Samochód mia艂 jedynie dwa miejsca i nie mia艂 ani podnoszonych szyb bocznych, ani klamek zewn臋trznych. W przeciwie艅stwie do tradycyjnych konstrukcji z tego okresu, jego nadwozie nie by艂o wyt艂aczane ze stali, ale formowane z wykorzystaniem wzmocnionego w艂ókna szklanego.
W okresie powojennego Baby Boom-u auto z pewno艣ci膮 nie pe艂ni艂o roli rodzinnego 艣rodka transportu. By艂 to samochód, który zapewnia艂 kierowcy i pasa偶erowi niespotykane wcze艣niej wra偶enia z jazdy po bezkresnych drogach Stanów Zjednoczonych.
Sceptycy nie wró偶yli autu 艣wietlanej przysz艂o艣ci, uwa偶ali, 偶e nie sprzeda si臋 wi臋cej, ni偶 kilkadziesi膮t sztuk z pierwszej serii produkcyjnej. Jednak偶e sze艣膰dziesi膮t lat pó藕niej Chevrolet Corvette wci膮偶 trwa jako ikona ameryka艅skiej motoryzacji i prawdziwie kultowy samochód.
„Na przestrzeni lat Chevrolet Corvette oferowa艂 klientom najnowocze艣niejsze rozwi膮zania technologiczne, porywaj膮cy design oraz 艣wietne osi膮gi”, powiedzia艂 Tadge Juechter, g艂ówny in偶ynier modelu Corvette. „My艣l臋 jednak, 偶e sukces tego modelu tkwi w przyjemno艣ci, jak膮 daje kierowcy podczas jazdy”.
„Niewa偶ne, co robisz w 偶yciu – za kierownic膮 Chevroleta Corvette jeste艣 olimpijczykiem. Jeste艣 szybszy, zatrzymujesz si臋 na krótszym dystansie i skr臋casz lepiej, ni偶 inni”, doda艂 Juechter. „Niewiele jest samochodów, które oferuj膮 podobne wra偶enia z jazdy. Tak naprawd臋, 偶aden inny samochód nie dostarczy艂 takich emocji wi臋kszej liczbie kierowców, ni偶 Corvette”.
Zaledwie pi臋膰 miesi臋cy przed tym, jak Tony Kleiber, monter nadwozia w fabryce w Flint, zjecha艂 pierwszym modelem Corvette z linii produkcyjnej i tym samym zapisa艂 si臋 na kartach historii, ta ikona motoryzacji by艂a zaledwie wizj膮 projektantów.
Pierwszy Chevrolet Corvette, oznaczony symbolem XP-122, mia艂 zaoferowa膰 klientom jako艣膰 europejskiego samochodu sportowego, stworzonego specjalnie z uwzgl臋dnieniem potrzeb mieszka艅ców Stanów Zjednoczonych. By艂o to jedno z kilku aut koncepcyjnych pokazanych w styczniu 1953 roku podczas GM Motorama show w sali balowej hotelu Waldorf Astoria w Nowym Jorku.
Tu偶 po zako艅czeniu wojny ludzie spragnieni nowo艣ci motoryzacyjnych wykorzystywali ka偶d膮 okazj臋, aby podziwia膰 nowe pojazdy koncepcyjne. Zarówno w hotelu Waldorf Astoria, jak i w ka偶dym innym miejscu, w którym go艣ci艂a Motorama, niewielki sportowy roadster Chevroleta rozbudza艂 wyobra藕ni臋 Amerykanów.
Model Corvette sta艂 si臋 tak popularny, 偶e przedstawiciele Chevroleta postanowili wprowadzi膰 tego dwumiejscowego roadstera do seryjnej produkcji, ale w 艣ci艣le ograniczonej liczbie egzemplarzy.
Wst臋pnie zak艂adano produkcj臋 oko艂o 150 sztuk modelu Corvette, aby przyci膮gn膮膰 potencjalnych klientów do salonów sprzeda偶y Chevroleta rozlokowanych we wszystkich (wówczas 48) stanach Ameryki Pó艂nocnej. Ze wzgl臋du na ogromny popyt produkcj臋 w pierwszym roku zwi臋kszono jednak dwukrotnie do 300 sztuk. Rok pó藕niej model Corvette produkowany by艂 ju偶 w fabryce GM w St. Louis w stanie Missouri – z ta艣my zjecha艂o wówczas 3 640 sztuk (wersja modelowa 1954).
Pierwsze Chevrolety Corvette wznieci艂y w Amerykanach mi艂o艣膰 do tego modelu, która trwa ju偶 sze艣膰dziesi膮t lat. Od 1953 roku zbudowano ponad 1,5 miliona egzemplarzy Corvette. Samochody te sta艂y si臋 synonimem ameryka艅skich osi膮gów – poczynaj膮c od przeja偶d偶ek s艂ynn膮 ameryka艅sk膮 Route 66, a ko艅cz膮c na zwyci臋stwach w presti偶owym, 24-godzinnym wy艣cigu w Le Mans.
W kolejnych miesi膮cach Chevrolet podejmie specjalne dzia艂ania w celu uhonorowania 60 lat technologicznych, stylistycznych i dynamicznych kamieni milowych modelu Corvette.