FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-05-16 WyÅ›wietlono: 11179 razy
 
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland

foto © GM   

– To już koniec kryzysu w motoryzacji? Opel odnotowaÅ‚ w pierwszych czterech miesiÄ…cach ponad 40 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznych miesiÄ™cy ubiegÅ‚ego roku.


– Dla Opla w Polsce ten rok faktycznie zaczÄ…Å‚ siÄ™ wyjÄ…tkowo dobrze. Ożywienie na rynku nowych samochodów w Polsce także jest wyraźne widoczne. W pierwszym kwartale duży wpÅ‚yw na wyniki rynku miaÅ‚y kwestie zwiÄ…zane z przepisami dotyczÄ…cymi peÅ‚nego odliczania VAT, na których skorzystaÅ‚a część importerów. ByÅ‚o to jednak wydarzenie jednorazowe. Istotne jest to, czy ten wzrostowy trend, który obecnie obserwujemy, utrzyma siÄ™ i bÄ™dzie trwaÅ‚y. Dobrym prognostykiem na jego kontynuacjÄ™ jest 14% wzrost w kwietniu i ponad 30 tys. sprzedanych nowych samochodów. MyÅ›lÄ™, że 2014 bÄ™dzie rokiem przeÅ‚omowym i caÅ‚a polska branża motoryzacyjna pewnie zbliży siÄ™ do sprzedaży 400 tys. nowych aut.


– Jaki procent w sprzedaży Opla stanowiÅ‚y auta z homologacjÄ… N1 czyli z peÅ‚nym odliczeniem VAT?


– Niewielki, czyli ok. 600 egzemplarzy na ponad 9 tys. sprzedanych samochodów. Dla wyników Opla to nie miaÅ‚o wielkiego znaczenia. Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku.

 

– Jaki na te wyniki może mieć wpÅ‚yw reeksport?
 

– Zjawisko to nadal funkcjonuje i szacunkowo dla caÅ‚ego rynku siÄ™ga prawie 15 proc. aut, które zaraz po zakupie wyjechaÅ‚y za granicÄ™. W Oplu jednak nie mamy tego problemu, samochody raczej nie wyjeżdżajÄ….
 

– Jakie modele Polacy kupujÄ… najchÄ™tniej w waszych salonach. 
 

– WÅ‚aÅ›ciwie wszystkie przyczyniÅ‚y siÄ™ do dobrego wyniku. Najbardziej oczywiÅ›cie Corsa, ale zaraz za niÄ… Astra, Insignia, Mokka i Meriva - zupeÅ‚nie nowy model, wiÄ™c sumujemy na razie zamówienia, których jest wiele. Meriva, rodzinny samochód, wreszcie osiÄ…gnÄ…Å‚ godnÄ… tego modelu popularność i z poziomu trzydziestu sztuk wskoczyÅ‚ na poziom dwustu egzemplarzy sprzedawanych miesiÄ™cznie.


– BÄ™dziecie trzecim sprzedawcÄ… nowych aut w Polsce? Czy plany na resztÄ™ roku zakÅ‚adajÄ… również o 40 proc. wyższÄ… sprzedaży niż w 2013?
 

– Trudno wyrokować, czy Opel bÄ™dzie w pierwszej trójce, ale mamy dosyć ambitne plany, bo liczymy na co najmniej 30 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegÅ‚ego. OznaczaÅ‚oby to osiÄ…gniÄ™cie ok. 26 tys. sprzedanych pojazdów. To skok niespotykany dla marek tak ustabilizowanych jak Opel, raczej zdarzajÄ…cy siÄ™ nowym graczom na rynku. Uważam że to wynik do osiÄ…gniÄ™cia, a zamówienia od klientów potwierdzajÄ…, że kolejne miesiÄ…ce nie bÄ™dÄ… gorsze.

– RuszyÅ‚o kilka kampanii, opartych gÅ‚ównie na budowaniu wizerunku nowoczesnej niemieckiej marki, ale niemieckich marek jest kilka. Czym przekonacie w tej konkurencji klientów?
 

– Dla nas Opel to trzy gÅ‚ówne atrybuty, na których opieramy wizerunek. Po pierwsze to marka niemiecka, co oznacza wysokÄ… jakość i zaawansowane technologie. Po drugie – zwracamy uwagÄ™ na bardzo atrakcyjny wyglÄ…d gamy naszych samochodów, ekscytujÄ…cy design. Trzeci nasz atut to szeroko rozumiana dostÄ™pność. Ostatni element oznacza, że oferta jest atrakcyjna cenowo, obejmuje wszystkie segmenty, a samochody Å‚atwo zamówić, bo produkowane sÄ… blisko klienta w Polsce i Europie. Te trzy elementy wpÅ‚ywajÄ… na unikalność Opla na rynku polskim. Choć niemieckich marek jest kilka, to marek dostÄ™pnych, o ekscytujÄ…cym wyglÄ…dzie i dajÄ…cych tak szeroki wybór jest mniej. To nas wyróżnia. 
 

– Jakie nowoÅ›ci modelowe w tym roku?
 

– Po wprowadzanej w tym roku nowej Merivie pojawi siÄ™ nowy Vivaro - samochód, który może sÅ‚użyć zarówno jako auto dla biznesu jak i rodziny. PrzykÅ‚adem najlepszym z możliwych jest rodzina polskich piÄ™cioraczków z Kielc, która wybraÅ‚a ten model. W drugiej części roku premierÄ™ bÄ™dzie miaÅ‚ crossover Adam Rocks - to zupeÅ‚nie nowe podejÅ›cie do Adama, wprowadzonego w ubiegÅ‚ym roku. To samochód z otwieranym dachem, który bÄ™dzie aspirowaÅ‚ do segmentu modeli mini-terenowych.


– Sporym konkurentem jest dla sieci Opla w Polsce obrót starymi modelami tej marki.
 

– Opel od dawna prowadzi poprzez sieć dealerskÄ… handel certyfikowanych samochodów używanych, aut które sÄ… sprawdzone, dobrze przygotowane i wyposażone w gwarancjÄ™. Samochód używany jest przecież samochodem nowym dla kupujÄ…cego. Warto zainwestować czas i wysiÅ‚ek, aby ten pojazd przygotować, bo zadowolony klient, choć nie może sobie jeszcze pozwolić na samochód nowy, zostaje już klientem Opla. JeÅ›li chodzi o prowadzone w Polsce kampanie premiowanego zÅ‚omowania – zwykle możliwość zostawienia auta starego zastÄ™puje w nich po prostu upust. Prawdziwym impulsem do szerokiego wprowadzenia takich akcji byÅ‚oby wsparcie rzÄ…du. Widać jak bardzo jest ono potrzebne, wÅ‚aÅ›nie teraz, kiedy odnotowaliÅ›my ożywienie na rynku. Branża czeka na takie impulsy ze strony ustawodawcy.

 

– Czy ogromne koszty "afery zapÅ‚onowej", dotyczÄ…cej aut General Motors za oceanem odbijÄ… siÄ™ echem w Polsce?
 

– Nie widzimy wpÅ‚ywu na polski rynek i nie przewidujemy jej skutków w Polsce. Jedyny model, którego dotyczy ta akcja bezpieczeÅ„stwa to nie oferowany już Opel GT, który byÅ‚ produkowany w USA. W naszym kraju jeździ tych aut kilka.
 

– Rywale zauważyli swoje szanse w rosnÄ…cej grupie użytkowników instalacji gazowych. ProponujÄ… montaż instalacji w swoich modelach firmy francuskie, koreaÅ„skie. W tej konkurencji jesteÅ›cie jednak kilka kroków przed nimi?
 

– Nasza oferta jest bardzo szeroka - proponujemy modele LPG od Adama, poprzez CorsÄ™, MokkÄ™, ZafirÄ™, InsigniÄ™, czyli wszystkie modele osobowe. Poza tym, co bardzo ważne, instalacja jest wkomponowana w samochód i jest montowana fabrycznie, co skutkuje wyższym poziomem jakoÅ›ci i peÅ‚nÄ… gwarancjÄ…. Ponadto, nasza oferta na AstrÄ™, CorsÄ™ i MerivÄ™ z instalacjami LPG w cenie 2 tys. zÅ‚ nie jest uzależniona od pozostaÅ‚ych programów promocyjnych. To bardzo atrakcyjna propozycja, pozwalajÄ…ca na zwrot inwestycji w LPG już po roku eksploatacji samochodu.
 

– WzglÄ™dy rynkowe, czy techniczne spowodowaÅ‚y wyÅ‚Ä…czenie z oferty modeli LPG caÅ‚ej gamy aut dostawczych?
 

– Dobre pytanie. Aktualnie oferujemy Combo z instalacjÄ… na mniej popularny w Polsce sprężony gaz ziemny CNG. W grupie klientów na auta użytkowe góruje jednak zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi, przy mniejszej sprzedaży benzynowych, co powoduje, że nasza oferta zostaÅ‚a tak wÅ‚aÅ›nie skonstruowana. W wypadku aut osobowych te preferencje rozÅ‚ożyÅ‚y siÄ™ bardziej równomiernie i pomiÄ™dzy silnikami benzynowymi preferowanymi przez klientów indywidualnych, a dieslami częściej zamawianymi jako auta sÅ‚użbowe znalazÅ‚o siÄ™ miejsce dla caÅ‚ej grupy modeli LPG. 
 

– Macie ciekawÄ… ofertÄ™ i ciekawie jÄ… reklamujecie, spot Opla z polskimi piÅ‚karzami BVB powstaÅ‚ w Polsce?
 

– Nie, reklama powstaÅ‚a w Dortmundzie, ale byÅ‚a w Polsce wymyÅ›lona i przeznaczona wyÅ‚Ä…cznie na polski rynek. Nie przypadkowo z zespoÅ‚u Borussi wystÄ…piÅ‚a trójka polskich piÅ‚karzy i przez chwilÄ™ gÅ‚os trenera Jurgena Kloppa. Wersji scenariusza byÅ‚o kilka, każdy byÅ‚ dyskutowany wÅ‚aÅ›nie w tym pokoju w siedzibie General Motors Polska. Wybrany zostaÅ‚ wariant najmniej ryzykowny dla piÅ‚karzy, dlatego nie ma efektownych akcji piÅ‚karskich.
 

– Ale jest polskie poczucie humoru - szybka piÅ‚ka, a co najważniejsze, reklama skuteczna.


– Tak, bardzo szybka - plan zdjÄ™ciowy trwaÅ‚ trzy godziny. 
 

– Bez dubli?
 

– Kilka oczywiÅ›cie byÅ‚o. SÄ… do obejrzenia na Youtube, w filmie zmontowanym ze scen krÄ™cenia spotu. NajdÅ‚użej jednak trwaÅ‚o zorganizowanie produkcji i montaże.

 

– Å»yczÄ™ wielu tak udanych kampanii w roku 2014 i dziÄ™kujÄ™ za rozmowÄ™.


 



Źródło: Mototarget fot. Opel

Bank prasowy: media.gm.com/media/po/pl/opel/news.html

 Inne artykuÅ‚y
» A jednak siÄ™ krÄ™ci ¶roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? ¶roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknÄ…Å‚ najbardziej czuÅ‚ego punktu w zÅ‚ożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuÅ›, postÄ™p już siÄ™ odbywa, oÅ›rodki badawczo-rozwojowe pracujÄ… peÅ‚nÄ… parÄ…. Problem pojawia siÄ™, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta bÄ™dÄ… moralne? wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona ¶roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespoÅ‚u i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. wiÄ™cej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma Pi±tek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstaÅ‚ w zespole projektantów kierowanym przez stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam BazydÅ‚o Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pi±tek, 2015-05-15
  Adam KoÅ‚odziejczyk wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedzia³ek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint ¶roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »

» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz JasiÅ„ski Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »

» Jak Audi pokonaÅ‚o diabÅ‚a - rozmawiamy z Leszkiem KempiÅ„skim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek KempiÅ„ski SÄ… firmy obdarzone przez zaÅ‚ożycieli instynktem przetrwania i rynkowÄ… bojowoÅ›ciÄ…. Nawet kryzys wykorzystujÄ… umiejÄ™tnie jako szansÄ™ na wspinanie siÄ™ w rankingach, bo walkÄ™ o pieniÄ…dze majÄ… w genach. O menadżerach takich firm mówi siÄ™, że potrafiÄ… wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w Å›rodku wyjść z nich jako pierwsi.  wiÄ™cej »

» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »

» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »

» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger ¶roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedzia³ek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imiÄ™ jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |