|
|
Audi A8 L Security: najbezpieczniejsze Audi w historii
|
Dodano: 2015-09-08
Wy艣wietlono: 1721 razy
|
Na Mi臋dzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie nad Menem, koncern z Ingolstadt zaprezentuje model A8 L Security – najbezpieczniejsze Audi wszech czas贸w.
|
foto © Audi |
|
|
Pojazd b臋dzie odpowiada艂 kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowi膮zuj膮cym obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych.
Wytrzyma艂o艣膰 opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny zosta艂a podniesiona. Dla przyk艂adu: klatk臋 bezpiecze艅stwa nowego Audi A8 L Security wykonano z bardzo odpornych materia艂ów – w艂ókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gor膮co, która mimo 偶e jest cie艅sza, daje lepsz膮 ochron臋. In偶ynierowie Audi udoskonalili równie偶 szyby. Mi臋dzy innymi dzi臋ki tym ulepszeniom, ca艂y samochód zosta艂 certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9. Jego odporno艣膰 na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektyw膮 ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi A8 L Security spe艂nia艂a wymogi klasy VR 7.
Producent realizuje ka偶de zlecenie na taki samochód pod specjalnym nadzorem. Fabryka w Neckarsulm wspó艂pracuje przy takim projekcie ze 艣ci艣le tajnym, chronionym zak艂adem, gdzie niemal wszystkie prace wykonywane s膮 r臋cznie. Do standardowych 艣rodków bezpiecze艅stwa w tej luksusowej limuzynie nale偶y opancerzona skrzynia komunikacyjna w baga偶niku, interkom umo偶liwiaj膮cy porozumiewanie si臋 ze 艣wiatem zewn臋trznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi. Na 偶yczenie, Audi dostarcza te偶 m.in. opatentowany przez in偶ynierów koncernu system wysiadania awaryjnego w sytuacji zagro偶enia, system gaszenia ognia oraz system awaryjnej wentylacji. Audi oferuje w tym modelu nie tylko standardowe rozwi膮zania podnosz膮ce komfort, jak na przyk艂ad tylne fotele z wysuwanym podnó偶kiem, ale spe艂nia równie偶 indywidualne 偶yczenia klientów.
Audi A8 L Security zajmuje w swoim segmencie wyj膮tkowe miejsce. Dzi臋ki nap臋dowi quattro, to jedyna luksusowa limuzyna ze sta艂ym nap臋dem na cztery ko艂a, oferowana jako pojazd opancerzony bezpo艣rednio przez producenta. Jej ci臋偶ar, z uwagi na du偶y udzia艂 aluminium w karoserii, jest stosunkowo niewielki. Mimo to, co jest wyj膮tkiem w艣ród konkurencji, 艂adowno艣膰 tego wyj膮tkowego pojazdu to nawet 600 kg.
Opancerzona limuzyna mo偶e by膰 wyposa偶ona w jeden z dwóch silników: 4.0 TFSI – jednostk臋 V8 biturbo generuj膮c膮 moc 320 kW (435 KM) i moment obrotowy 600 Nm lub silnik wolnoss膮cy W 12 FSI o mocy 368 kW (500 KM) i momencie obrotowym 625 Nm. Wydajno艣膰 momentu obrotowego jest olbrzymia, a pr臋dko艣膰 maksymaln膮 ograniczono do 210 km/h ze wzgl臋du na w艂a艣ciwo艣ci opon, daj膮cych mo偶liwo艣膰 dalszej jazdy nawet pomimo ich przebicia (tzw. flat running). Ca艂e podwozie oraz sta艂y nap臋d na cztery ko艂a quattro dostosowano specjalnie do surowych wymogów bezpiecze艅stwa.
|
|
殴r贸d艂o: Audi, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisali艣my r贸wnie偶 |
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
|
» Audi SQ8 e-tron - ju偶 dost臋pne w konfiguratorze i w sprzeda偶y w Polsce
|
Zdj臋cia do bezp艂atnego wykorzystania w celach prasowych:
|
Inne artyku艂y
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |