Dekada to w motoryzacji horyzont bardzo szeroki. Ewolucji technologicznej jednostek napędowych, systemów bezpieczeństwa i łączności, nieodłącznie towarzyszy transformacja stylistyki, ale także zmiana w sposobie komunikacji
i budowania świadomości marki. W przypadku Mazdy w Polsce jest to dekada działań przełamujących konwencje, które definiuje nie tylko liczba sprzedanych samochodów, ale przede wszystkim pozytywny wizerunek marki wśród kierowców i zaufanie sieci dealerów.
Drive Together
Stabilnie rosnące wyniki sprzedaży Mazdy na polskim rynku to zasługa nie tylko przemyślanej polityki handlowej, ale także spójnych działań gwarancyjnych, serwisowych i komunikacyjnych, które tworzone są przy ścisłej współpracy zespołu Mazda Motor Poland i sieci dealerskiej i serwisowej.
Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich rynków Mazdy w Unii Europejskiej. Od stycznia do końca listopada br. nabywców znalazło łącznie 11 340 samochodów i wynik ten pozwala prognozować, że w kończącym się właśnie roku po raz kolejny pobity zostanie rekord wielkości sprzedaży.
„Motto naszej marki <<Drive Together>> odnosi się nie tylko do przyjemności podróżowania samochodem. To credo całego zespołu Mazda Motor Poland, który liczy obecnie niemal 40 osób, a to niejednokrotnie mniej niż załoga wielu z naszych dealerów. O efektywności naszej pracy doskonale świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe Mazdy w Polsce, ale także partnerska i bardzo zrównoważona polityka współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że już od 4 lat
Mazda jest postrzegana przez właścicieli salonów jako najbardziej pożądana marka. Przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy także pierwsze miejsce w wynikach badania satysfakcji dealerów. Co więcej, to właśnie w Polsce synergia działań handlowych i marketingowych pozycjonuje Mazdę jako pretendenta do klasy premium.” – Podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Polska od 2011 r.
Wizerunek Mazdy w Polsce od dekady współtworzą także spektakularne scenariusze rynkowych premier nowych modeli, jak ubiegłoroczna premiera MX-5 w warszawskim Och-Teatrze czy realizowany z niezwykłą konsekwencją konkurs Mazda Design, który w przyszłym roku będzie miał już swoją 10. edycję. Po raz kolejny motto marki „Przełamujemy konwencje” odnosi się zarówno do technologii tworzenia samochodów, jak i do realizowanych przez Mazdę działań, budujących świadomość i wizerunek marki.
Inspirująca wizja przyszłości
Podczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy w Polsce miała miejsce premiera Nowej Mazdy 3, która rozpoczyna nową erę w historii marki. Nowa Mazda3 jest pierwszym modelem nowej generacji, która pod wieloma względami przybliża markę do urzeczywistnienia wizji Mazda Premium.
Wchodząc w nowy rozdział, Mazda kładzie wyraźny nacisk na 4 filary, które stoją u podstaw sposobu myślenia o motoryzacji i wyznaczają kierunek Mazdy na drodze do japońskiej marki premium. Te filary to: sztuka designu, japoński kunszt, inteligentne rozwiązania i czysta przyjemność prowadzenia.
„Pierwszą dekadę działalności Mazda Motor Poland zamykamy z poczuciem satysfakcji i spełnienia, świadomi wyzwań, które czekają na nas w przyszłości. Świętujemy nasz jubileusz w gronie wszystkich dealerów, partnerów serwisowych, handlowych i przedstawicieli mediów, podczas wyjątkowego wieczoru w Centrum Konesera w Warszawie. Z dumą prezentujemy naszym gościom, jako pierwszym w Europie, Nową Mazdę 3. Dla nas rozpoczyna się nowa dekada, a przed marką – nowa era. Nie możemy się już doczekać, kiedy pierwsze egzemplarze Nowej Mazdy 3 pojawią się w salonach, by zabrać naszych klientów w kolejną ekscytującą podróż” – podkreśla Łukasz Paździor.
Czy wiesz, że...?
W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5, które w tym roku wysunęły się na czoło sprzedaży, zgodnie z tendencją panującą na rynku. Łącznie z ponad 50% udziałem w portfolio sprzedaży tuż przed Mazdą 6, potwierdzają konsekwentną ewolucję marki
w kierunku klasy premium. Dziś, po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody, z dominującym udziałem Mazdy 6 i Mazdy 3, które w swoich najnowszych odsłonach nikogo nie pozostawiają obojętnym.
Mazda Polska zajmuje 5. miejsce pod względem wolumenu sprzedaży wśród krajów europejskich – po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji, ale warto podkreślić doskonałe 3. miejsce w wynikach sprzedaży Mazdy 6 – flagowego modelu marki. „Szczególne powody do dumy mamy dzięki wynikom sprzedaży kultowej Mazdy MX-5, która pomimo kapryśnej nadwiślańskiej aury i stosunkowo krótkiego sezonu była w 2017 r. najlepiej sprzedającym się roadsterem w Polsce, z wynikiem 214 nowych rejestracji, deklasującym konkurencję, bo stanowiącym ponad 50% całego rynku kabrioletów i roadsterów w naszym kraju” – podkreśla Łukasz Paździor.
„Najchętniej wybieranym kolorem we wszystkich modelach Mazdy w Polsce jest Soul Red i Soul Red Crystal. W 2018 r. aż 35% nabywców Mazdy 6 i aż 53% klientów Mazdy MX-5 wybrało ten kolor nadwozia. Cieszymy się, że dzięki naszym barwom ożywiamy polskie drogi. Soul Red to duchowość i energia, która inspiruje nas do budowania długotrwałych relacji, by klienci wracali do nas po zakup kolejnych modeli Mazdy dla siebie i swoich bliskich” – dodaje Ł. Paździor.