jak WÅ‚ochy i Hiszpania, jest np rynek brytyjski, gdzie mamy bardzo silny wzrost sprzedaży. W Polsce nie jest jeszcze tak dobrze jak na Wyspach Brytyjskich, czy w Rosji, ale jesteÅ›my zielonÄ… wyspÄ…. Rozwijamy siÄ™, może nie w sposób rewolucyjny, ale ewolucyjny. 

 

- Czyli wszystko zgodnie z planem? 

 

- Globalnie wszystko odbywa siÄ™ zgodnie z opracowanÄ… wczeÅ›niej strategiÄ… na lata 2015-2020, a nawet jest nieco lepiej, bo zakÅ‚adaliÅ›my  przekroczenie rocznej sprzedaży póÅ‚tora miliona samochodów Audi dopiero w roku 2015, a osiÄ…gnÄ™liÅ›my to już w roku 2013. Wszystko to przy bardzo wysokim poziomie rentownoÅ›ci.

 

- To fakt, w Audi AG, jak w wiÄ™kszoÅ›ci niemieckich spóÅ‚ek peÅ‚na "jawnost i gÅ‚asnost", a na stronach internetowych, dla wiedzy inwestorów, kursy akcji aktualizowane sÄ… niemal w czasie rzeczywistym. PozazdroÅ›cić ciuÅ‚aczom - w ostatniej dekadzie każdy, kto w 2004 roku inwestowaÅ‚ swoje 204 euro w jednÄ… akcjÄ™ spóÅ‚ki, w tym roku mógÅ‚ jÄ… sprzedać za ok. 650 euro.

Takiej krzywej wzrostu życzymy w kolejnej dekadzie. DziÄ™kujÄ™ za rozmowÄ™.  



Źródło: mototarget - wywiad udostępniony do przedruków, copyright free z podaniem źródła

Bank prasowy: www.audi.press-bank.pl

 Inne artykuÅ‚y
» A jednak siÄ™ krÄ™ci ¶roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? ¶roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknÄ…Å‚ najbardziej czuÅ‚ego punktu w zÅ‚ożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuÅ›, postÄ™p już siÄ™ odbywa, oÅ›rodki badawczo-rozwojowe pracujÄ… peÅ‚nÄ… parÄ…. Problem pojawia siÄ™, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta bÄ™dÄ… moralne? wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona ¶roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespoÅ‚u i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. wiÄ™cej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma Pi±tek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstaÅ‚ w zespole projektantów kierowanym przez stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam BazydÅ‚o Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pi±tek, 2015-05-15
  Adam KoÅ‚odziejczyk wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedzia³ek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint ¶roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »

» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pi±tek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku. wiÄ™cej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz JasiÅ„ski Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »

» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »

» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »

» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger ¶roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedzia³ek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |