FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-01-30 Wyświetlono: 15602 razy
 
Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi. 
Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi

foto © Audi   

 

 


 

Kiedy August Horch zakładał w stajni odziedziczonej po rodzicach swoją firmę, nie myślał, że trafił do branży, w której sukcesy gonią kryzysy. Po dekadzie lat tłustych, kłopoty finansowe zmusiły założyciela do odejścia ze spółki i wtedy okazało się, że musi rozstać się również z zastrzeżoną nazwą marki "Horch", choć trudno rozstać się z czymś tak osobistym jak nazwisko. Nową nazwę podpowiedział dziesięcioletni syn przyjaciela, będący za pan brat z formami łacińskich czasowników. Przetłumaczył on nazwisko Horch na martwy język  (słuchaj - niem. horch, łac. audi) i stworzył nową markę, znaną dziś na całym świecie jako Audi. W życiu czasem bywa jak w baśniach - diabła można pokonać podstępem.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Dla wielu marek to był trudny rok, ale nie dla Was. Idziecie po nowe rynki, jak po swoje. Pamiętam rok 2004 i pierwsze A3 Sportback, które nie wyrastało ponad konkurencję. Od tego czasu  wszystkie modele dojrzały. Są naprawdę premium.

 

- Rozwój Audi jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rynkowej, opracowywanej zawsze z dużym wyprzedzeniem. Już teraz myślimy o strategii na lata 20. Opiera się ona na kilku filarach: pierwszy to rozbudowa oferty produktowej. Np w roku 2000 tych produktów mieliśmy kilka, w tej chwili sięgamy czterdziestu różnych modeli i docieramy do zupełnie nowych segmentów rynkowych.

 

- Szukacie klienta tam, gdzie może się on pojawić?

 

- Tak, czasem nawet kreujemy segmenty, trafiając w potrzeby czasów. Konsumenci, zwłaszcza ci zamożni, a do takich kierowane są produkty marki premium, najeździli się już samochodami i oczekują od swoich pojazdów czegoś więcej. 

 

- Silniejszych wrażeń?

 

- Również. Stąd taka ekspansja różnych wersji sportowych. Nigdy w historii nie mieliśmy ośmiu modeli produkowanych przez quattrro GmbH, czyli różnych wersji RS czy R8.

 

- Czyli pierwszy filar strategii, to szeroka gama modeli, a kolejne?

 

- Drugi to wysoka jakość w każdym obszarze działalności, nie tylko związana z materiałami stosowanymi w produkcji, ale również z komunikacją, siecią sprzedaży, serwisu. Ten poziom jest wciąż podnoszony.  W ostatniej dekadzie odczuwa się to nie tylko w salonach sieci dealerskiej. Przykładem doskonalonej komunikacji są też duże imprezy ekspozycyjne: Genewa, Paryż, Frankfurt. To imponujące przedsięwzięcia, które pokazują, że marka wyznacza wysokie standardy.

 

- Prawda, pawilony targowe Audi, zwłaszcza we Frankfurcie muszą robić wrażenie, choćby kubaturą i liczbą eksponowanych modeli.  A trzeci filar?

 

- Trzecim filarem są cechy budujące całą filozofię marki, chodzi o Quattro, Audi Space Line, Audi Connect, Audi Ultra, CDi, TFSI, to technologie kształtujące wizerunek. Jest też czwarty filar, może nie ma on aż tak silnego wymiaru jak wymienione wcześniej, ale warto zwrócić na to uwagę. To pragmatyczne podejście do sportu samochodowego, pozwalające na testowanie w ekstremalnych warunkach naszych rozwiązań technicznych, po to, aby później mogły trafić do samochodów seryjnych. Przede wszystkim poligonem jest Le Mans, gdzie triumfowały silniki FSI, TDi, a teraz ultra i hybryda.

 

- Nie tylko w Europie jedziecie na najwyższym biegu. W Chinach jesteście od lat liderem segmentu premium, przed Mercedesem, BMW, Lexusem.

 

- Ekspansja na różne rynki jest tylko pochodną tej strategii. Skoro mamy odpowiedni potencjał, szukamy rynków, gdzie możemy nasze produkty sprzedawać. Chiny są tego doskonałym przykładem. Po drugiej stronie globu dobrze rozwija się implementacja naszych silników wysokoprężnych w Ameryce Północnej. Powstaje nowa fabryka w Meksyku i Brazylii, aby produkcja odbywała sie bliżej rynku docelowego - chodzi głównie o modele wyższych segmentów A8 i A7 oraz silniki wysokoprężne. 

 

- Inwestujecie w istniejące zakłady?

 

- Rozwijamy węgierskie Györ i niemieckie Neckarsulm.

 

- Co zmieniło się w Polsce w związku z tą globalną ekspansywną polityką, zwłaszcza po powstaniu silnej Volkswagen Group Polska?

 

- W Polsce mamy bardzo nowoczesną sieć sprzedaży na tle Europy. Wszystkie niemal obiekty są nowe, tworzone wg dwóch ostatnich korporacyjnych standardów: hangar lub terminal. Na tle innych sieci nasze salony prezentują się wizualnie bardzo dobrze. Ale nie chodzi tylko o wizualne atuty. Od dłuższego czasu pracujemy nad podniesieniem jakości pracy w aspektach sprzedaży i serwisu. Widzimy tego wyraźne efekty w różnego rodzaju zestawieniach, w których każdy parametr z miesiąca na miesiąc wspina sie po skali w górę, w każdym się rozwijany i to jest bardzo pozytywna tendencja.

 

- No proszę, mimo kryzysu, a może to recepta na kryzys?

 

- W ostatnich dwóch latach intensywnie modyfikowaliśmy programy handlowe, dostosowując się do sytuacji kryzysowej, staliśmy się bardziej elastyczni pod względem oferty. Rozwinęlismy również wiele programów dedykowanych różnym segmentom rynkowym tzn przedsiębiorstwom, grupom zawodowym, aby głębiej penetrować rynek. Jeśli teraz połączymy progres jakościowy z ofertą produktową i rozwijanymi cechami marki, łatwiej zrozumiemy sukces Audi w ostatnich latach. 

 

- Jak to wygląda w ostatnim roku w Polsce na tle Europy? 

 

- Jest dobrze. Ogólnie w Europie oprócz krajów, o których mówi sie w kontekście kryzysu, takich jak Włochy i Hiszpania, jest np rynek brytyjski, gdzie mamy bardzo silny wzrost sprzedaży. W Polsce nie jest jeszcze tak dobrze jak na Wyspach Brytyjskich, czy w Rosji, ale jesteśmy zieloną wyspą. Rozwijamy się, może nie w sposób rewolucyjny, ale ewolucyjny. 

 

- Czyli wszystko zgodnie z planem? 

 

- Globalnie wszystko odbywa się zgodnie z opracowaną wcześniej strategią na lata 2015-2020, a nawet jest nieco lepiej, bo zakładaliśmy  przekroczenie rocznej sprzedaży półtora miliona samochodów Audi dopiero w roku 2015, a osiągnęliśmy to już w roku 2013. Wszystko to przy bardzo wysokim poziomie rentowności.

 

- To fakt, w Audi AG, jak w większości niemieckich spółek pełna "jawnost i głasnost", a na stronach internetowych, dla wiedzy inwestorów, kursy akcji aktualizowane są niemal w czasie rzeczywistym. Pozazdrościć ciułaczom - w ostatniej dekadzie każdy, kto w 2004 roku inwestował swoje 204 euro w jedną akcję spółki, w tym roku mógł ją sprzedać za ok. 650 euro.

Takiej krzywej wzrostu życzymy w kolejnej dekadzie. Dziękuję za rozmowę.  



Źródło: mototarget - wywiad udostępniony do przedruków, copyright free z podaniem źródła

Bank prasowy: www.audi.press-bank.pl

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |