Samochód powstanie w oparciu o sprzedawany w Chinach wariant A4 z dÅ‚ugim rozstawem osi, a jego gÅ‚ównym konkurentem bÄ™dzie BMW serii 3 Gran Turismo. Nieoficjalnie mówi siÄ™, iż Vario zadebiutuje na rynku dwa lata po odmianach sedan i kombi, czyli w 2016 roku.
Standardowe Audi A4 nowej generacji bÄ™dzie dÅ‚uższe i lżejsze od obecnego modelu. WÅ›ród silników benzynowych znajdÄ… siÄ™ jednostki 1,4 oraz 2,0 l. Odmiana o mniejszej pojemnoÅ›ci skokowej (moc 122 i 180 KM) otrzyma ukÅ‚ad odÅ‚Ä…czajÄ…cy część cylindrów podczas jazdy, który pozwoli zaoszczÄ™dzić okoÅ‚o 0,5 litra paliwa na 100 kilometrów.
W gamie jednostek wysokoprężnych dostÄ™pny bÄ™dzie znany silnik 2,0 TDI o mocy 150 i 184 KM, jak również motor V6 TDI generujÄ…cy 218 i 272 KM.
Planowana jest również odmiana hybrydowa typu plug-in Å‚Ä…czÄ…ca silnik benzynowy TFSI o pojemnoÅ›ci 2 litrów z silnikiem elektrycznym, akumulatorem litowo-jonowym oraz oÅ›miobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…. W nowym A4 Hybrid producent zastosuje również dodatkowy motor elektryczny przy tylnej osi, tworzÄ…cy tym samym ukÅ‚ad napÄ™du na cztery koÅ‚a.
Oprócz zmian w stylizacji nadwozia, niemiecki producent zmodyfikuje wnÄ™trze nowego modelu, wprowadzajÄ…c m.in. nowÄ… generacjÄ™ systemu MMI.