Zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2018 mieli do pokonania dwie próby o długości 18 i 10 kilometrów. Trasa była dość zróżnicowana, ale momentami zdradliwa. Konrad Sznajder z Tomaszem Mroczkiem popisali się skuteczną jazdą, wygrali OS5 i zostali zwycięzcami IV eliminacji DDEC, zajmując także 2. miejsce w grupie S2. Krzysztof Wicentowicz i Daniel Dymurski wygrali OS 4, ale ostatecznie musieli zadowolić się drugą lokatą. Suma punktów zebranych podczas poprzednich rund, zagwarantowała Krzysztofowi Wicentowiczowi zwycięstwo w tegorocznym cyklu DDEC - na jedną rundę przed końcem sezonu. Po awarii Tadeusza Rzeżuchowskiego i Wojciecha Jermakowa, na trzecie miejsce wskoczyli Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak, którzy ukończyli OS 5 z przebitym kołem.
„Wreszcie wygraliśmy rajd i jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało się to dzięki konsekwentnej i zdecydowanej jeździe. To był świetnie zorganizowany rajd, na wysokim poziomie, ze światową czołówką zawodników. Chcieliśmy także podziękować kibicom, których było tu najwięcej ze wszystkich eliminacji” – powiedział na mecie Konrad Sznajder.
„Meta Baja Poland potwierdziła nasze zwycięstwo w tegorocznym pucharze – komentował Krzysztof Wicentowicz. Jestem niesamowicie szczęśliwy. Na tym rajdzie zająłem drugie miejsce, ale cieszę się bardzo, że na pierwszym znalazł się Konrad - bo jemu się to zdecydowanie należało.
Ambicje na ten rajd miałem bardzo duże. Po przejechaniu prologu i pierwszego oesu cieszyłem się bardzo, ale później popełniłem błąd i zawiesiłem się na pieńku, tracąc cenny czas i nadzieję na dobrą pozycję. W niedzielę postanowiłem pojechać najszybciej jak umiem, ale okazało się, że na pudło wskoczyłem przez nieszczęście Tadka, który uszkodził samochód. Takie są rajdy i cieszę się, że jestem tu, gdzie jestem – mówił Mariusz Pietrzycki.
W Pucharze Świata FIA i Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych czołowa trójka nie zmieniła się od wczoraj. Rajd wygrali Jakub Przygoński i Tom Colsoul. Na drugim miejscu znaleźli się Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, a trzecia lokata przypadła załodze Martin Prokop/ Jan Tomanek.
W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych na pierwszym miejscu uplasowali się Tomasz i Filip Gołka. Drugie miejsce zajęli Przemysław Myślak i Hubert Kulak, a trzecie Cezary Woch i Przemysław Lipiński.
Wyniki DDEC po OS5 Columna Medica Baja Poland 2018:
1. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek 02:51:54
2. Krzysztof Wicentowicz/ Daniel Dymurski 02:53:24
3. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak 02:59:18
4. Jan Kozioł/ Piotr Greguła 03:02:51
5. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel 03:04:26
6. Patrycja Brochocka/ Bożydar Grzywaczewski 03:14:35
Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow n.u.
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajapoland.eu