Łącznie w tym roku do klientów trafiło 18 351 samochodów marki Opel, czyli o ponad 40% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, który zakończył się wynikiem na poziomie 13 000 sztuk. Wynik ten pozwolił zwiększyć udział w rynku w 2014 roku o 1,37 punktu procentowego do 7,35%. Liderem sprzedaży marki w okresie od stycznia do sierpnia jest model Opel Astra – 5 8662sztuk, tuż za nią uplasowała się Corsa z wynikiem 5 186 egzemplarzy, trzecie miejsce zajęła Insignia, 2 932 sztuki.
Bardzo dobrze radzą sobie również samochody dostawcze Opla. Kumulatywna sprzedaż w 2014 roku wyniosła 961 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 51% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszym modelem w gamie były Vivaro – ponad 50% wzrostu i 811 sprzedanych egzemplarzy. Coraz większą popularnością cieszy się również Movano – prawie 42% wzrostu i 202 sprzedane egzemplarze.
„Okres urlopowy zakończył się dla nas świetnymi wynikami. Sprzedaliśmy ponad 40% więcej aut niż podczas zeszłorocznych wakacji. Lipiec był rekordowym miesiącem w tym roku. W sierpniu uzyskaliśmy najwyższy wzrost wśród pierwszej dziesiątki liderów rynku. Chcemy kontynuować ten pozytywny trend i już od 8 września wprowadzamy nową atrakcyjną ofertę na nasze najbardziej popularne modele – Corsę i Astrę.” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Z początkiem roku szkolnego Opel rusza z nową ofertą. W weekend 13-14 września, w ramach obchodów Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, w salonach Opla w całej Polsce odbędą się dni otwarte promujące bezpieczeństwo na drodze. Z tej okazji bezpieczne samochody Opla – Corsa i Astra będą dostępne w specjalnej ofercie w kredycie 4 x 25% z 4-letnią gwarancją Opel w cenach odpowiednio już od 8 990 zł i 12 990 zł.
1 Dane wg PZPM na podstawie CEP
2 Wyniki sprzedaży modeli za 2014 r. – wstępne; na podstawie danych własnych importera