-
Ponad 20 premier rynkowych w roku 2018 – nacisk na nowy jÄ™zyk stylistyczny i na w peÅ‚ni cyfrowe systemy obsÅ‚ugi
-
Audi Summit w Brukseli: elektryczny SUV Audi e-tron zwiastuje poczÄ…tek inicjatywy produkcji aut elektrycznych
-
Audi rozwija zintegrowaną platformę IT obsługującą systemy connectivity i usługi cyfrowe
-
Nowe osoby zarządzające produktami cyfrowymi marki, podległe bezpośrednio prezesowi zarządu
-
Wyzwania roku 2018: spójne zarzÄ…dzanie wprowadzaniem na rynek nowych modeli i wycofywaniem starszych oraz nowe wymogi homologacyjne dotyczÄ…ce caÅ‚ej branży
„2018, to bardzo ważny dla Audi rok, w którym wprowadzonych bÄ™dzie mnóstwo zmian prowadzÄ…cych nas stopniowo do dziaÅ‚aÅ„ ofensywnych” – powiedziaÅ‚ w swym wystÄ…pieniu Rupert Stadler, prezes zarzÄ…du AUDI AG. „BÄ™dziemy kontynuować dziaÅ‚ania likwidujÄ…ce skutki tzw. kryzysu dieslowego oraz zrestrukturyzujemy ogromnÄ… część naszej globalnej organizacji, tak by obraÅ‚a kurs na przyszÅ‚ość. JednoczeÅ›nie ogromnymi krokami zbliżamy siÄ™ do kulminacji najwiÄ™kszej iloÅ›ci premier w historii naszej firmy oraz prezentujÄ…c Audi e-tron wchodzimy w erÄ™ mobilnoÅ›ci elektrycznej.”
Pierwszy w peÅ‚ni elektryczny i produkowany masowo model spod znaku czterech pierÅ›cieni – SUV Audi e-tron, bÄ™dzie miaÅ‚ swÄ… premierÄ™ 30 sierpnia br. na Audi Summit w Brukseli. RozbudowujÄ…c dynamicznie gamÄ™ samochodów elektrycznych
i hybryd typu plug-in w każdej z rodzin modelowych, koncern dąży do osiÄ…gniÄ™cia do roku 2025 poziomu sprzedaży okoÅ‚o 800 tysiÄ™cy zelektryfikowanych samochodów rocznie. W produkcyjnej wersji prototypu Audi e-tron, klienci po raz pierwszy bÄ™dÄ… mogli elastycznie zarezerwować sobie różne funkcje przez internet. Marka ma zamiar do roku 2025 wygenerować roczny wkÅ‚ad rzÄ™du jednego miliarda euro do zysku operacyjnego, pÅ‚ynÄ…cy tylko z usÅ‚ug cyfrowych oferowanych klientom za poÅ›rednictwem portalu myAudi.
ZarzÄ…d koncernu zadecydowaÅ‚ o powoÅ‚aniu centralnej jednostki zarzÄ…dzania produktem, podlegÅ‚ej bezpoÅ›rednio prezesowi zarzÄ…du, odpowiedzialnej za kierowanie planowaniem, wdrażanie i funkcjonowanie produktów cyfrowych, organizacyjnie funkcjonujÄ…cÄ… na tym samym poziomie co istniejÄ…ca obecnie gÅ‚ówna gałąź dziaÅ‚alnoÅ›ci firmy, budujÄ…c w ten sposób wartość dodanÄ…. W tym celu Audi rozwija zintegrowanÄ… platformÄ™ IT obsÅ‚ugujÄ…cÄ… samochodowe systemy connectivity i usÅ‚ugi cyfrowe. Za pomocÄ… wspólnych, wysokowydajnych rozwiÄ…zaÅ„ programistycznych, tzw. backendu, modele Audi i innych marek Grupy Volkswagen zyskajÄ… zgodność użytkowÄ…. Dla klienta oznacza to, że np. ustawienia i treÅ›ci należące do niego, bÄ™dÄ… mogÅ‚y być Å‚atwo przenoszone pomiÄ™dzy różnymi modelami różnych marek należących do Grupy.
„Chcemy oferować zarówno samochody elektryczne, jak i usÅ‚ugi cyfrowe, które sÄ… atrakcyjne również ekonomicznie. To nasza najwiÄ™ksza ambicja jeÅ›li chodzi
o mobilność przyszÅ‚oÅ›ci” – podkreÅ›la Alexander Seitz, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za finanse, IT i integralność. „By to osiÄ…gnąć, znacznie efektywniej wykorzystywać bÄ™dziemy efekt synergii Grupy i udostÄ™pniać zasoby na projekty strategiczne, tak jak to zaÅ‚ożono w Planie DziaÅ‚aÅ„ i Transformacji.”
Plan DziaÅ‚aÅ„ i Transformacji, który już z sukcesem rozpoczÄ…Å‚ swe funkcjonowanie, zakÅ‚ada, że do roku 2022, dziÄ™ki zmniejszeniu kosztów i dziÄ™ki nowym źródÅ‚om przychodów, Audi osiÄ…gnie pozytywny wynik finansowy rzÄ™du 10 miliardów euro. Cztery pierÅ›cienie priorytetowo traktujÄ… zasoby otrzymane dziÄ™ki postÄ™powi w zakresie wydajnoÅ›ci i innowacji o dużym znaczeniu dla klienta oraz dziÄ™ki Przewadze dziÄ™ki Technice na arenie konkurencyjnych firm.
W obecnym roku finansowym, Audi odmÅ‚adza i poszerza swÄ… gamÄ™ modelowÄ…, wprowadzajÄ…c na rynek ponad dwadzieÅ›cia nowych modeli. Nowy jÄ™zyk stylistyczny Audi oraz nowa, w peÅ‚ni cyfrowa koncepcja obsÅ‚ugi we wnÄ™trzu pojazdu, zostanÄ… wdrożone we wszystkich modelach każdego z segmentów, poczÄ…wszy od najbardziej luksusowej klasy premium. W Å›lad za premierÄ… nowego Audi A8 pod koniec roku 2017 i nowego Audi A7 w marcu 2018, w poÅ‚owie tego roku na rynku pojawi siÄ™ kolejna generacja Audi A6. Do roku 2020, Audi planuje zwiÄ™kszenie sprzedaży w segmencie luksusowych limuzyn o okoÅ‚o 50 procent. Jeszcze przed koÅ„cem tego roku, gamÄ™ ofertowÄ… czterech pierÅ›cieni w tym segmencie zasilÄ… dwa luksusowe SUV’y: Audi Q8 i Audi e-tron.
W roku 2018, również w klasie samochodów kompaktowych i w wyższej-Å›redniej, Audi zaprezentuje nowe, sportowe SUV’y. Wzmocni w ten sposób swÄ… pozycjÄ™ rynkowÄ… w klasie luksusowych SUV’ów, na które popyt roÅ›nie na caÅ‚ym Å›wiecie. W najbliższych miesiÄ…cach swoje premiery bÄ™dÄ… miaÅ‚y nowa generacja Audi Q3 oraz sportowe Audi SQ2*. W Chinach, SUV’y Audi dostÄ™pne bÄ™dÄ… po raz pierwszy również w przedÅ‚użonych wersjach, jako Q2 L i Q5 L. Do koÅ„ca roku 2019, Audi wypuÅ›ci na rynek jedenaÅ›cie nowych SUV’ów, w tym zupeÅ‚nie nowe propozycje jak Audi Q4, którego premierÄ™ zapowiedziano na rok przyszÅ‚y.
Lamborghini na ten rok planuje Å›wiatowÄ… premierÄ™ super SUV’a Lamborghini Urus (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 12,3; emisja CO2 w g/km: 279**). Samochód ten trafi do pierwszych klientów już latem. Jeszcze zanim nowe auto pojawiÅ‚o siÄ™ w salonach sprzedaży, w ciÄ…gu zaledwie jednego miesiÄ…ca zebrano na niego zamówienia w wysokoÅ›ci rocznej produkcji zaÅ‚ożonej na rok 2018. Ducati kontynuuje poszerzanie swej gamy modelowej, wprowadzajÄ…c do oferty pięć nowych motocykli, z których dwa sÄ… zupeÅ‚nymi nowoÅ›ciami. Ducati Panigale V4 to pierwszy motocykl drogowy, w którym zastosowano czterocylindrowy silnik seryjnej produkcji stosowany dotÄ…d wyÅ‚Ä…cznie w motocyklach Å›cigajÄ…cych siÄ™ na torze. Z kolei Scrambler 1100 poszerza seriÄ™ scramblerów, popularnych zwÅ‚aszcza wÅ›ród mÅ‚odszych klientów marki.
Duża ilość premier rynkowych oraz również duża ilość wycofaÅ„ z rynku modeli starszych, co bÄ™dzie miaÅ‚o miejsce gÅ‚ównie w drugiej poÅ‚owie roku, poczÄ…tkowo bÄ™dzie miaÅ‚o negatywny wpÅ‚yw na tegoroczne wyniki. Innym wyzwaniem, przed którym Audi stoi w roku 2018, to obejmujÄ…ca caÅ‚Ä… branżę motoryzacyjnÄ… zmiana wymagaÅ„ homologacyjnych zwiÄ…zana z nowymi procedurami WLTP (Worldwide Harminized Light Vehicles Test Procedure) - Åšwiatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich
W pierwszym kwartale roku 2018, Grupa Audi osiÄ…gnęła przychody rzÄ™du 15 mld 320 mln euro (2017: 14 mld 378 mln) oraz zysk operacyjny 1 mld 300 mln euro (2017: 1 mld 244 mln). Wprowadzone po raz pierwszy nowe standardy rachunkowoÅ›ci IFRS zaowocowaÅ‚y negatywnym wpÅ‚ywem ok. 0,1 mld euro na zysk operacyjny. Operacyjna stopa rentownoÅ›ci ze sprzedaży w okresie od stycznia do marca 2018 wyniosÅ‚a 8,5 procent (2017: 8,7 procent). Pomimo wysokich poczÄ…tkowo wydatków na wprowadzanie nowych modeli, nowych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych i nowego wyposażenia produkcyjnego, przepÅ‚ywy pieniężne netto wyniosÅ‚y 1 mld 919 mln euro (2017: 1 mld 487 mln).
W peÅ‚nym roku finansowym 2018, pomimo ambitnego kalendarza i peÅ‚nych wyzwaÅ„ warunków, AUDI AG przewiduje operacyjnÄ… stopÄ™ rentownoÅ›ci ze sprzedaży mieszczÄ…ca siÄ™ w strategicznym przedziale od 8 do 10 procent. Koncern przewiduje, że dostawy samochodów marki Audi utrzymajÄ… siÄ™ na rekordowym poziomie z roku 2017, kiedy to do rÄ…k klientów trafiÅ‚o 1 878 105 samochodów. Przychody Grupy Audi powinny nieznacznie wzrosnąć ponad ubiegÅ‚oroczny poziom 60 mld 128 mln euro. Zgodnie z prognozami zawartymi w bieżącym sprawozdaniu rocznym, w ciÄ…gu roku mogÄ… wystÄ…pić znaczne wahania dostaw i kluczowych danych finansowych.
* Grupa AUDI AG, skupiajÄ…ca marki Audi, Ducati i Lamborghini, jest jednym z najbardziej utytuÅ‚owanych producentów samochodów i motocykli w segmencie premium. Produkty koncernu obecne sÄ… na rynkach ponad stu krajów caÅ‚ego Å›wiata, a produkcja odbywa siÄ™ w 16 fabrykach w 12 paÅ„stwach. SpóÅ‚kami należącymi w 100% do Audi AG sÄ…: Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/WÅ‚ochy) oraz Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/WÅ‚ochy).
* W roku 2017, Grupa AUDI AG dostarczyÅ‚a do klientów okoÅ‚o 1 mln 878 tys. pojazdów marki Audi, 3815 sportowych samochodów Lamborghini i okoÅ‚o 55 900 motocykli marki Ducati. W tym samym roku, AUDI AG osiÄ…gnęło przychody w wysokoÅ›ci 60,1 miliarda euro, a zysk operacyjny wyniósÅ‚ 5 miliardów euro. Obecnie, na caÅ‚ym Å›wiecie koncern zatrudnia okoÅ‚o 90 tysiÄ™cy osób, z czego ponad 60 tysiÄ™cy zatrudnionych jest w Niemczech. Audi koncentruje swe dziaÅ‚ania na nowych produktach
i zrównoważonych rozwiÄ…zaniach technicznych, ukierunkowanych na przyszÅ‚ość mobilnoÅ›ci.