Ten ogólnoeuropejski sondaż jest najbardziej do tej pory kompleksowym badaniem firmy Nissan dotyczÄ…cym nawyków kierowców i ich doÅ›wiadczeÅ„, jeÅ›li chodzi o Å‚adowanie pojazdów elektrycznych. Badanie pokazuje, że istniejÄ… dobre powody, aby korzystać z pojazdu elektrycznego, i obala wiele mitów, które zniechÄ™cajÄ… kierowców do zmiany samochodu na bezemisyjny.
Nissan objÄ…Å‚ sondażem grupÄ™ 7000 kierowców, w równych proporcjach posiadaczy samochodów z napÄ™dem elektrycznym i spalinowym. Celem badania byÅ‚o ustalenie, co motywuje lub zniechÄ™ca kierowców do przejÅ›cia na mobilność elektrycznÄ…. Ten ogólnoeuropejski sondaż jest najbardziej do tej pory kompleksowym badaniem firmy Nissan dotyczÄ…cym nawyków kierowców samochodów elektrycznych.
Opublikowane wyniki wstÄ™pne pokazaÅ‚y, że poziom zadowolenia kierowców samochodów elektrycznych jest obiecujÄ…co wysoki, gdyż 89% z nich stwierdziÅ‚o, że odejÅ›cie od pojazdu z silnikiem spalinowym byÅ‚o sÅ‚usznÄ… decyzjÄ…. 74% czuje siÄ™ bardziej odprężonymi w trakcie jazdy autem elektrycznym, a 77% uważa, że prowadzi siÄ™ go bardziej pÅ‚ynnie niż samochód spalinowy.
97% kierowców stwierdziÅ‚o, że zamiana samochodu spalinowego na elektryczny byÅ‚a „zgodna z oczekiwaniami” lub „Å‚atwiejsza”, co jest zachÄ™cajÄ…ce dla tych, którzy dopiero rozważajÄ… rozpoczÄ™cie przygody z elektryfikacjÄ….
Ponadto wiÄ™kszość (70%) kierowców przyznaje, że zasiÄ™g ich samochodu elektrycznego jest wiÄ™kszy niż oczekiwali przed zakupem. Fakt ten rozwiewa wÄ…tpliwoÅ›ci 58% wÅ‚aÅ›cicieli samochodów spalinowych, którzy nie rozważajÄ… zakupu samochodu elektrycznego ze wzglÄ™du na rzekomy maÅ‚y zasiÄ™g, oraz pokazuje, że w rzeczywistoÅ›ci posiadanie samochodu elektrycznego jest oceniane wysoce pozytywnie.
„DziÄ™ki nowemu sondażowi na wÅ‚asne oczy widzimy, że europejscy kierowcy wybierajÄ… elektryfikacjÄ™. Wciąż jeszcze odkrywajÄ…, co majÄ… do zaoferowania samochody elektryczne, natomiast my chcemy im pokazać ogromne korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z mobilnoÅ›ci elektrycznej i to, jak Å‚atwa jest to zmiana” – powiedziaÅ‚ Arnaud Charpentier, wiceprezes regionalny ds. strategii produktowej i planowania cen w Nissan AMIEO.
„PoczÄ…wszy od niskich kosztów eksploatacji po zaskakujÄ…ce osiÄ…gi – samochody elektryczne takie jak Nissan LEAF zmieniÅ‚y wrażenia z codziennej jazdy na lepsze”.
Pomimo różnic miÄ™dzy posiadaczami samochodów elektrycznych a spalinowych, idea zrównoważonego rozwoju jest ważna dla wszystkich: blisko 85% wszystkich ankietowanych kierowców ceni sobie bycie przyjaznym dla Å›rodowiska.
Moc zmiany
Ankieta pokazaÅ‚a, że kierowcy chÄ™tnie jeżdżą samochodami elektrycznymi i uważajÄ…, że jest to przyjemne doÅ›wiadczenie: 89% europejskich kierowców takich samochodów ma pozytywne wrażenia, a 78% uważa, że jest lepiej niż oczekiwali.
Co wiÄ™cej, ponad jednÄ… trzeciÄ… (34%) kierowców do zmiany na samochód elektryczny przekonaÅ‚y zaawansowane technologie w nich dostÄ™pne, co pokazuje, że systemy te odgrywajÄ… kluczowÄ… rolÄ™ jeÅ›li chodzi o zwiÄ™kszanie przyjemnoÅ›ci z jazdy.
Blisko jedna trzecia (31%) kierowców samochodów spalinowych rozważajÄ…cych kupno samochodu elektrycznego potwierdza, że wÅ‚aÅ›nie zaawansowana technologia kusi ich do tej zmiany, co pokazuje, że jej rola w rewolucji elektrycznej jest wiÄ™ksza niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.
Klimat pod kontrolÄ…
Badanie wykazaÅ‚o, że blisko poÅ‚owa (49%) kierowców samochodów spalinowych rozważa zmianÄ™ ze wzglÄ™du na to, że samochody elektryczne sÄ… przyjazne dla Å›rodowiska, natomiast 40% użytkowników samochodów elektrycznych przesiadÅ‚o siÄ™ z tego wÅ‚aÅ›nie powodu. 33% kierowców samochodów elektrycznych podjęło tÄ™ decyzjÄ™ ze wzglÄ™du na zeroemisyjny charakter tych pojazdów, co dodatkowo podkreÅ›la znaczenie ekologicznej mobilnoÅ›ci.
Wyniki sÄ… dobre: w ciÄ…gu ostatniej dekady wÅ‚aÅ›ciciele samochodów Nissan LEAF na caÅ‚ym Å›wiecie zapobiegli emisji do atmosfery ponad 2,5 miliona ton CO2.
Aby jeszcze wyraźniej pokazać swoje zaangażowanie w walkÄ™ ze zmianami klimatu, Nissan zaprezentowaÅ‚ niedawno plany osiÄ…gniÄ™cia neutralnoÅ›ci emisyjnej do 2050 r. we wszystkich swoich produktach i dziaÅ‚aniach. W Europie do koÅ„ca roku budżetowego 2023 pojazdy zelektryfikowane bÄ™dÄ… stanowiÅ‚y okoÅ‚o poÅ‚owy sprzedaży, a zwiÄ™kszona produkcja energii ze źródeÅ‚ odnawialnych w zakÅ‚adach w Sunderland ma zaspakajać 20% ich zapotrzebowania na energiÄ™, co wystarczy do produkcji wszystkich zeroemisyjnych Nissanów LEAF przeznaczonych na rynek europejski.
Oszczędność paliwa
Perspektywa niskich kosztów eksploatacji kusi 31% kierowców samochodów spalinowych rozważajÄ…cych zmianÄ™ na samochód elektryczny. ZaÅ› po przesiadce 83% kierowców bezemisyjnych aut stwierdza, że koszty eksploatacji sÄ… niższe niż oczekiwali.
Aby uÅ›wiadomić wszystkim kierowcom (w tym również samochodów spalinowych) możliwe oszczÄ™dnoÅ›ci wynikajÄ…ce z zamiany na samochód elektryczny, brytyjski oddziaÅ‚ Nissana wprowadziÅ‚ nowÄ… wersjÄ™ internetowego kalkulatora oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa, pozwalajÄ…cego na obliczenie, ile można zaoszczÄ™dzić w danym okresie dziÄ™ki zmianie samochodu na Nissana LEAF. Wybrawszy odpowiedni ukÅ‚ad napÄ™dowy, cenÄ™ paliwa i energii elektrycznej można przeprowadzić symulacjÄ™ potencjalnych oszczÄ™dnoÅ›ci wynikajÄ…cych ze zmiany na pojazd w peÅ‚ni elektryczny.
Seria Moje życie z Nissanem LEAF
Ponieważ wielu kierowców jest skÅ‚onnych zrobić pierwszy krok w stronÄ™ motoryzacji zelektryfikowanej, Nissan chciaÅ‚ dać gÅ‚os wÅ‚aÅ›cicielom modelu LEAF i umożliwiÅ‚ im podzielenie siÄ™ swoimi doÅ›wiadczeniami jeÅ›li chodzi o korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z jazdy samochodem elektrycznym. Prezentujemy wypowiedzi wÅ‚aÅ›cicieli tych samochodów w formie cyklu filmików pt. Moje życie z Nissanem LEAF, przedstawiajÄ…cych ich wyjÄ…tkowe historie i korzyÅ›ci wynikajÄ…ce z mobilnoÅ›ci elektrycznej.
Ponieważ wszyscy wÅ‚aÅ›ciciele mieli swój wkÅ‚ad w ksztaÅ‚towanie historii Nissana LEAF, staÅ‚ siÄ™ on niemalże czÅ‚onkiem ich rodzin. Quentin Lemaire z Francji kupiÅ‚ Nissana LEAF w ramach ekologicznego stylu życia. W jego rodzinie pojawiÅ‚o siÄ™ nowe dziecko i potrzebny byÅ‚ mu odpowiedni Å›rodek transportu. Z kolei Shannon Monroe ze Stanów Zjednoczonych byÅ‚ jednym z pierwszych użytkowników modelu LEAF (od roku 2010). Po przejechaniu ponad dwustu tysiÄ™cy kilometrów na napÄ™dzie elektrycznym ich podziw dla modelu LEAF przekracza bariery pokoleniowe i trwa do dziÅ›.
Åšwiadectwem wszechstronnoÅ›ci i wygody prowadzenia modelu LEAF jest to, że staÅ‚ siÄ™ on również sprawdzonym narzÄ™dziem pracy. Fabien Verbrugghe, kierowca Uber Green z Francji, ceni sobie cichy, ale szybko reagujÄ…cy ukÅ‚ad napÄ™dowy modelu LEAF, który daje jego klientom zarówno komfort, jak i bezpieczeÅ„stwo, a jednoczeÅ›nie zapewnia niskie koszty eksploatacji, czyniÄ…c Nissana LEAF najlepszym sprzymierzeÅ„cem w biznesie. Neil Swanson ze Szkocji wygraÅ‚ w konkursie możliwość próbnego użytkowania modelu LEAF. NastÄ™pnie kupiÅ‚ wÅ‚asnego Nissana LEAF i nie żaÅ‚uje. Wykorzystuje ten zaawansowany technologicznie samochód zarówno w celach zawodowych, jak i rekreacyjnie. 135 000 km jazdy bez zanieczyszczania powietrza.
„500 000 wÅ‚aÅ›cicieli modelu LEAF to jedni z najbardziej lojalnych klientów na Å›wiecie. PodkreÅ›lajÄ…c wyjÄ…tkowe, pozytywne doÅ›wiadczenia naszych klientów zwiÄ…zane z posiadaniem pojazdów elektrycznych zwiÄ™kszamy nasze zaangażowanie w popularyzowanie korzyÅ›ci wynikajÄ…cych z mobilnoÅ›ci elektrycznej i w pokazywanie pÅ‚ynÄ…cej z niej radoÅ›ci i satysfakcji” – powiedziaÅ‚ Arnaud Charpentier.
Aby poznać wszystkie korzyści z posiadania pojazdu elektrycznego,
odwiedź stronę.
DoÅ‚Ä…cz do akcji Nissana „Electrify the World” – obserwuj jÄ… na portalach Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn oraz poprzez hasztag #ElectrifyTheWorld.