Wyróżnikiem wersji Spider jest oczywiÅ›cie zdejmowany, miÄ™kki dachu, który bÄ™dzie można zastÄ…pić dostÄ™pnym na zamówienie sztywnym dachem wykonanym z wÅ‚ókna wÄ™glowego. WewnÄ…trz uwagÄ™ zwraca wÅ‚ókno wÄ™glowe wykorzystane do wykonania przedziaÅ‚u kierowcy i pasażera. Ponadto, aby dodatkowo podkreÅ›lić wyjÄ…tkowość wersji Spider, projektanci Alfa Romeo starannie dobrali skórzanÄ… tapicerkÄ™.
W stosunku do wersji coupe model Spider jest nieco cięższy ze wzglÄ™du na wzmocnienia konstrukcji wymagane przez przepisy dotyczÄ…ce bezpieczeÅ„stwa. Projektanci zadbali jednak o to, aby przyrost masy byÅ‚ jak najmniejszy, stosujÄ…c paÅ‚Ä…ki wzmacniajÄ…ce, spojlery i ramÄ™ szyby przedniej z wÅ‚ókna wÄ™glowego. Alfa Romeo 4C Spider zostaÅ‚a również wyposażona w nowy, dwustopniowy centralny ukÅ‚ad wydechowy z rurÄ… wydechowÄ… wykoÅ„czonÄ… tytanem i wÅ‚óknem wÄ™glowym firmy Akrapovic.
Pod maskÄ… pracuje turbodoÅ‚adowana jednostka benzynowa o pojemnoÅ›ci 1750 cm3 dostÄ™pna z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzÄ™gÅ‚em. Silnik z aluminiowym korpusem i podwójnym wariatorem faz rozrzÄ…du VVT generuje 237 KM, co oznacza imponujÄ…ce 136 KM z litra pojemnoÅ›ci silnika. Tak duża moc w poÅ‚Ä…czeniu z niskÄ… masÄ… wÅ‚asnÄ… nadwozia zapewnia doskonaÅ‚e osiÄ…gi: maksymalna prÄ™dkość wynosi 257,5 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy, przyspieszenie boczne to 1,1 g, natomiast maksymalne opóźnienie przy hamowaniu osiÄ…ga wartość 1,25 g.
Specjalnie dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano też system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem, ukÅ‚ad hamulcowy z wentylowanymi tarczami, opony o zróżnicowanych wymiarach oraz bezpoÅ›redni mechaniczny ukÅ‚ad kierowniczy. CaÅ‚ość uzupeÅ‚nia znany z innych modeli wÅ‚oskiego producenta system Alfa DNA, w którym - obok dostÄ™pnych do tej pory ustawieÅ„ Dynamic, Natural oraz All Weather - dodano czwarty tryb: Race.
Alfa Romeo 4C Spider pojawi siÄ™ w Europie latem 2015 roku.