„Szeroka gama modelowa we wrzeÅ›niu po raz kolejny potwierdziÅ‚a siÅ‚Ä™ i charyzmÄ™ naszej marki. Ogromny wzrost odnotowaÅ‚a rodzina sportowych i progresywnych modeli Audi A5. Doskonale wypadÅ‚y również SUV’y: Q5 i nowe Q2” – powiedziaÅ‚ Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Również nowe i absolutnie innowacyjne Audi A8 daje nam bardzo obiecujÄ…ce perspektywy na przyszÅ‚ość.”
23 600 samochodów dostarczonych klientom i najlepszy sprzedażowo wrzesieÅ„ w historii obecnoÅ›ci marki na tych rynkach: to doskonaÅ‚e wyniki osiÄ…gniÄ™te przez Audi w Ameryce PóÅ‚nocnej. Pomimo zawirowaÅ„ pogodowych, ciÄ…gle roÅ›nie sprzedaż samochodów Audi w Stanach Zjednoczonych. Popyt na pojazdy z czterema pierÅ›cieniami w logo pobiÅ‚ tu kolejny rekord. Wynik wrzeÅ›nia to 19 308 sprzedanych aut, czyli wzrost o 9,6 procent. NajwiÄ™kszym powodzeniem w Ameryce cieszy siÄ™ model Q5. Sprzedano go w iloÅ›ci 4596 egzemplarzy, co przekÅ‚ada siÄ™ na wzrost rzÄ™du 16,1 procent rok do roku. LiczÄ…c od stycznia, Å›rednio prawie jedna czwarta amerykaÅ„skich klientów Audi zdecydowaÅ‚a siÄ™ na tego SUV’a klasy Å›redniej. BiorÄ…c pod uwagÄ™ caÅ‚Ä… gamÄ™ modelowÄ…, od poczÄ…tku roku klienci w Stanach Zjednoczonych nabyli 160 914 samochodów marki Audi. To wzrost o 5,7 procent.
Wzmożony popyt na Audi odnotowano również w Kanadzie. Kanadyjscy dealerzy czterech pierÅ›cieni odnotowali dwucyfrowy wzrost sprzedaży – liczÄ…c od maja tego roku. Oddanych we wrzeÅ›niu do rÄ…k klientów 3277 samochodów, pozwoliÅ‚o przekroczyć wynik sprzedaży z tego samego okresu roku 2016 o 19,6 procent.
W Chinach, wrzesieÅ„ umocniÅ‚ pozytywne trendy notowane w ostatnich kilku miesiÄ…cach. WrzesieÅ„ byÅ‚ dla Audi najlepszym handlowo miesiÄ…cem roku 2017 w tym kraju. Sprzedano 58 445 nowych pojazdów – wzrost o 7,2 procent. Obok ciÄ…gle Å›wietnie sprzedajÄ…cego siÄ™ Audi A6 L, doskonaÅ‚e wyniki osiÄ…gnęły również modele Q7 i A5. Sprzedaż najwiÄ™kszego SUV’a i sportowego modelu klasy wyższej, wzrosÅ‚a odpowiednio o 42,1 i 55,4 procent liczÄ…c rok do roku. Od poczÄ…tku roku, już 418 670 chiÅ„skich klientów odebraÅ‚o kluczyki do swego nowego Audi. DziÄ™ki temu, sprzedaż czterech pierÅ›cieni na tym rynku liczona od stycznia, jest tylko o 4,9 procent niższa niż w roku 2016.
W Europie PoÅ‚udniowej sprzedaż również rosÅ‚a. Wyniki Hiszpanii to 3952 auta – wzrost aż o 16,2 procent, a wyniki WÅ‚och to 6055 pojazdów – wzrost o 13,1 procent. NajwiÄ™kszym zainteresowaniem klientów cieszyÅ‚y siÄ™ tu SUV’y rodziny Q, zwÅ‚aszcza Q5 w Hiszpanii (wzrost sprzedaży o 18,2 procent rok do roku) i Q2 we WÅ‚oszech (1131 egzemplarzy tylko we wrzeÅ›niu i 9013 od poczÄ…tku roku).
Polski rynek również odnotowaÅ‚ pozytywny trend sprzedażowy. We wrzeÅ›niu z polskich salonów czterech pierÅ›cieni wyjechaÅ‚o 913 samochodów, o 3,4 procent wiÄ™cej niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego. LiczÄ…c od poczÄ…tku roku, wyniki handlowe sÄ… jeszcze bardziej imponujÄ…ce. Od stycznia w Polsce zarejestrowano 9285 nowych aut marki Audi, aż o 22,64 procent wiÄ™cej niż w pierwszych dziewiÄ™ciu miesiÄ…cach roku 2016.
W Niemczech, koncern oddaÅ‚ we wrzeÅ›niu do rÄ…k klientów 22 406 samochodów - o 0,5 procenta mniej niż rok wczeÅ›niej. Jednak rynek niemiecki pozostaje dla marki bardzo stabilny, ponieważ sprzedaż liczona od stycznia br. wzrosÅ‚a tu o 0,7 procenta i wyniosÅ‚a 232 518 wprowadzonych na rynek samochodów. Rynek w Wielkiej Brytanii odnotowaÅ‚ w porównaniu z wrzeÅ›niem 2016 spadek o 4,6 procent (29 763 aut).
Sprzedaż liczona dla całej Europy spadła we wrześniu o 1,1 procent, jednak całościowe wyniki liczone od początku roku są pozytywne. Audi sprzedało w tym czasie 661 550 egzemplarzy wszystkich modeli. To wzrost o 0,7 procent w stosunku do okresu styczeń-wrzesień 2016.