FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
  Dodano: 2018-03-06
Wyświetlono: 1299 razy
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
Dziś, na 88. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, firma Mitsubishi Motors Corporation świętuje dwa debiuty: europejską premierę koncepcyjnego MITSUBISHI e-EVOLUTION i światową premierę nowego Outlandera PHEV 2019, który zostanie wprowadzony na europejski rynek wczesną jesienią.

foto © Mitsubishi

Nowy Outlander PHEV

 


W roku 2013 firma MMC wprowadziła na rynek model Outlander PHEV, będący elektryczną hybrydą plug-in SUVa, napędzanego za pomocą dwóch silników elektrycznych, który korzystał z 80letniego doświadczenia firmy w dziedzinie napędów na 4WD, 50letnich dokonań w dziedzinie elektromobilności i 30letniego dorobku w budowaniu technologii napędu na wszystkie koła, sprawdzonej podczas zwycięskich startów rajdowych. MMC wyznaczyło nowe standardy, wyprzedzając innych producentów samochodów.

 

 

Udoskonalany systematycznie, wspierany pozytywną reakcją rynku, Outlander PHEV z pojazdu dla wybranych użytkowników, zamienił się w podstawowy produkt MMC. Był najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym plug-in w Europie w 2015, 2016 i 2017 roku (Źródło: JATO). Do dziś w Europie sprzedano ponad 100 000 sztuk. Ze skumulowaną globalną sprzedażą ponad 140 000 egzemplarzy, Outlander PHEV jest najlepiej sprzedającym się hybrydowym SUV-em PHEV na świecie.

 

 

Outlander PHEV to obecnie flagowy model MMC, łączący w sobie najnowocześniejsze zdobycze technologiczne koncernu. Technologia PHEV przyniosła przełom w zakresie zasięgu, utrudniającego wcześniej rozwój pojazdów elektrycznych. Outlander PHEV rozwiązał problem emisji i hałasu - najbardziej kłopotliwe kwestie dla samochodów z silnikami Diesla. Jest on również odpowiedzią dla klientów, którzy chcą zwiększyć zasięg swoich podróży samochodem elektrycznym i doświadczać innych przygód, niż ciągłe szukanie stacji ładowania.

 

 

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2019 wzbogacone zostało o systemy nowej generacji z przełomowymi rozwiązaniami w dziedzinie napędów elektrycznych i klasie SUVów. To znacznie więcej SUV-a i samochodu elektrycznego, niż kiedykolwiek przedtem. Wersja debiutująca w Genewie przesuwa technologiczne granice, między innymi dzięki całkowitemu przeprojektowaniu układu napędowego, większej dynamice, bardziej wyrafinowanemu wnętrzu i subtelnej ewolucji stylistycznej:

 


System PHEV: PHEV 2.0

 


* Pracująca w cyklu Atkinsona, 2.4-litrowa jednostka zastąpiła wcześniejszą, 2.0-litrową, pracującą w standardowym cyklu Otto. Pozwala uzyskać wyższy moment obrotowy, płynniejszą pracę i lepsze osiągi.


* Wydajność generatora zwiększono o 10%.


* Moc tylnego silnika zwiększono o 10%.


* Pojemność akumulatora trakcyjnego zwiększono o 15%.


* Moc akumulatora trakcyjnego zwiększono o 10%. 
 

 

Napęd 4WD: Więcej trybów jazdy

 

Do znanych z poprzednich modeli trybów NORMAL i 4WD LOCK dodano dwa dodatkowe tryby jazdy. Tryb SPORT daje kierowcy bardziej bezpośrednią kontrolę, zapewniając większą przyjemność z jazdy krętymi drogami. Tryb SNOW zapewnia większą pewność na pokrytych śniegiem lub śliskich nawierzchniach.

 

 

 Styl: Mocny i wyrafinowany

 


* Zewnętrzny wygląd pojazdu zyskał dzięki długiej liście ulepszeń, jak nowe reflektory LED, prostokątne oprawy świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowana osłona chłodnicy DYNAMIC SHIELD i przedni płat osłony pod silnikiem. Precyzyjnie wykończone, dwubarwne, wieloszprychowe 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz zamontowanie większego tylnego spoilera, dodały autu ostrzejszego i bardziej wyrafinowanego wyglądu.


* Zmiany we wnętrzu pogłębiają wrażenie wysokiej jakości podkreślonej przez pikowaną, skórzaną tapicerkę, zaprojektowane od nowa, profilowane przednie fotele, zmienione przełączniki, nową tablicę przyrządów, nowe wykończenia, tylne gniazda A/C i wiele innych.

Główne specyfikacje*

 

 

Długość x Szerokość x Wysokość

(mm)

4695 x 1800 x 1710

Rozstaw osi

(mm)

2670

Rozstaw kół P/T

(mm)

1540/1540

Silnik

Benzynowy, 4-cylindrowy 16-zaworowy DOHC z MIVEC o pojemności 2.4 l, pracujący w cyklu Atkinsona

Silniki elektryczne

Przedni x1, tylny x1

Akumulator trakcyjny

Litowo-jonowy

Pojemność akumulatora

(kWh)

13.8

 

*Pełne informacje zostaną ujawnione w czasie rynkowej premiery auta

 

 

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

 


MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV) i sygnalizuje gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom łączność ze światem za pomocą urządzeń elektronicznych.

 

 

Elektryczny SUV o wysokiej wydajności jest ucieleśnieniem nowej strategii marki, wyrażonej sloganem "Drive your Ambition", która jest kwintesencją postępu i dążenia do tworzenia odważnych stylistycznie, inspirujących i nowoczesnych pojazdów, które rozwijają segment SUV-ów napędzanych przez zinegrowany system wykorzystujący silniki elektryczne.

 

 

Stylistyka

 

Opierając się na filozofii "Robust & Ingenious", MMC stworzyło niepowtarzalny, hipnotyzujący projekt, który ucieleśnia wyrazistość, oryginalność i funkcjonalność, wyróżniające pojazdy MMC.

 

 

MMC szczyci się długą tradycją sukcesów. Każda wzmianka o Mitsubishi Motors natychmiast powoduje skojarzenia z dzielnością terenową aut tej marki i znakomitym układem kontroli napędu 4WD. MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wznosi te cechy na jeszcze wyższy poziom i dzięki najnowszemu układowi 4WD przejmuje rolę modelu wiodącego pod względem wysokich osiągów i doskonałych własności jezdnych. Linia nadwozia podkreśla mocne osadzenie i kontakt z nawierzchnią wszystkimi kołami, a jednocześnie temperament i zwrotność szybkiego terenowego tourera.

 

 

Nadwozie


* Kształt przodu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest próbą świeżego spojrzenia na koncepcję stylistyczną marki Mitsubishi, określaną mianem DYNAMIC SHIELD („DYNAMICZNA TARCZA”). Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła, co subtelnie przypomina, że mamy do czynienia z dynamicznym samochodem z napędem elektrycznym. Pod szkłem znajdują się kamery i czujniki, których wygląd akcentują niebieskie kontury stylizacyjne. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców.


* Kiedy obserwujemy auto z boku, przynależność do segmentu SUV-ów podkreślają: atletyczne kształty karoserii na wysokości nadkoli, muskularna sylwetka, charakterystyczne cofnięcie progów w ich środkowej części oraz zdecydowane poziome przetłoczenie biegnące przez bok i wysoki prześwit.


* Krótki zwis przedni i tylny podkreślają zwinność pojazdu. Z kolei muskularne linie nadkoli na czterech rogach bryły pojazdu podkreślają potężny moment obrotowy przenoszony na cztery koła.


* Mocno pochylona przednia szyba i krótkie zwisy nadają sylwetce wyjątkowo dynamiczny profil, którego uzyskanie nie byłoby możliwe bez napędu elektrycznego.


* W masywnej sześciokątnej bryle tyłu nadwozia można dopatrzeć się inspiracji kształtem osłony koła zapasowego z legendarnego Pajero – modelu, który do dziś pozostaje esencją SUV-a, jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli terenowych i jednym z najważniejszych rozdziałów w historii marki Mitsubishi.


* Konstrukcja słupka C przypomina element tylnego statecznika odrzutowca. Własności aerodynamiczne poprawiono, dzięki skierowaniu strug powietrza wokół specjalnych profili w tylnych słupkach i dalej, w stronę tylnego zderzaka.

 

 

Wnętrze


* Skoro pod maską nie ma dużego silnika spalinowego, projektanci zyskali przestrzeń do realizacji radykalnych wizji nowego kokpitu. Tablica przyrządów wydaje się płynąć przed kierowcą. O tym, że kierujący siedzi w Mitsubishi przypomina typowy dla marki poziomy układ deski rozdzielczej, z podziałem na dominującą część informacyjno-kontrolną powyżej osi oraz część funkcjonalną poniżej. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów ułatwia ocenę zachowania samochodu w czasie jazdy – forma idzie w parze z funkcją, opisując drogę przed samochodem.


* Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę, związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Podczas manewrów w ciasnej przestrzeni, kierowca doceni widok z kamery śledzącej obraz okolic przednich kół, który zapewnia precyzję parkowania, jakiej wcześniej nie doświadczył.


* Bardzo duże szyby zapewniają doskonałą widoczność dookoła, niemal na obszarze 360 stopni, co daje wrażenie, że kierowca siedzi raczej za sterami myśliwca, niż samochodu.

 

 

Rozwiązania konstrukcyjne


* Napęd elektryczny EV: MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest napędzany silnikami elektrycznymi zapewniającymi wysokie wartości momentu obrotowego i świetne osiągi. Silniki są zasilane z systemu akumulatorów o wysokiej pojemności, co zapewnia bardzo szybkie i niezwykle płynne przyspieszanie, którym samochody elektryczne górują nad pojazdami z silnikami spalinowymi. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i uzyskać bardzo dużą stabilność w czasie jazdy.


* Napęd 4WD: Wyjątkową dynamikę i własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control), który powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring). Nad pracą całości czuwa rozbudowany układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control), będący unikalnym rozwiązaniem MMC. Uzyskano znacznie lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Hamulce MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT błyskawicznie i precyzyjnie kontrolują napęd oraz prędkość pojazdu dzięki elektrycznie sterowanym zaciskom, które zajęły miejsce konwencjonalnych zacisków hydraulicznych. Efekt i skuteczność ich działania daje się odczuć już przy niewielkich prędkościach, gdy siły G są jeszcze niewielkie. Bez względu na to czy jazda odbywa się w mieście, na autostradzie, czy na krętych drogach lokalnych, zachowanie pojazdu z pełnym napędem elektrycznym zawsze charakteryzuje dynamika, precyzja i pewne trzymanie się drogi, które idealnie odzwierciedla intencje kierowcy.


* Sztuczna inteligencja (AI): Mózgiem MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI), który znacząco zwiększa możliwości kierującego pojazdem. Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI natychmiastowe weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. System w niezauważalny sposób dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów prowadzącego, wspierając kierowcę i zwiększając skuteczność jego działań. Jednocześnie, dzięki ułatwieniu kierowania pojazdem i podniesieniu bezpieczeństwa, sama przyjemność prowadzenia osiąga zupełnie inny wymiar. Z kolei specjalna funkcja nauczyciela umożliwia systemowi sztucznej inteligencji przekazanie wiedzy osobie za kierownicą i w ten sposób bardzo dyskretne zwiększanie umiejętności kierowcy. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Dzięki temu, kierowcy o różnym poziomie umiejętności szybko odkrywają, że prowadzony przez nich samochód zachowuje się dokładnie tak, jak sobie tego życzą i bardzo szybko przekonują się, że prowadzenie samochodu może sprawiać jeszcze większą przyjemność.

 

 

Kamienie milowe

 

W ciągu ostatnich lat globalny przemysł samochodowy zaczął wykorzystywać elektromobilność jako wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi, opracowując samochody koncepcyjne i tworząc sojusze, by przyspieszyć postęp prac, jakich wymaga osiągnięcie postępu, zarówno w zakresie akumulatorów, komponentów układu napędowego, jak i elektroniki.

 

 

Jednak dla Mitsubishi Motors Corporation (MMC) elektromobilność od dawna była składową podstawowej działalności firmy, głęboko zakorzenioną w jej filozofii badawczo-rozwojowej, czego dowodem jest rozpoczęcie prac nad pojazdami elektrycznymi (EV) już w październiku 1966 roku.

 

 

W tym sensie dzisiejszy Outlander PHEV jest najnowszym produktem z długiej listy elektrycznych pojazdów Mitsubishi, a także początkiem całej gamy pojazdów łączących architekturę SUV ze zelektryfikowanym układem napędowym, czy to w pełni elektrycznym, czy też opartym na takim układzie rozwiązaniem hybrydowym z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV) opracowanym przez MMC.

 

 

Mitsubishi Outlander PHEV jest rozwiązaniem unikalnym w całej branży, korzystającym z zalet architektury opartej na napędzie elektrycznym EV, poczynając od znacznej redukcji masy (a tym samym sprawności energetycznej), do bezproblemowego działania, sprawnego pakowania, standardowo dostępnych różnych metod ładowania akumulatorów (w ruchu, regeneracyjnego, użycia trybu ładowania, ładowania z domowego gniazdka, szybkiego ładowania), zerowej emisji spalin w codziennym użytkowaniu (w większości przypadków) i ograniczonej emisji w czasie długodystansowych podróży, nie wspominając o pełnej kompatybilności z dopiero wprowadzanymi inteligentnymi ekologicznymi systemami elektrycznymi, w tym inteligentnymi sieciami V2G (samochód - sieć) / V2H (samochód - dom). To wszystko składa się na zestaw rozwiązań stopniowo opracowywanych przez Mitsubishi od 1966 roku … 

 

 

- 1966 / 1971 – Elektryczne początki

 

W latach 60. XX wieku nastąpił gwałtowny wzrost liczby prywatnych samochodów. W latach siedemdziesiątych towarzyszyło temu coraz większe natężenie ruchu samochodowego w obszarach miejskich, co doprowadziło do wzrostu liczby wypadków i bardzo dużego natężenia ruchu. Ponadto szkody powodowane przez emisję spalin i hałasu stały się poważnym problemem społecznym. Samochody elektryczne EV o zerowej emisji zaczęły być postrzegane jako sposób redukcji i zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska.

 

 

W 1966 r. Firma Mitsubishi Heavy Industries (MHI) podpisała umowę z Tokyo Electric Power Company, której celem była wspólna "Budowa i testowanie prototypowego pojazdu elektrycznego z wykorzystaniem ulepszeń w aktualnie dostępnej technologii akumulatorowej."

 

 

W tym samym czasie MHI prowadziło współpracę z Mitsubishi Electric i Japan Storage Battery Co., Ltd. (dzisiaj GS Yuasa Corporation*) w dziedzinie rozwoju miejskiego samochodu przyszłości i specjalnych pojazdów usługowych, które pomogłyby zapobiegać zanieczyszczeniu miast.

 

 

Po ukończeniu prototypu, w maju 1971 roku, nowo wydzielona firma MMC dostarczyła dziesięć pojazdów elektrycznych typu E12 (Minica Van) dla Tokyo Electric. Były to pojazdy zbudowane w oparciu o standardowe małe samochody dostawcze, zasilane z akumulatorów kwasowo-ołowiowych, osiągające prędkość maksymalną 80 km/h.

 

 

Następnie firma MMC dostarczyła pojazdy elektryczne oparte na Minica Van, Minicab Van, Minicab Truck i Delica Van japońskim firmom energetycznym. Ten pionierski program badawczy EV z 1971 roku wyznaczył kierunek, który był kontynuowany w wielu kolejnych programach prowadzonych w ciągu następnych trzydziestu lat, stanowiących fundament, na którym powstały samochody
i-MiEV i Outlander PHEV, będące odpowiedzią na wyzwania, jakie stoją przed całym światem.

 

 


- 1987 / 2007 – Sportowe połączenie z 4WD

 


Wśród najbardziej charakterystycznych dla Mitsubishi Motors zaawansowanych rozwiązań technicznych, szczególne miejsce zajmuje system Super-All Wheel Control (S-AWC), który dzięki ewolucji przepisów dotyczących sportów motorowych, mógł zaistnieć w rajdach, wykorzystując ponad 80 lat doświadczeń Mitsubishi w rozwijaniu napędu pojazdów na wszystkie koła – od modelu PX33 z 1936 roku, poprzez lifestylowego Pajero z 1982 roku i jego 12 zwycięstw w Rajdzie Dakar, aż po wyznaczającego nowe granice możliwości technicznych takich napędów Galanta VR4 z 1987 roku.

 

 

Dzięki swoim sukcesom zespół uczestniczący w rajdowych mistrzostwach świata WRC z modelami Galant VR4, a później Lancer Evolution, zapewnił możliwość rozwoju zaawansowanych rozwiązań technicznych, które firma MMC ponownie wprowadziła do modeli seryjnych, czyniąc z terminu "all-wheel control" jeden z najważniejszych wyróżników marki Mitsubishi. Tak wyglądała droga prowadząca do dzisiejszego Outlandera PHEV.  Krótko mówiąc, „Super-All Wheel Control” (lub "S-AWC") można rozumieć jako bogaty pakiet rozwiązań technicznych obejmujący różne interpretacje tej samej zasady: niezależnie od samochodu, zawsze ma on zarządzać siłami napędowymi i siłami hamowania każdego z czterech kół, poprzez regulację rozdziału momentu obrotowego między przednią i tylną osią, jak również między koła lewej i prawej strony pojazdu.

 

 

- 1994 / 2009 – Strategiczny (elektryczny) zwrot

 


Kontynuując badania i rozwój akumulatorów, silników elektrycznych i innych głównych podzespołów samochodów elektrycznych, szczególne zainteresowanie MMC już na wczesnym etapie rozwoju wzbudziły ogniwa litowo-jonowe, charakteryzujące się wyższą gęstością energii i mocą wyjściową w porównaniu do konwencjonalnych rodzajów baterii.

 

 

Zachęcona przepisami dotyczącymi pojazdów o zerowej emisji spalin (ZEV) wprowadzonymi w amerykańskim stanie Kalifornia w 1990 roku, firma MMC w 1994 roku zdecydowała się opracować hybrydowy samochód elektryczny MITSUBISHI HEV z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora litowo-jonowego wyprodukowanego przez Mitsubishi Chemical Corporation.

 

 

Przeskakując dwanaście lat, gdy firma MMC była pewna, że będzie w stanie skomercjalizować akumulatory litowo-jonowe, silnik i inne krytycznie ważne rozwiązania niezbędne w samochodach elektrycznych, korporacja ogłosiła w październiku 2006 roku rozpoczęcie projektu "i MiEV" (pisanego jeszcze bez myślnika), który ostatecznie doprowadził do modelu "i-MiEV" (już z myślnikiem), pierwszego seryjnego pojazdu elektrycznego oferowanego przez jedną z dużych firm motoryzacyjnych w ramach standardowej gamy modelowej.

 

 

W lipcu 2009 roku firma MMC rozpoczęła sprzedaż modelu i-MiEV klientom flotowym, a następnie w 2010 roku, zgodnie z harmonogramem, wprowadziła ten samochód do standardowej oferty, najpierw w Japonii, a następnie na wybranych rynkach globalnych. Wysiłek ten nie pozostał niezauważony, czego dowodem był tytuł "Najbardziej Zaawansowanego Technicznie Samochodu”, który i-MiEV otrzymał w konkursie "Japoński Samochód Roku 2009/2010", nie licząc wielu innych wyróżnień przyznanych tej konstrukcji.

 

 

2009 / 2012 – Od EV do PHEV

 


Niemal równolegle do projektu elektrycznego samochodu "i MiEV", w ośrodku badawczo-rozwojowym MMC w Okazaki w pobliżu Nagoi prowadzono bez rozgłosu jeszcze bardziej ambitne przedsięwzięcie, którego wynikiem było skonstruowanie dużego, ładowanego z zewnątrz hybrydowego elektrycznego SUV-a z napędem 4WD.

 

 

Prace przyspieszyło skorzystanie z kilku ambitnych rozwiązań opracowanych na potrzeby programu i-MiEV (w tym z wysoce zaawansowanego systemu operacyjnego "MiEV OS" opracowanego przez MMC - elektronicznego mózgu samochodu), dzięki czemu kolejny przełomowy samochód po raz pierwszy pojawił się na Tokyo Motor Show 2009 jako Concept PX-MiEV, a dwa lata później w tym samym miejscu pokazano jego następcę Concept PX-MiEV II. Oba samochody koncepcyjne były zapowiedzią nadchodzącej produkcji seryjnej modelu Mitsubishi Outlander PHEV.

 

 

Podczas gdy Concept PX-MiEV II odbywał tourne po światowych salonach samochodowych, przedprototypy Outlandera PHEV były poddawane intensywnym testom wytrzymałościowym i pracom rozwojowym w Japonii, kryjąc się w nadwoziach standardowego, wychodzącego już z produkcji Outlandera drugiej generacji.

 

Ostateczny wynik tych prac pojawił się na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2012 roku, jako światowa premiera Mitsubishi Outlandera PHEV, pierwszego hybrydowego elektrycznego samochodu SUV z dwoma silnikami elektrycznymi, oferowanego przez dużą firmę motoryzacyjną w standardowej gamie modelowej.

 

 

Outlander PHEV wyróżniał się (co do dzisiaj się nie zmieniło) spośród wszystkich innych hybrydowych rozwiązań typu plug-in wykorzystaniem podstawowej architektury samochodu elektrycznego (drive-by-wire, brak skrzyni biegów) zamiast niewielkiego silnika elektrycznego „dołożonego” za silnikiem spalinowym.


 

- 2012 / 2018 – Pasmo sukcesów

 


Dzięki intensywnym wysiłkom, Mitsubishi Outlander PHEV wszedł na rynek już kilka miesięcy później (styczeń 2013 w Japonii, październik 2013 w Europie), osiągając łączny wynik 50.000 samochodów sprzedanych w Europie już w roku 2015. W tym samym roku samochód wziął udział w terenowym rajdzie Baja Portalegre rozgrywanym w Portugalii. W międzyczasie samochód otrzymał nagrodę "RJC Technology of the Year 2014" przyznawaną przez japońską konferencję naukowców i dziennikarzy motoryzacyjnych (RJC).

 

 

W ciągu ostatnich czterech lat Mitsubishi Outlander PHEV wypracował sobie trwałą pozycję rynkową ze 100.000 samochodów sprzedanych w Europie w tym czasie, stając się najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem typu plug-in w Europie (uwzględniając wszystkie segmenty) w latach 2015, 2016 i 2017. Rynkowy debiut w Ameryce Północnej miał miejsce w grudniu 2017 roku.

 

 

Obecnie Outlander PHEV, będąc w pełni funkcjonalnym samochodem SUV i jednocześnie pełniąc rolę bezemisyjnego samochodu elektrycznego, z samochodu będącego na rynku techniczną atrakcją dla pierwszych klientów, zmienił się we flagowy, a nawet podstawowy samochód flot korporacyjnych, torując drogę dla SUV-ów MMC nowej generacji.

 

 

Wśród gorących w Europie debat na temat przyszłości silników Diesla i bardziej ogólnie, miejsca samochodu w społeczeństwie, globalna premiera najnowszej generacji Mitsubishi Outlandera PHEV 2019 na Genewskim Salonie Samochodowym 2018 potwierdza ambicję Mitsubishi Motors, by przedstawiać nowe, ambitne propozycje tym, którzy gotowi są przesiąść się do samochodów przyszłości już dzisiaj.



Źródło: Mitsubishi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» MMC CAR POLAND ZMIENIA NAZWĘ NA ASTARA POLAND I ROZWIJA DZIAŁALNOŚĆ
» MITSUBISHI MOTORS W JAPAN EMPOWERING WOMEN INDEX

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept:
w lewo
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
© Mitsubishi
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
© Mitsubishi
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
© Mitsubishi
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
© Mitsubishi
Światowa premiera Mitsubishi Outlander PHEV 2019 i debiut E-Evolution Concept
© Mitsubishi
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |