-
Wzmocniona konstrukcja w architekturze TNGA;
-
Napęd hybrydowy 2,0 l o mocy 180 KM;
-
Dwa napędy hybrydowe do wyboru i jeden konwencjonalny silnik 1,2 Turbo;
-
Nowy, bardziej dynamiczny design.
Toyota, lider rynku hybryd, od 20 lat konsekwentnie wprowadza na rynki caÅ‚ego Å›wiata kolejne modele hybrydowe z różnych segmentów, zgodnie z upodobaniami kierowców. DziÄ™ki wsÅ‚uchiwaniu siÄ™ w potrzeby swoich klientów firma sprzedaÅ‚a dotÄ…d ponad 11 milionów hybryd w 90 krajach, w tym 1,5 miliona w Europie i nadal udoskonala swoje samochody hybrydowe. Dlatego trzecia generacja Aurisa, modelu który spopularyzowaÅ‚ napÄ™d hybrydowy w Europie, bÄ™dzie miaÅ‚a w swojej gamie dwa ukÅ‚ady hybrydowe.
W 2010 roku Auris 1. generacji byÅ‚ pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napÄ™dów zostaÅ‚a wzbogacona o napÄ™d hybrydowy. Teraz popularny kompakt bÄ™dzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma ukÅ‚adami hybrydowymi.
Auris drugiej generacji byÅ‚ oferowany z piÄ™cioma konwencjonalnymi silnikami i napÄ™dem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze wzglÄ™du na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzacjÄ™ technologii hybrydowej, nowy Auris bÄ™dzie dostÄ™pny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoÅ‚adowanÄ… jednostkÄ… benzynowÄ… 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napÄ™dem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o Å‚Ä…cznej mocy 122 KM oraz nowym ukÅ‚adem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM.
NapÄ™d hybrydowy 1,8 l, który zadebiutowaÅ‚ dwa lata temu wraz z Priusem 4. generacji, jest cichy, intuicyjny i zapewnia dynamicznÄ… jazdÄ™. Wydajny ukÅ‚ad z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby Å‚adowania baterii hybrydowej z gniazdka. Nowy Auris Hybrid może poruszać siÄ™ w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy, co przekÅ‚ada siÄ™ na wyjÄ…tkowÄ… oszczÄ™dność i niskÄ… emisjÄ™ spalin.
Nowy napÄ™d hybrydowy z silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM jeszcze lepiej wykorzystuje atuty technologii TNGA – komfort jazdy, stabilność konstrukcji i pewność prowadzenia.
Toyota New Global Architecture (TNGA)
Toyota New Global Architecture (TNGA) to nowoczesna architektura, w której już niedÅ‚ugo bÄ™dÄ… powstawaÅ‚y wszystkie samochody i napÄ™dy Toyoty. Jej inauguracja w 2015 roku stanowiÅ‚a rewolucjÄ™ w sposobie projektowania, rozwijania i produkcji samochodów. Filozofia TNGA jest kluczowa dla realizacji misji Toyoty, by nieustannie tworzyć samochody coraz doskonalsze pod wzglÄ™dem designu, bezpieczeÅ„stwa i radoÅ›ci z jazdy.
TNGA wprowadza nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania na platformie, co znacznie uÅ‚atwia projektowanie kolejnych modeli. Architektura ta nakÅ‚ada na inżynierów Å›cisÅ‚e zasady w kwestiach elementów i podzespoÅ‚ów niewidocznych z zewnÄ…trz, żeby projektanci mogli cieszyć siÄ™ dużą swobodÄ… przy opracowywaniu designu nadwozia. W efekcie nowy Auris ma wyróżniajÄ…cy siÄ™, indywidualny styl, nisko poÅ‚ożonÄ… maskÄ™ i przyciÄ…gajÄ…ce wzrok proporcje.
Nowa platforma TNGA Aurisa zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Przyczynia siÄ™ do tego nisko poÅ‚ożony Å›rodek ciężkoÅ›ci, zawieszenie wielowahaczowe oraz bardziej stabilne nadwozie, usztywnione dziÄ™ki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymaÅ‚ej stali i wzmocnieniom strukturalnym. To sprawia, że samochód prowadzi siÄ™ pewniej i stabilniej bez rezygnacji z komfortu jazdy.
Wszystkie samochody zbudowane w architekturze TNGA charakteryzujÄ… siÄ™ wyższym poziomem bezpieczeÅ„stwa biernego i czynnego. Nowy Auris zostaÅ‚ zaprojektowany, aby speÅ‚nić najwyższe wymagania niezależnych organizacji przeprowadzajÄ…cych testy zderzeniowe. Samochód wyposażono ponadto w zaawansowane systemy w pakiecie Toyota Safety Sense.
Nowy design
„Przy projektowaniu nowego Aurisa naszym gÅ‚ównym celem byÅ‚o stworzenie najbardziej Å›miaÅ‚ego i dynamicznego hatchbacka na rynku, bez rezygnacji z użytecznoÅ›ci wnÄ™trza” – wyjaÅ›niÅ‚ Simon Humphries, dyrektor wykonawczy Toyota Global Design. – „KorzystajÄ…c z nisko poÅ‚ożonego Å›rodka ciężkoÅ›ci uzyskanego dziÄ™ki platformie TNGA, stworzyliÅ›my samochód, który patrzÄ…c z boku jest lekki i zwinny, lecz gdy staniemy za nim, zobaczymy solidny, szeroki i nisko osadzony pojazd, który budzi zaufanie. Takie odczucia sÄ… niezwykle ważne na europejskim rynku”.
Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dÅ‚uższy niż poprzedni model, gÅ‚ównie za sprawÄ… wiÄ™kszego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a poÅ‚ożenie maski jest niższe aż o 47 mm. W rezultacie nowy model ma bardziej opÅ‚ywowy ksztaÅ‚t, a nowa maska poprawia bezpieczeÅ„stwo dziÄ™ki lepszej widocznoÅ›ci z pozycji kierowcy.
Design przodu stanowi nowÄ… interpretacjÄ™ stylu Keen Look, obejmujÄ…cÄ… wÄ…ski górny grill przedÅ‚użony peÅ‚nymi reflektorami LED ze zintegrowanymi Å›wiatÅ‚ami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w ksztaÅ‚cie trapezu otrzymaÅ‚ nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje siÄ™ spojler z krawÄ™dziami zakrzywionymi do góry, tworzÄ…c miejsce na Å›wiatÅ‚a przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o okoÅ‚o 20 mm.
Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni wiÄ™ksze. Nowy ksztaÅ‚t tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydÅ‚użyÅ‚ siÄ™ o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.
Solidne, niskie osadzenie samochodu jest podkreÅ›lone charakterystycznÄ… listwÄ… LED zdobiÄ…cÄ… zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. KsztaÅ‚t zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiÄ…zuje do wyglÄ…du dolnej części przodu. Nowy, dynamiczny design Aurisa znajduje peÅ‚ny wyraz w opcjonalnej, dwukolorowej kompozycji kolorystycznej z czarnym dachem i poÅ‚yskujÄ…cymi sÅ‚upkami.