|
|
Felietony, rozmowy
|
Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic
Autor: Michał Łuczyński Dodano: 2009-09-09
Wyświetlono: 9522 razy
|
|
|
|
|
foto © Ford |
|
- Ekologiczne rozwiązania, bardzo często
pociągają za sobą konieczność wprowadzenia zaawansowanej
techniki, która czyni konstrukcję samochodu bardziej skomplikowaną.
Jak wpłynie to na koszty eksploatacji, jest to bowiem dość ważny
czynnik dla przyszłych nabywców?
- Oczywiście. Przy pracach projektowych
znaczącym elementem jest zrozumienie potrzeb przyszłych klientów i
określenie celów, na których należy się skupić. Staraliśmy się
tutaj być bardzo uważni. Chcieliśmy zrozumieć w jaki sposób
samochód jest użytkowany i zwrócić szczególną uwagę na
elementy, które są narażone na nadmierną eksploatację. Np.
akumulatory, których używamy, są znacznie bardziej trwałe.
Ponadto zastosowany rozrusznik został obliczony na 150 000
rozruchów, tymczasem zwyczajny rozrusznik wytrzymuje około 30 000
rozruchów.
- Jednym z elementów pakietu ECOnetic w
nowym Focusie, są opony Michelin Energy Saver. Czy opony te
charakteryzują się takimi samymi parametrami jak zwyczajne opony?
- Nie jestem w tym temacie specjalistą,
więc trudno mi się wypowiadać na temat szczegółowych
specyfikacji tych opon. Nie znam tych danych, ale jestem pewien, że
opony te muszą spełniać wszystkie wymogi, charakterystyczne
również dla zwykłych opon. Tym samym nie wpływają one na sposób
prowadzenia, albo długość drogi hamowania.
- Amerykański Ford wprowadził już w
USA dwa swoje modele, napędzane zestawem hybrydowym. Czy tu w
Europie, zamierzacie konkurować z japońskimi markami na tym polu?
- Cóż, nie jest moją rolą komentować
kwestie związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, bo nie
tym się zajmuję. Jednak historyczna rola napędów hybrydowych tu w
Europie jest znacznie mniejsza niż w USA. Jest to związane m.in. z
faktem, iż tu w Europie, w oparciu o silniki Diesla, jesteśmy w
stanie budować niezwykle oszczędne jednostki. Proszę też spojrzeć
na cenę samochodu z silnkiem Diesla, a z napędem hybrydowym …
- Czyli nie zobaczymy w następnych dwóch
trzech latach hybrydowego Forda w Europie?
- Nie mogę ani
zaprzeczyć, ani potwierdzić tej informacji.
|
|
|
Bank prasowy: media.ford.com/
|
Inne artykuły
|
|
» A jednak się kręci |
roda, 2018-03-07 |
|
Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »
|
|
» A imię jego… Kona |
Czwartek, 2017-06-08 |
|
Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku?
więcej »
|
|
» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? |
roda, 2017-06-07 |
|
No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne?
więcej »
|
|
» A imię jego… Kona |
roda, 2017-06-07 |
|
Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku?
więcej »
|
|
» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć |
Czwartek, 2017-04-20 |
|
O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »
|
|
» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX |
Wtorek, 2016-07-12 |
|
Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma |
Pitek, 2016-02-12 |
|
Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez
stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »
|
|
» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło |
Czwartek, 2016-01-28 |
|
Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe |
Sobota, 2015-11-07 |
|
...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »
|
|
» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska |
Pitek, 2015-05-15 |
|
więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX |
Poniedziaek, 2015-05-11 |
|
Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint |
roda, 2014-10-29 |
|
Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »
|
|
» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile |
Wtorek, 2014-10-07 |
|
Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »
|
|
» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland |
Pitek, 2014-05-16 |
|
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »
|
|
» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska |
Czwartek, 2014-03-13 |
|
Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »
|
|
» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi |
Czwartek, 2014-01-30 |
|
Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi. więcej »
|
|
» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer |
Wtorek, 2013-12-31 |
|
Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »
|
|
» Człowiek i emocje, potem technologia |
Czwartek, 2013-11-28 |
|
Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »
|
|
» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger |
roda, 2013-10-16 |
|
O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »
|
|
» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? |
Poniedziaek, 2013-09-23 |
|
Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »
|
|
[1]23 Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów |
|
|
|