Q7 e-tron quattro to drugi model Audi z wydajnym napÄ™dem hybrydowym typu plug-in. Model Å‚Ä…czy to, co najlepsze z dwóch Å›wiatów: wykorzystujÄ…c prÄ…d z akumulatora litowo-jonowego, ten duży SUV w trybie jazdy elektrycznej ma zasiÄ™g do 56 km – jest cichy, mocny i w trybie tym nie emituje zanieczyszczeÅ„ do atmosfery. Po wÅ‚Ä…czeniu silnika wysokoprężnego, zasiÄ™g samochodu wzrasta do 1410 km.
Audi Q7 e-tron quattro to pierwszy na Å›wiecie samochód hybrydowy typu plug-in z szeÅ›ciocylindrowym silnikiem diesla i ze staÅ‚ym napÄ™dem na cztery koÅ‚a. Ma olbrzymiÄ… sportowÄ… moc: wysokoprężna jednostka 3.0 TDI i silnik elektryczny dysponujÄ… razem mocÄ… 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym 700 Nm. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 6 sekund i rozwija maksymalnÄ… prÄ™dkość 225 km/h. W trybie jazdy wyÅ‚Ä…cznie elektrycznej, Audi Q7 e-ton quattro pokonuje do 56 km. Wg norm ECE dla pojazdów z napÄ™dem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron quattro zużywa 1,7 litra oleju napÄ™dowego na 100 km i emituje mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie. Standardowy system zarzÄ…dzania temperaturÄ… ze zintegrowanÄ… pompÄ… ciepÅ‚a, stworzono specjalnie na potrzeby tego modelu. RozwiÄ…zaniem tym, koncern z Ingolstadt jako pierwszy na Å›wiecie producent, ustanowiÅ‚ nowy wzorzec w zakresie komfortu ogrzewania wnÄ™trza i efektywnoÅ›ci klimatyzacji.
ZaletÄ… Audi Q7 e-tron quattro jest m. in. komfortowe wyposażenie należne luksusowym limuzynom oraz najwiÄ™ksze poÅ›ród wszystkich konkurentów z tego segmentu pojazdów wnÄ™trze. Optymalnie zestrojone podwozie, opcjonalnie dostÄ™pne z zawieszeniem pneumatycznym adaptive air suspension, Å‚Ä…czy w sobie najwyższy komfort jazdy ze sportowym prowadzeniem. Audi Q7 wyznacza także nowe standardy koncepcjÄ… wyÅ›wietlacza i obsÅ‚ugi seryjnie w tym modelu montowanego kokpitu Audi virtual cockpit i na nowo opracowanego systemu MMI.
Standardowa nawigacja MMI Navigation plus i umożliwiajÄ…cy dostÄ™p do Internetu system Audi connect, sÄ… Å›ciÅ›le powiÄ…zane z zarzÄ…dzaniem napÄ™dem hybrydowym Audi Q7 e-tron quattro. Na podstawie danych nawigacji i dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych, tuż po uruchomieniu samochodu może zostać obliczone, który z czterech trybów jego pracy jest najkorzystniejszy pod wzglÄ™dem spalania, a obliczenia dotyczÄ… caÅ‚ej trasy, również dÅ‚ugich podróży. Asystent efektywnoÅ›ci, umożliwiajÄ…cy perspektywicznÄ… strategiÄ™ zarzÄ…dzania napÄ™dem hybrydowym, to kolejny element pakietu pionierskich rozwiÄ…zaÅ„ technicznych Audi. Jego obsÅ‚uga – za pomocÄ… pola dotykowego MMI touchpad lub za poÅ›rednictwem poleceÅ„ wydawanych naturalnym gÅ‚osem ludzkim – jest nadzwyczaj komfortowa.
Nowe Audi Q7 e-tron quattro to sportowy w swym charakterze samochód nadajÄ…cy siÄ™ do codziennego użytku i do dalekich wypraw. Nowy, elektromechaniczny ukÅ‚ad wspomagania kierownicy jest nadzwyczaj sprawny i wrażliwy. PiÄ™ciowahaczowe, również opracowane na nowo, zawieszenie kóÅ‚ przedniej i tylnej osi, jest – porównujÄ…c z poprzednim modelem - o ponad 60 kg lżejsze i wydatnie wpÅ‚ywa na dużą dynamikÄ™ jazdy. ZnacznÄ… rolÄ™ odgrywa tu także obniżony punkt ciężkoÅ›ci.
Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)