Nowe, koncepcyjne Audi A6 e-tron pozycjonowane jest w klasie pojazdów luksusowych. Model ten, już w latach 1968 – 1994, jako Audi 100, zdążyÅ‚ potwierdzić staÅ‚e miejsce czterech pierÅ›cieni w tym segmencie. W rodzinie modeli A6 znajdziemy wersje Limousine, Avant, allroad, ale również wersjÄ™ Sportback oznaczanÄ… jako Audi A7. Co wiÄ™cej, zelektryfikowany ukÅ‚ad napÄ™dowy ma w przypadku Audi A6 również dÅ‚ugÄ… tradycjÄ™. W roku 2011 pojawiÅ‚a siÄ™ wersja hybrydowa tego modelu, a w 2019 zadebiutowaÅ‚o Audi A6 TFSIe z napÄ™dem hybrydowym typu plug-in. W trybie czysto elektrycznym model ten przejechać może nawet 91 km ( wg. cyklu WLTP).
W przeciwieÅ„stwie jednak do A6 TFSIe, Audi A6 e-tron concept pokazane na Auto Shanghai 2021, osadzone jest na opracowanej pod kierownictwem Audi przyszÅ‚oÅ›ciowej platformie dla samochodów z napÄ™dem elektrycznym - PPE i wyposażone wyÅ‚Ä…cznie w napÄ™d elektryczny. Samochód ten to zupeÅ‚nie nowa koncepcja projektowa — jedynÄ… cechÄ… Å‚Ä…czÄ…cÄ… go z obecnym A6 sÄ… wymiary. Karoseria o dÅ‚ugoÅ›ci 4,96 m, szerokoÅ›ci 1,96 m i wysokoÅ›ci 1,44 m, zostaÅ‚a zaprojektowana jako Sportback, a jej linie w oczywisty sposób nawiÄ…zujÄ… do aktualnego jÄ™zyka designu marki Audi.
DebiutujÄ…ce w Szanghaju koncepcyjne Audi A6 e-tron concept, to dużo wiÄ™cej niż proste ćwiczenie stylistyczne i techniczne — jego karoseria to przedsmak wyglÄ…du przyszÅ‚ych modeli Audi produkcji seryjnej i jasna wskazówka, jak dynamicznie i elegancko wyglÄ…dać bÄ™dÄ… pojazdy klasy luksusowej z czterema pierÅ›cieniami w logo.
Technika PPE gwarantuje, że to, co sugerujÄ… linie samochodu, bÄ™dzie siÄ™ w rzeczywistoÅ›ci przekÅ‚adać na dynamiczne parametry jazdy i możliwość wykorzystywania go jako gÅ‚ównego pojazdu w codziennym użytkowaniu. Oznacza to, że w zależnoÅ›ci od wybranego ukÅ‚adu napÄ™dowego i wersji modelu, Audi A6 e-tron bÄ™dzie mogÅ‚o w przyszÅ‚oÅ›ci pochwalić siÄ™ zasiÄ™giem ponad 700 km (wg norm WLTP), a najmocniejsze pojazdy z tej rodziny bÄ™dÄ… przyspieszaÅ‚y od 0 do 100 km/godz. w niecaÅ‚e cztery sekundy.
E jak e-tron, E jak elegancki — stylistyka koncepcyjnego Audi A6 e-tron
Wymiary Audi A6 e-tron concept ( dÅ‚ugość 4,96 m, szerokość 1,96 m i wysokość 1,44 m) jasno wskazujÄ…, że jest to przedstawiciel klasy luksusowej — tak samo jak samochody serii Audi A6/A7. DziÄ™ki dynamicznym proporcjom i eleganckim liniom, wÅ‚Ä…cznie z typowÄ… dla marki stylistykÄ… coupé, od razu wiadomo, że jest to pojazd, którego koncepcja powstaÅ‚a w tunelu aerodynamicznym.
Aerodynamika zawsze odgrywaÅ‚a kluczowÄ… rolÄ™ w dÅ‚ugiej historii sukcesu samochodów marki Audi klasy luksusowej. WspóÅ‚czynnik oporu powietrza cW Audi 100/C3 jest nadal legendarny. Już w 1982 r., w czasach, gdy pojazd byÅ‚ Å›wiatowym czempionem aerodynamiki we wszystkich klasach (cW: 0,30), Audi zdecydowanie wyprzedzaÅ‚o w tym wzglÄ™dzie konkurencjÄ™ i tak pozostaÅ‚o przez wiele kolejnych lat. Trzecia generacja Audi 100, dziÄ™ki pÅ‚ynnym liniom również zrewolucjonizowaÅ‚a i gÅ‚Ä™boko przeksztaÅ‚ciÅ‚a sposób projektowania pojazdów klasy luksusowej, które do tamtego czasu byÅ‚y bardzo konserwatywne.
Koncepcyjne Audi A6 e-tron pisze nowy rozdziaÅ‚ historii sukcesu, po raz kolejny udowadniajÄ…c, że marka Audi zawsze Å‚Ä…czy formÄ™ z funkcjonalnoÅ›ciÄ…, tworzÄ…c doskonaÅ‚Ä… ich symbiozÄ™. WspóÅ‚czynnik oporu powietrza cW wynoszÄ…cy zaledwie 0,22, jest w elektrycznym segmencie C bezprecedensowy. MówiÄ…c jÄ™zykiem laika: oznacza to, że samochód charakteryzuje siÄ™ minimalnym oporem aerodynamicznym, co przekÅ‚ada siÄ™ przede wszystkim na niższe zużycie energii, a co za tym idzie na wiÄ™kszy zasiÄ™g. JednoczeÅ›nie precyzyjna praca w tunelu aerodynamicznym po raz kolejny przyniosÅ‚a projekt organiczny i w najmniejszych szczegóÅ‚ach charakteryzujÄ…cy siÄ™ wyjÄ…tkowÄ… elegancjÄ… i harmoniÄ….
Duże 22-calowe koÅ‚a i krótkie zwisy, niski przedziaÅ‚ pasażerski i szeroki Å‚uk dachu typu coupé, nadajÄ… autu proporcje wyraźnie nawiÄ…zujÄ…ce do samochodu sportowego. Brak ostrych krawÄ™dzi na caÅ‚ej karoserii skutkuje pÅ‚ynnymi przejÅ›ciami miÄ™dzy powierzchniami wypukÅ‚ymi i wklÄ™sÅ‚ymi, a także powstawaniem miÄ™kkich cieni. Koncepcyjne Audi A6 e-tron – zwÅ‚aszcza, gdy patrzy siÄ™ na nie z boku - wydaje siÄ™ monolitem, jakby zostaÅ‚o odlane z pojedynczej formy.
Pochylenie tylnego okna bocznego to typowa cecha stylistyki okien Audi Sportback. W konsekwencji tego, sÅ‚upek D unosi siÄ™ ze stabilnej podstawy tylnej części pojazdu w sposób wyjÄ…tkowo mocno podkreÅ›lajÄ…cy opÅ‚ywowość pojazdu. PrzykuwajÄ…ce wzrok nadkola quattro akcentujÄ… szerokość pojazdu i sÄ… jednoczeÅ›nie organicznie zintegrowane
z powierzchniami bocznymi.
Obszar progów, pomiÄ™dzy nadkolami, wyróżnia siÄ™ specjalnÄ…, wyglÄ…dajÄ…cÄ… na rzeźbionÄ…, stylistykÄ…. To miejsce montażu baterii, co zostaÅ‚o dodatkowo podkreÅ›lone szerokÄ…, czarnÄ… listwÄ… — elementem stylistycznym bÄ™dÄ…cym obecnie cechÄ™ charakterystycznÄ… floty elektrycznych pojazdów marki Audi. Typowe dla modeli Audi e-tron sÄ… też smukÅ‚e wirtualne lusterka zewnÄ™trzne umieszczone przy podstawie sÅ‚upka A.
Patrząc na pojazd z przodu, od razu widać, że Audi A6 e-tron to pojazd zasilany energią elektryczną. Jego cechą charakterystyczną jest duży grill osłony Singleframe. Dolna krawędź grilla to jednocześnie sięgające głęboko wloty powietrza chłodzącego układ napędowy, akumulator i hamulce. Płaskie reflektory zachodzą daleko na boki rozciągniętej w poziomie przedniej części pojazdu, podkreślając horyzontalną architekturę karoserii.
WpÅ‚yw tunelu aerodynamicznego na wyglÄ…d tylnej części nadwozia jest widoczny na pierwszy rzut oka. Górna część tyÅ‚u zostaÅ‚a uksztaÅ‚towana w taki sposób, by stworzyć aerodynamicznie funkcjonalnÄ… krawÄ™dź. W dolnej części, w obszarze spojlera, zintegrowano obszerny wylot powietrza z tylnego dyfuzora. Element ten kieruje powietrze przepÅ‚ywajÄ…ce pod samochodem w sposób zmniejszajÄ…cy turbulencje. To doskonaÅ‚e poÅ‚Ä…czenie zmniejszonego oporu aerodynamicznego (czyli wartoÅ›ci cW) i zminimalizowanej siÅ‚y noÅ›nej.
„Heliosilver” – to nazwa technicznie wyglÄ…dajÄ…cego koloru lakieru, który nadaje koncepcyjnemu Audi A6 e-tron prezencji i funkcjonalnoÅ›ci. Lakier ten, dziÄ™ki trójwymiarowemu efektowi gÅ‚Ä™bi, akcentuje ksztaÅ‚ty karoserii, szczególnie w obszarze nadkoli quattro. Grill osÅ‚ony Singleframe, również w kolorze Heliosilver, tworzy w przodzie pojazdu uderzajÄ…cy kontrast z matowÄ…, gÅ‚Ä™bokÄ… czerniÄ… okalajÄ…cej go ramki. Ten ostry kontrast podkreÅ›la również horyzontalnie zorientowane proporcje w sekcjach progów po bokach pojazdu.
Poza zapierajÄ…cym dech w piersiach wyglÄ…dem, lakier zapewnia również praktyczne korzyÅ›ci przyczyniajÄ…ce siÄ™ do zmniejszenia zużycia energii. WynikajÄ… one stÄ…d, że lakier odbija znaczÄ…cÄ… część sÅ‚onecznego promieniowania termicznego, zmniejszajÄ…c tym samym ilość energii dostajÄ…cej siÄ™ do karoserii pojazdu, a przede wszystkim do jego wnÄ™trza.
W rezultacie, aby utrzymać staÅ‚y poziom komfortu termicznego we wnÄ™trzu, w wielu sytuacjach nie trzeba używać klimatyzacji — a jest to poza ukÅ‚adem napÄ™dowym jeden
z gÅ‚ównych podzespoÅ‚ów majÄ…cych wpÅ‚yw na zużycie energii. To korzystnie wpÅ‚ywa na zasiÄ™g samochodu i na jego Å›lad wÄ™glowy.
Miej dobrÄ… widoczność i bÄ…dź widziany — technika oÅ›wietlenia w koncepcyjnym Audi A6 e-tron
PÅ‚askie reflektory przednie i Å›wiatÅ‚a tylne sÄ… wÄ…skie i perfekcyjnie wkomponowane w ogólnÄ… kompozycjÄ™ linii pojazdu. Technika Å›wiateÅ‚ cyfrowych Matrix LED i OLED, nawet przy ich minimalnej powierzchni, umożliwia osiÄ…gniÄ™cie maksymalnej jasnoÅ›ci i szerokiego wachlarza funkcji, a jednoczeÅ›nie oferuje możliwość dostosowania sygnatur Å›wietlnych do wÅ‚asnych preferencji. ZespóÅ‚ projektantów oÅ›wietlenia i programistów Audi po raz kolejny w peÅ‚ni pokazaÅ‚ swe możliwoÅ›ci — w elementach oÅ›wietlenia A6 e-tron umieszczono mnóstwo nowych funkcji i opcji personalizacji.
Po obu stronach karoserii wbudowano po trzy niewielkie projektory LED o wysokiej rozdzielczoÅ›ci, które po otwarciu drzwi przeksztaÅ‚cajÄ… nawierzchniÄ™ obok pojazdu w scenÄ™ — niewielkie, dynamicznie rozszerzane efekty Å›wietlne witajÄ… osoby wsiadajÄ…ce do samochodu komunikatem w ich wÅ‚asnym jÄ™zyku. Podczas premiery w Szanghaju sÄ… to oczywiÅ›cie znaki alfabetu chiÅ„skiego.
PoÅ‚Ä…czenie bezpieczeÅ„stwa i najwyższej klasy designu zawsze miaÅ‚o w Audi szczególne znaczenie. Dlatego maÅ‚e projektory o wysokiej rozdzielczoÅ›ci wyÅ›wietlajÄ… na nawierzchni również symbole ostrzegawcze: na przykÅ‚ad informujÄ… rowerzystów, że za chwilÄ™ otworzÄ… siÄ™ drzwi pojazdu.
Cztery inne projektory LED o wysokiej rozdzielczoÅ›ci — w niewidoczny sposób wbudowane w narożniki pojazdu — emitujÄ… sygnaÅ‚ kierunkowskazu. WyglÄ…d tych projekcji można zmienić, dostosowujÄ…c je do różnych rynków i przepisów lokalnych.
Cyfrowe reflektory Digital Matrix LED charakteryzujÄ… siÄ™ niemal kinowÄ… jakoÅ›ciÄ… projekcji. Jeżeli na przykÅ‚ad Audi A6 e-tron jest podczas Å‚adowania akumulatorów zaparkowany przodem do Å›ciany, kierowca i pasażerowie mogÄ… spÄ™dzić ten czas grajÄ…c w wyÅ›wietlane na tejże Å›cianie gry. Zamiast na maÅ‚ym ekranie w kabinie, bÄ™dÄ… widzieli wirtualne obrazy gry w formacie XXL, wyÅ›wietlane na Å›cianie — a wszystko to dziÄ™ki reflektorom Digital Matrix LED. Aby mieć wyjÄ…tkowo dobry widok na obraz gry, który może mieć nawet kilka metrów dÅ‚ugoÅ›ci, gracze mogÄ… stać przy pojeździe lub bezpoÅ›rednio przed nim. Swymi posuniÄ™ciami w grze sterujÄ… za pomocÄ… smartfonów. Sama gra również jest produktem Audi — projektanci Audi wymyÅ›lili jÄ… i opracowali specjalnie z myÅ›lÄ… o koncepcyjnym Audi A6 e-tron.
W tyle pojazdu koncepcyjnego znaleźć można cyfrowe elementy OLED nowej generacji, które tworzÄ… nieprzerwany pas Å›wietlny i dziaÅ‚ajÄ… jak wyÅ›wietlacz. Można ich użyć również do tworzenia niemal nieograniczonej liczby wariacji spersonalizowanych cyfrowych sygnatur Å›wietlnych i dynamicznych Å›wiateÅ‚ dostosowanych do gustu klienta.
NowoÅ›ciÄ… w Å›wiatÅ‚ach tylnych jest trójwymiarowa architektura elementów OLED, która — dostosowana do ksztaÅ‚tu karoserii — umożliwia doskonaÅ‚e zintegrowanie nocnego designu z ogólnym wyglÄ…dem pojazdu. DziÄ™ki temu, dynamiczny pokaz Å›wietlny można oglÄ…dać nie tylko jak dotychczas w dwóch wymiarach, ale z imponujÄ…cym, przestrzennym, trójwymiarowym efektem.
OczywiÅ›cie Å›wiatÅ‚a tylne, tak samo jak przednie, speÅ‚niajÄ… wymogi w zakresie tradycyjnych funkcji oÅ›wietlenia pojazdu, czyli pozwalajÄ… widzieć i być widzianym: dziÄ™ki reflektorom, które inteligentnie dostosowujÄ… siÄ™ do sytuacji drogowej, pogody i otoczenia, a także umożliwiajÄ… komunikacjÄ™ z innymi uczestnikami ruchu, droga przed pojazdem jest wyraźnie i jasno oÅ›wietlona. WyjÄ…tkowo jasne, jednorodne, cyfrowe, wysokokontrastowe tylne Å›wiatÅ‚a OLED, w przyszÅ‚oÅ›ci pozwolÄ… znacznie zwiÄ™kszyć poziom bezpieczeÅ„stwa na drogach.
Ponadto możliwość projekcji obrazu na nawierzchni wokóÅ‚, po raz pierwszy pozwala rozszerzyć zakres komunikacji poza pojazd. DziÄ™ki funkcjom inteligentnej Å‚Ä…cznoÅ›ci, koncepcyjny A6 e-tron wysyÅ‚a innym użytkownikom drogi sygnaÅ‚y wizualne.
Wysoki i niski prześwit
Platforma PPE zostaÅ‚a zaprojektowana wyÅ‚Ä…cznie dla ukÅ‚adów napÄ™dowych zasilanych elektrycznie. Dlatego pozwala w peÅ‚ni wykorzystać wszystkie zalety tego rozwiÄ…zania technicznego. Kluczowym elementem przyszÅ‚ej floty PPE jest moduÅ‚ baterii umieszczony miÄ™dzy osiami, w koncepcyjnym modelu A6 e-tron magazynujÄ…cy okoÅ‚o 100 kWh energii. Wykorzystanie caÅ‚ej podÅ‚ogi pojazdu umożliwia zamontowanie tam stosunkowo pÅ‚askiego ukÅ‚adu baterii. Oznacza to, że bez wprowadzania zmian do architektury bazowej, po raz pierwszy możliwe bÄ™dzie wykorzystanie tej platformy zarówno w pojazdach z wysokim przeÅ›witem, jak i w samochodach o dynamicznej, niskiej architekturze, takich jak Audi A6 e-tron.
Wielkość baterii i rozstaw osi pojazdów osadzonych na PPE można skalować, a tym samym wykorzystywać jej zalety w różnych segmentach rynku. Tym co bÄ™dzie je Å‚Ä…czyć, to stosunek dość dużego rozstawu osi do bardzo krótkich nawisów. To, w poÅ‚Ä…czeniu z dużymi koÅ‚ami, daje proporcje podstawowe, które sÄ… po prostu doskonaÅ‚e — nie tylko w kategoriach stylistyki. Użytkownicy przyszÅ‚ych modeli PPE również wymiernie skorzystajÄ… z dużego rozstawu osi, który przekÅ‚ada siÄ™ na kluczowÄ… zaletÄ™ samochodów we wszystkich segmentach: dÅ‚uższe wnÄ™trze pojazdu i wiÄ™cej miejsca na nogi z przodu i z tyÅ‚u. Dodatkowo pamiÄ™tać trzeba, że samochody elektryczne sÄ… zwykle bardziej przestronne, ponieważ konstrukcyjnie nie potrzebujÄ… wyodrÄ™bniania tunelu Å›rodkowego.
Jednak nawet brak tunelu Å›rodkowego kryjÄ…cego w przypadku wielu modeli spalinowych waÅ‚ napÄ™dzajÄ…cy tylnÄ… oÅ› nie oznacza, że elektryczne samochody marki Audi pozbawione zostanÄ… flagowego dla czterech pierÅ›cieni napÄ™du na cztery koÅ‚a quattro. W rodzinie przyszÅ‚ych modeli osadzonych na platformie PPE przewidziano wersje z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. Za pomocÄ… systemu elektronicznej koordynacji te dwa silniki dostarczÄ… na żądanie napÄ™d na cztery koÅ‚a i pozwolÄ… uzyskać doskonaÅ‚Ä… równowagÄ™ miÄ™dzy dynamikÄ… jazdy i wydajnoÅ›ciÄ… energetycznÄ…. Rodzina pojazdów e-tron bÄ™dzie również oferowaÅ‚a wersje podstawowe, zoptymalizowane pod kÄ…tem minimalnego zużycia energii i maksymalnego zasiÄ™gu. W tym przypadku napÄ™d pojazdu zapewniaÅ‚ bÄ™dzie pojedynczy silnik elektryczny zamontowany na osi tylnej.
Dwa silniki elektryczne w koncepcyjnym Audi A6 e-tron mogą zapewnić łączną moc wyjściową 350 kW i moment obrotowy 800 Nm.
Zawieszenie przednie Audi A6 e-tron to konstrukcja piÄ™ciowahaczowa, specjalnie zoptymalizowana pod kÄ…tem pojazdów elektrycznych. OÅ› tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami.
Szybkie ładowanie, duży zasięg
KoncepcyjnÄ… podstawÄ… ukÅ‚adu napÄ™dowego Audi A6 e-tron — i wszystkich modeli osadzanych w przyszÅ‚oÅ›ci na PPE — jest technika Å‚adowania 800-voltowego akumulatora. Jak wczeÅ›niej w Audi e-tron GT gwarantuje to, że baterie w Audi A6 e-tron concept można na stacjach szybkiego Å‚adowania naÅ‚adować do mocy 270 kW w bardzo krótkim czasie. Wraz z PPE, ta rewolucyjna technologia po raz pierwszy wejdzie do segmentu popularnych pojazdów o Å›rednim zasiÄ™gu i do pojazdów luksusowych.
Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut.
Koncepcyjne Audi A6 e-tron, w zależnoÅ›ci od wybranego ukÅ‚adu napÄ™dowego i mocy wyjÅ›ciowej, ma zasiÄ™g nawet 700 km i bez kompromisów nadaje siÄ™ do użytkowania jako gÅ‚ówny pojazd w rodzinie. Jego zasiÄ™g i prÄ™dkość Å‚adowania dotrzymujÄ… kroku pojazdom spalinowym, dziÄ™ki czemu staje siÄ™ on doskonaÅ‚ym pojazdem speÅ‚niajÄ…cym codzienne potrzeby: od krótkich wyjazdów do sklepu, po dÅ‚uższe trasy pokonywane podczas wyjazdu na wakacje.
W kategoriach dynamiki, Audi A6 e-tron concept to typowy samochód elektryczny — przyćmiewa rywali wyposażonych w silniki spalinowe. DziÄ™ki temu, że wysoki moment obrotowy jest dostÄ™pny od samego poczÄ…tku, nawet pojazdy klas niższych, projektowane
z myÅ›lÄ… o osiÄ…ganiu jak najwyższej wydajnoÅ›ci, bÄ™dÄ… przyspieszać do 100 km/godz. w mniej niż siedem sekund. Natomiast w pojazdach klas wyższych, sprint może zostać skrócony nawet do mniej niż czterech sekund.
Platforma PPE — wszechstronna, elastyczna, elektryczna
W 2018 r. zadebiutowaÅ‚ pierwszy w peÅ‚ni elektryczny model marki Audi skierowany do produkcji seryjnej — Audi e-tron. Od tamtego czasu, w niecaÅ‚e trzy lata, marka konsekwentnie i szybko rozwinęła szeroko zakrojony plan wprowadzania mobilnoÅ›ci elektrycznej w caÅ‚ym portfelu produktów. Po Audi e-tron i e-tron Sportback, w lutym 2021 r. zadebiutowaÅ‚ dynamiczny e-tron GT – osadzony na nowej platformie technologicznej opracowanej wspólnie z Porsche AG. Zaledwie dwa miesiÄ…ce później premierÄ™ miaÅ‚y Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron — dwa wyjÄ…tkowe SUV’y segmentu A, bazujÄ…ce na wspólnej w Grupie Volkswagen platformie MEB. Audi Q2 L e-tron, który również jest pojazdem w peÅ‚ni elektrycznym, jest dostÄ™pny od roku 2019 wyÅ‚Ä…cznie na rynku chiÅ„skim.
Model koncepcyjny Audi A6 e-tron jest pierwszym czÅ‚onkiem rodziny pojazdów – poczÄ…tkowo w segmencie C, a później również w segmentach B i D — która bÄ™dzie konstruowana na jeszcze innej, innowacyjnej platformie dla samochodów z napÄ™dem elektrycznym - PPE. Ten moduÅ‚owy system jest rozwijany pod kierownictwem Audi, we wspóÅ‚pracy z Porsche AG. Pierwsze seryjnie produkowane samochody marki Audi zbudowane na platformie PPE bÄ™dÄ… przedstawiane sukcesywnie, poczÄ…wszy od drugiej poÅ‚owy 2022 r.
Samochody osadzone na platformie PPE sÄ… projektowane specjalnie z myÅ›lÄ… o ofercie globalnej i bÄ™dÄ… wprowadzane na wszystkich kluczowych dla marki Audi rynkach. Cztery pierÅ›cienie zamierzajÄ… produkować te pojazdy zarówno w zakÅ‚adach europejskich, jak i w Chinach, które sÄ… najwiÄ™kszym dla Audi rynkiem zbytu. Specjalnie w tym celu, w Changchun powstaje nowy zakÅ‚ad produkcyjny, w którym w poÅ‚owie dekady z taÅ›my produkcyjnej zacznÄ… zjeżdżać samochody elektryczne Audi budowane na platformie PPE. ZakÅ‚ad w Chanchun to wspólne przedsiÄ™wziÄ™cie Audi i spóÅ‚ki VAW-Volkswagen.
PPE to pierwsza platforma zaprojektowana z myÅ›lÄ… o zastosowaniu w gamie pojazdów popularnych, w tym w SUV-ach i CUV-ach o wysokim przeÅ›wicie, a także w samochodach nisko zawieszonych stanowiÄ…cych część kluczowego asortymentu Audi, na przykÅ‚ad serii A6. SÄ… też plany rozszerzenia konstrukcji PPE na segment B, który od dekad jest segmentem najliczniej sprzedawanym przez Audi. PPE jest też Å›wietnÄ… platformÄ… do wykorzystania nawet przy tworzeniu samochodów segmentu D.
DziÄ™ki PPE pojazdy elektryczne bÄ™dÄ… teraz atrakcyjne również dla klientów preferujÄ…cych koncepcje samochodów wykraczajÄ…ce poza segment SUV, na przykÅ‚ad charakterystyczne dla marki wersje Sportback, których przedstawicielem jest Audi A6 e-tron concept.
W rezultacie Audi może efektywnie poszerzać wachlarz pojazdów elektrycznych w swoim portfelu — dodajÄ…c do niej samochody z popularnych segmentów B i C. Dodatkowo efekt skali pozwoli na zastosowanie w nich rozwiÄ…zaÅ„ technicznych znanych dotychczas z aut klasy luksusowej.