Usługi zdalnego bezpieczeństwa mogą wspomagać kierowców na drogach i poza nimi za pośrednictwem systemów takich, jak automatyczne powiadamianie o kolizjach, pomoc wypadkowa SOS, pomoc drogowa, a także zdalnej łączności z samochodem zapewniającej kontrolę działania układów ogrzewania i klimatyzacji, czy wyszukiwania samochodu. Usługi będą oferowane w nowym modelu Eclipse Cross w Stanach Zjednoczonych, a na kolejnych wybranych światowych rynkach usługi te zostaną udostępnione już w niedalekiej przyszłości.
„Korzystając z MITSUBISHI CONNECT robimy spory krok naprzód, umożliwiając naszym klientom korzystanie z zalet coraz bardziej połączonego świata, a jednocześnie zapewniając im więcej bezpieczeństwa i spokoju ducha w czasie jazdy.” - powiedział Vincent Cobee, wiceprezes i dyrektor generalny działu strategii produktowej w MMC.
Don Swearingen, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych w Mitsubishi Motors North America, powiedział: „Mitsubishi Motors z entuzjazmem podchodzi do możliwości dostępnych dzięki systemom łączności samochodowej, zapewniając dzięki nim nowe, zintegrowane i innowacyjne usługi swoim klientom.”
Zdalne usługi bezpieczeństwa będą oferowane za pośrednictwem prostej subskrypcji obejmującej wbudowany moduł kontroli telematycznej, wyposażony w modem komórkowy 4G LTE i funkcję GPS.
Aplikacja My MITSUBISHI CONNECT zostanie również udostępniona na smartfonach z systemami Android i Apple, by użytkownicy mogli uzyskać dostęp do zdalnych usług bezpieczeństwa za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Aplikacja może łączyć się z Amazon Alexa na urządzeniach takich jak Amazon Echo lub z Google Assistant na odpowiednich telefonach z Androidem, iPhone'ach i urządzeniach Google Home.
Google, Android i Google Home są zarejestrowanymi znakami towarowymi Google LLC.