Modele Renault z roczników 2003 do 2005 należą do najbardziej niezawodnych
pojazdów na rynku. Pokazują to statystyki awarii przeprowadzone przez ADAC
w roku 2005.
Raport ADAC oparty jest na danych zebranych przez jeden z największych niemieckich automobilklubów. ADAC w swojej organizacji posiada POMOC DROGOWĄ, która między innym patroluje niemieckie autostrady. Na podstawie ich interwencji, określa się, jakie modele samochodów i z jakich roczników wymagały najczęściej interwencji patroli pomocy drogowej w sytuacjach nagłych awarii, powodujących na ogół nieoczekiwane unieruchomienie pojazdu.
Poniższa klasyfikacja pokazuje, na ile niezawodne były w ubiegłym roku samochody zarejestrowane po raz pierwszy w latach 2000-2005. Liczby oznaczają ilość awarii na 1000 samochodów tego samego typu i rocznika. W statystyce ujęto te modele, które przez co najmniej 3 kolejne lata były produkowane w zasadniczo niezmienionej postaci,
i których co roku rejestrowano min. 10.000 sztuk. Na wyniki wpływają wyłącznie awarie
o charakterze technicznym, nie liczono awarii z winy użytkownika (np. pozostawienie kluczyków w samochodzie, brak paliwa lub oleju) ani awarii opon.
Niemal wszystkim uwzględnionym w tych statystykach modelom Renault liczącym
od 1 do 3 lat przyznany został kolor zielony, będący znakiem najwyższej oceny,
tj. « niezawodny ». Rocznik 2005 również uzyskaÅ‚ bardzo pozytywne wyniki
w poszczególnych kategoriach pojazdów: Scénic znalazł się na trzecim miejscu, podobnie jak Kangoo. Renault Mégane i Clio zajmują czwarte miejsce w swoich segmentach. Renault Laguna zajęła piąte miejsce, a model Twingo - miejsce szóste.
W momencie wprowadzenia do sprzedaży Clio III prezentowało najwyższy poziom pod względem jakości obecnie potwierdzony przez wyniki ADAC. Wynik ten jest owocem starannie przemyślanej organizacji zapewnienia jakości, obejmującej :
kontrole statyczne z udziałem kontrolerów, wchodzących w skład większości zespołów produkcyjnych, których rolą jest kontrola kluczowych z punktu widzenia jakości operacji w celu zapewnienia natychmiastowej reakcji w razie wykrycia usterki;
kontrole dynamiczne na torze próbnym o długości 500 m utworzonym na końcu linii montażowej, aby każdy samochód mógł przejść przez kontrolę dynamiczną zanim jeszcze opuści zakład.
Zajęcie przez pojazdy Renault wysokich miejsc w klasyfikacji jest efektem rozpoczętej w 2003 roku ofensywy jakościowej. Podkreśla to również ADAC
w swoim oficjalnym komentarzu: «poziom ich niezawodnoÅ›ci wyraźnie roÅ›nie poczynajÄ…c od rocznika 2003; rozpoczÄ™ta w tym okresie przez francuskiego producenta ofensywa jakoÅ›ciowa daje efekty».
Prezes Renault, Carlos Ghosn prezentując zobowiązania Renault w Planie Renault 2009 powiedział: "Musimy za wszelką cenę odzyskać wiarygodność Renault oraz wizerunek producenta pojazdów dobrej jakości, to warunek sine qua non sukcesu naszego planu".
TOP 10 małych aut 2005
1. Smart Fortwo 1,1
2. Audi A2 1,5
3. BMW Mini 2,0
4. Renault Clio 3,6
5. VW Polo 3,6
6. Renault Twingo 4,2
7. Opel Corsa 4,3
8. Honda Jazz 4,4
9. Peugeot 206 4,5
10. Toyota Yaris/ Verso 4,8
Klasa niższa średnia 2005
1. Citroen Xsara/Xsara 2,8
2. Mercedes A-Klasse 5,0
3. Renault Kangoo 5,1
4. Renault Megane 5,4
5. VW New Beatle 5,5
6. Seat Leon/Toledo 5,7
7. Honda Civic 6,0
8. VW Golf/Jetta/Bora 6,0
9. Nissan Almera/Almera Tino 6,3
10. Opel Astra 6,4
11. Audi A3/S3 6,5
12. Peugeot 307 6,6
13. Toyota Corolla/Corolla Verso 7,7
14. Citroen Berlingo 7,8
15. Ford Focus/C-MAX 11,6
Klasa średnia
1. BMW serii 3 2,0
2. Mercedes klasy C 2,6
3. Audi A4/S4 3,4
4. VW Passat 4,2
5. Renault Laguna 5,7
6. Toyota Avensis/Avensis verso 5,9
7. Mazda 6 6,4
8. Opel Vectra 6,6
9. Skoda Octavia 6,8
10. Ford Modeno 8,8
11. Volvo S40/V40/V50 10,7
Monospasy
1. VW T4/T5 1,4
2. Opel Merita 2,8
3. Renault Scenic 3,4
4. VW Touran 4,6
5. VW Sharan 4,9
6. Opel Zafira 5,5
7. Ford Galary 8,0