4 Rajd Japonii (26-28 października 2007)
|
Autor: PM Dodano: 2007-10-28
Wyświetlono: 3457 razy
|
Na mecie trzeciego, ostatniego etapu Rajdu Japonii, czternastej rundy Rajdowych Mistrzostw Åšwiata 2007, zaÅ‚oga Dani Sordo/Marc MartÃ, jadÄ…ca Citroënem C4 WRC, zajęła drugie miejsce. Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy wrócili na trasÄ™ dziÄ™ki zasadzie Superally, wykorzystali pozostaÅ‚e odcinki na przygotowanie swojego C4 przed Rajdem Wlk. Brytanii.
|
|
Na ostatni dzień rywalizacji w Japonii składało się 97,33 km odcinków specjalnych, podzielonych na dwie pętle po trzy oesy oraz końcowy superoes w Obihiro. Plan dnia (pobudka o 3:30), długość tras dojazdowych (290,42 km) i niska temperatura (5 C°) spowodowały, że rajd ten można zaliczać do najtrudniejszych w całym sezonie.
Dani Sordo, który nie ma najlepszych wspomnieÅ„ po swoim ubiegÅ‚orocznym debiucie w Japonii, tym razem opuszcza wyspÄ™ Hokkaido zadowolony. „Ten rajd nie byÅ‚ Å‚atwy do rozegrania” – komentowaÅ‚ po zejÅ›ciu z podium. „Tutejsze trasy szutrowe sÄ… tak Å›liskie, że nawet dzisiaj musieliÅ›my być bardzo ostrożni. PoÅ‚Ä…czenie szybkich odcinków i miejsc zaskakujÄ…cych zmiennÄ… przyczepnoÅ›ciÄ… nawierzchni zmuszaÅ‚o nas do nieustannej koncentracji przez trzy dni rajdu. CieszÄ™ siÄ™ z mojego drugiego miejsca i z doÅ›wiadczenia, jakie zdobyÅ‚em w tego typu terenie. Na pewno bÄ™dzie to procentowaÅ‚o w przyszÅ‚oÅ›ci. PrzeprowadziliÅ›my też udane próby ustawienia samochodu z myÅ›lÄ… o Rajdzie Wielkiej Brytanii, który odbÄ™dzie siÄ™ na poczÄ…tku grudnia.”
Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy w sobotÄ™, na 13 odcinku specjalnym, wypadli z trasy, w niedzielÄ™ rano kontynuowali jazdÄ™, skupiajÄ…c siÄ™ na przygotowaniach do nastÄ™pnego rajdu. „Razem z zespoÅ‚em technicznym Citroën Sport podjÄ™liÅ›my decyzjÄ™, aby wykorzystać tutejsze warunki, dość podobne do walijskich i wypróbować ustawienia naszego C4 WRC – wyjaÅ›niaÅ‚ Loeb.- „Ja i Daniel uznajemy nasz wczorajszy bÅ‚Ä…d za przeszÅ‚ość. Mamy peÅ‚nÄ… Å›wiadomość tego, jak trudnym zadaniem bÄ™dzie próba obronienia naszego tytuÅ‚u mistrzowskiego, ale podejmujemy je. Nic nie jest jeszcze stracone, a my czujemy ogromnÄ… motywacjÄ™ przed dwiema czekajÄ…cymi nas jeszcze rundami.”
„Jestem dumny i zadowolony z Daniego Sordo i Marca MartÃ. MajÄ… za sobÄ… znakomity start w bardzo trudnych warunkach” – podsumowuje Guy Fréquelin.- „Potrafili poradzić sobie z mgÅ‚Ä…, deszczem, bÅ‚otem i oblodzeniem. BiorÄ…c pod uwagÄ™ niewielkie doÅ›wiadczenie Daniego, to podium jest jego wielkim sukcesem. Mam nadziejÄ™, że w Irlandii uzyskajÄ… podobny wynik – w ten sposób bardzo pomogliby Sébastienowi. Drugim pozytywnym punktem tego weekendu jest potwierdzenie konkurencyjnoÅ›ci naszego samochodu na tak trudnych nawierzchniach. Rajd byÅ‚by oczywiÅ›cie bardziej udany dla nas, gdyby Sébastien i Daniel w peÅ‚ni wykorzystali wycofanie siÄ™ Marcusa Grönholma. Ponieważ jednak rajdu nie ukoÅ„czyÅ‚ ani on, ani nasza zaÅ‚oga, sytuacja w klasyfikacji pozostaje taka sama, jak przed JaponiÄ…, z tym, że teraz do rozegrania pozostajÄ… już tylko dwie rundy. Aby zdobyć tytuÅ‚, Loeb i Elena muszÄ… je wygrać. Wszystko jest jeszcze możliwe. Mamy przed sobÄ… ważny cel i skomplikowane zadanie, ale motywacja, z jakÄ… bÄ™dziemy siÄ™ starali to osiÄ…gnąć, jest jeszcze wiÄ™ksza.”
Rajd w liczbach
Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych.
Etap 1
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS1: Pawse Kamuy Reverse 1 (9,03 km) 2 / + 0,4 s 7 / + 6,4 s OS2: Cup Kamuy 1 (13,95 km) 8 / + 12,6 s 5 / + 10 s OS3: Kimun Kamuy 1 (26,03 km) 1 6 / + 18,4 s OS4: Rikubetsu 1 (2,73 km) 6 / + 1,2 s 1 OS5: Pawse Kamuy Reverse 2 (9,03 km) 3 / + 1,3 s 5 / + 3,1 s OS6: Cup Kamuy 2 (13,95 km) 2 / + 2,9 s 5 / + 8,6 s OS7: Kimun Kamuy 2 (26,03 km) 2 / + 5,5 s 4 / + 9,6 s OS8: Rikubetsu 2 (2,73 km) 4 / + 1,6 s 1 OS9: Obihiro 1 (1,35 km) 2 / + 0,6 s 2 / + 0,4 s OS10: Obihiro 2 (1,35 km) 3 / + 0,7 s 2 / + 0,6 s
Etap 2
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS11 : Rikubetsu 3 (2,73 km) 1 6 / +2 s OS12 : Puray 1 (34,96 km) 2 / +0,4 s 3 / +12,5 s OS13 : Niueo 1 (20,75 km) - 1 OS14 : Sipirkakim (22,43 km) - 3 / +10,9 s OS15 : Rikubetsu 4 (2,73 km) - 4 / +2 s OS16 : Puray 2 (34,96 km) - 2 / +12,2 s OS17 : Niueo 2 (20,75 km) - 1 OS18 : Sipirkakim Short (4,67 km) - 4 / +4,7 s OS19 : Obihiro 3 (1,35 km) - 2 / +0,9 s OS20 : Obihiro 4 (1,35 km) - 2 / +1 s
Etap 3
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS21: Rera Kamuy 1 (8,76 km) 1 4 / +3,8 s OS22: Panke Nikorpet 1 (17,04 km) 3 / +3,3 s 1 OS23: Penke 1 (22,19 km) 1 3 / +15,7 OS24: Rera Kamuy 2 (8,76 km) 1 5 / +5,5 s OS25: Panke Nikorpet 2 (17,04 km) 1 2 / +4 s OS26: Penke 2 (22,19 km) - 1 OS27: Obihiro 5 (1,35 km) - 4 / +0,6 s
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Etap 1: OS1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS2: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS3: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS4: Dani Sordo (Citroën C4); OS5: JM. Latvala; OS6 i OS7: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS8: D. Sordo; OS9: Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer); OS10: Xévi Pons (Subaru Impreza). Etap 2: OS11: S. Loeb; OS12: M. Hirvonen; OS13: D. Sordo; OS14, 15 i OS16: Petter Solberg (Subaru Impreza); OS17: D. Sordo; OS18: P. Solberg; OS19 i 20: Frédérico Villagra (Ford Focus). Etap 3: OS21: S. Loeb; OS22: D. Sordo; OS23, OS24 i OS25: Loeb; OS26: D. Sordo; OS27: F.Villagra.
Najskuteczniejsi: D. Sordo i S. Loeb, 6 najlepszych czasów; P. Solberg 4; M. Hirvonen i F. Villagra 3; JM Latvala 2; M. Grönholm, X. Pons i A. Araujo po 1.
Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS2: JM. Latvala; OS3: M. Grönholm; OS4 do OS5: JM. Latvala; OS6 do OS27: M. Hirvonen.
Klasyfikacja końcowa 4 Rajdu Japonii*
1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 23 min 57,6 s 2. D. Sordo/M. Martà (Citroën C4) + 37,4 s 3. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4 min 33,7 s 4. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 6 min 37,9 s 5. L. Perez-Companc/JM Volta (Ford Focus) + 6 min 40,4 s 6. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 7 min 04,3 s 7. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 11 min 15,3 s 8. Y. Taguchi/T. Sato (Mitsubishi Lancer) + 20 min 40,1 s 9. G. Pozzo/D. Stillo (Mitsubishi Lancer) + 21 min 53,0 s 10. A. Araujo/M. Ramalho (Mitsubishi Lancer) + 24 min 13,5 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 14/16:* 1. Ford, 189 punktów; 2. Citroën Total, 155 pkt; 3. Subaru, 73 pkt; 4. Stobart, 71 pkt; 5. OMV Kronos Citroën, 43 pkt; 6. Munchis, 14 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Åšwiata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 14/16:* 1. M. Grönholm, 104 punkty; 2. S. Loeb, 100 pkt; 3. M. Hirvonen, 84 pkt; 4. D. Sordo, 53 pkt; 5. P. Solberg, 38 pkt; 6. H. Solberg, 34 pkt; 7. C. Atkinson, 29 pkt; 8. JM. Latvala, 24 pkt; 9. M. Stohl, 12 pkt; 10. F. Duval, 12 pkt; 11. T. Gardemeister, 10 pkt; 12. J. Kopecky, 10 pkt; 13. D. Carlsson, 9 pkt; 14. M. Wilson, 6 pkt; 15. G. Galli, 5 pkt… itd.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|