Drugi raz w historii, runda mistrzostw WTCC odbÄ™dzie siÄ™ na tym argentyÅ„skim torze, poÅ‚ożonym 5 kilometrów od centrum miasta Termas, w prowincji Santiago del Estero, dwie godziny lotu od Buenos Aires.
Mimo iż tor o dÅ‚ugoÅ›ci 4,8 kilometra raczej nie zaskoczy kierowców WTCC, to od ich ostatniej wizyty wiele siÄ™ tam zmieniÅ‚o. Gruntownie zmodernizowano zaplecze infrastrukturalne, bowiem tor zyskaÅ‚ nowe pitstopy, centrum medyczne, heliporty oraz trybuny.
„Pod wieloma wzglÄ™dami, Termas de Rio Hondo przypomina mi tor w Moskwie”, mówi Tiago Monteiro, który obecnie zajmuje 4 lokatÄ™ w klasyfikacji generalnej kierowców. „Najbardziej podobajÄ… mi siÄ™ dÅ‚ugie zakrÄ™ty. To dziÄ™ki nim od razu polubiÅ‚em argentyÅ„ski tor i szÅ‚o mi tam bardzo dobrze. Trudno jednak powiedzieć jak Civic WTCC poradzi sobie tym razem. Wiem tylko, że wraz z Gabriele bardzo sumiennie przygotowywaliÅ›my siÄ™ do drugiej części sezonu i dlatego jestem pewien, że bÄ™dziemy walczyć o zwyciÄ™stwo”.
Po ostatniej europejskiej rundzie WTCC, która odbyÅ‚a siÄ™ na torze w Belgii, nadszedÅ‚ czas dÅ‚ugich letnich wakacji. Jednak nie wszyscy czÅ‚onkowie Honda R&D oraz J.A.S. Motorsport mogli sobie pozwolić na odpoczynek. Po rywalizacji na torze Spa, zaczęły siÄ™ przygotowania do wyjazdu do Ameryki PoÅ‚udniowej. JednoczeÅ›nie, we wÅ‚oskiej bazie w Arluno pod Mediolanem ukoÅ„czono pracÄ™ nad pojazdem nr 6.
„Przed rozpoczÄ™ciem sezonu zbudowaliÅ›my pięć samochodów – dwa dla zespoÅ‚u Castrol Honda World Touring Car, po jednym dla ZengÅ‘ Motorsport i Proteam Racing oraz dodatkowe auto dla zespoÅ‚u testowego”, zdradza Alessandro Mariani, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy, J.A.S. Motorsport. „Po tym jak Gabriele Tarquini miaÅ‚ wypadek na torze w Marrakeszu, staÅ‚o siÄ™ jasne, że pojazd przygotowany dla zespoÅ‚u testowego musi zostać użyty na torze Paul Ricard. To dość skomplikowaÅ‚o naszÄ… sytuacjÄ™, bowiem mieliÅ›my przed sobÄ… pięć startów w niewielkich odstÄ™pach czasowych, a zespóÅ‚ testowy nie miaÅ‚ jak prowadzić badaÅ„. W tej sytuacji pozostaÅ‚o nam jedynie zająć siÄ™ budowÄ… szóstego samochodu. Prace odbywaÅ‚y siÄ™ w drugiej poÅ‚owie czerwca, a w ubiegÅ‚ym tygodniu po raz pierwszy mieliÅ›my okazjÄ™ przetestować nowy pojazd na torze w Walencji”.
Czterodniowe testy odbyły się na torze w trzecim co do wielkości mieście Hiszpanii, gdzie na początku 2014 roku zadebiutował Civic w specyfikacji TC1.
„To wÅ‚aÅ›nie na torze w Walencji zaprezentowaliÅ›my najnowszÄ… HondÄ™ Civic”, wyjaÅ›nia Mariani. „Mimo iż od tego czasu samochód zostaÅ‚ znacznie poprawiony, a Walencja przywitaÅ‚a nas o wiele wyższymi temperaturami niż podczas marcowych testów, to wyniki i dane z pierwszego sezonu testowego okazaÅ‚y siÄ™ bardzo przydatne. Mamy czas by poprawić sytuacjÄ™ dziÄ™ki testom niektórych nowych podzespoÅ‚ów, choćby różnych ustawieÅ„ zawieszenia. Daje nam to również możliwość oceny, czy zmierzamy we wÅ‚aÅ›ciwym kierunku. Naturalnie nie zdradzÄ™ zbyt wiele szczegóÅ‚ów, ale mogÄ™ powiedzieć, że ze spokojem oczekujemy kolejnych startów”.
Potwierdza to Daisuke Horiuchi, kierownik ds. dużych projektów WTCC, Honda R&D.
“JeÅ›li chodzi o silnik, to od wystÄ™pu na torze Spa wprowadziliÅ›my pewne modyfikacje i w Walencji mieliÅ›my szansÄ™ wypróbować jego różne ustawienia. Dlatego z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekamy, by móc przetestować je podczas prawdziwego wyÅ›cigu i cieszyć siÄ™, że Å›wietnie zdaÅ‚y egzamin”.