Agresywny Lexus RC F coupe wyposazony jest w nowy, 5,0 litrowy silnik benzynowy o mocy ponad 450 KM. Zosta艂 zaprojektowany tak, aby zoptymalizowa膰 stabilno艣膰 potrzebn膮 w aucie o tak du偶ej mocy, nigdy wcze艣niej nie uzyskan膮 w Lexusach z silnika V8. Szersze felgi i opony, aktywny spojler tylny, wloty powietrza i kana艂ów ch艂odzenia oraz elementy z w艂ókna w臋glowego – wszystko to mo偶na okre艣li膰 jako “funkcjonalne pi臋kno”.
“Ka偶dy element zosta艂 zaprojektowany bardzo precyzyjnie, aby uzyska膰 jak najlepsze osi膮gi”, powiedzia艂 Yukihiko Yaguchi - szef in偶ynierów Lexus RC F. “Unikalne aerodynamiczne elementy w os艂onach i tylnej cz臋艣ci przedniego b艂otnika zapewniaj膮 optymalne ch艂odzenie silnika i stabilno艣膰 prowadzenia. Daj膮 tak偶e agresywny wygl膮d, który wspó艂gra z oczekiwaniami dynamicznych dozna艅.”
Wygl膮d zewn臋trzny
Charakterystyczna klepsydrowa kratownica os艂ony ch艂odnicy dominuje z przodu, a jego siatka obejmuje “L” Lexusa od górnej linii maski do dolnej kraw臋dzi auta. Maska jest podniesiona wy偶ej ni偶 w modelu RC co wzmacnia jego sylwetk臋 i daje poczucie wyj膮tkowej mocy jak膮 prezentuje model F. Wloty powietrza i kana艂ów ch艂odzenia umieszczone pod przednim zderzakiem i b艂otnikami oraz strategicznie umieszczone aerodynamiczne stabilizatory jeszcze bardziej oddaj膮 sportowy charakter samochodu.
Wloty powietrza w tylnej cz臋艣ci przedniego b艂otnika tworz膮 kszta艂t litery L 艂膮cz膮c si臋 z poszerzonymi progami, cztery trapezoidalne ko艅cówki uk艂adu wydechowego z ty艂u uzupe艂niaj膮 agresywny, sportowy charakter auta. Nic dziwnego – jego projekt powsta艂 na bazie supersamochodu Lexusa – LFA. Aktywny tylny spojler wysuwa si臋 przy pr臋dko艣ci od 80 km/godz i chowa, gdy pr臋dko艣膰 zmniejszy si臋 poni偶ej 40 km/godz, aby utrzyma膰 lini臋 wersji coupe.
Trzy warianty 10-ramiennych 19-calowych kutych felg aluminiowych dost臋pne s膮 w zale偶no艣ci od wersji – dwa z nich s膮 polerowanie mechanicznie, jeden r臋cznie.
Projekt wn臋trza
Zaskakuj膮cy i wyj膮tkowy jest kokpit Lexusa RC F, który wzmacnia agresywn膮 sylwetk臋. Unikalnie zaprojektowane s膮 zegary, kierownica, fotele, peda艂y i wyko艅czenia. Tablica zegarów zmienia si臋 w zale偶no艣ci od wyboru czterech trybów jazdy. Kierowca mo偶e dostosowa膰 zakres informacji, kolor wy艣wietlacza i rozmiar tekstu.
Komfort pasa偶erów jest tak偶e bardzo istotny. RC F zosta艂 wyposa偶ony w kierownic臋 o eliptycznym przekroju i optymalnie umieszczonymi 艂opatkami zmiany biegów, a fotele tylne z wysokimi oparciami i logo Lexusa w zag艂ówkach przylegaj膮 jak doskonale dopasowana sportowa odzie偶. Fotele mo偶na zamówi膰 w pi臋ciu rodzajach wyko艅czenia z kontrastowymi przeszyciami.
Wyj膮tkowe nowe nak艂adki na peda艂y hamulca i gazu z wyci臋ciami w kszta艂cie litery L s膮 jednocze艣nie pi臋kne w formie i funkcjonalne daj膮c lepsz膮 przyczepno艣膰 dla stopy.
Konferencja prasowa podczas North American International Auto Show odb臋dzie si臋 o godz. 8:45 (14:45 CET), 14 stycznia 2014.