„S1 Hoonitron ma w sobie wiele z tego, z czego Audi sÅ‚ynęło już w latach osiemdziesiÄ…tych" - mówi Ken Block, który - jak sam podkreÅ›la – już od najmÅ‚odszych lat byÅ‚ wielkim entuzjastÄ… rajdowych osiÄ…gnięć marki Audi. „Weźmy na przykÅ‚ad spektakularnÄ… aerodynamikÄ™ tego auta: nawiÄ…zuje do najlepszych wzorów Audi Sport quattro S1, ale zostaÅ‚a teraz ‘ubrana’ w absolutnie nowoczesnÄ… formÄ™. To wspaniaÅ‚e, że projektanci Audi zainspirowali siÄ™ przeszÅ‚oÅ›ciÄ… marki i w unikalny sposób przenieÅ›li techniczne rozwiÄ…zania i wyglÄ…d samochodu do teraźniejszoÅ›ci.”
Dwa silniki elektryczne, napÄ™d na cztery koÅ‚a, ogromna moc, podwozie z wÅ‚ókna wÄ™glowego i peÅ‚ne standardy bezpieczeÅ„stwa zalecane przez najważniejszy organ zarzÄ…dzajÄ…cy sportami motorowymi – FIA. To tylko statystyki S1 Hoonitron. W listopadzie kierowca po raz pierwszy zapoznaÅ‚ siÄ™ z tym samochodem. „Audi daÅ‚o mi możliwość testowania go przez kilka dni w Niemczech” - mówi Ken Block. „JeździÅ‚em wieloma różnymi samochodami wykorzystujÄ…cymi silniki spalinowe i skrzynie biegów, ale tutaj musiaÅ‚em nauczyć siÄ™ wielu nowych rzeczy. Zrobienie „bÄ…czka” z miejsca, do 150 km/h tylko przy użyciu prawej stopy, to dla mnie zupeÅ‚nie nowe doÅ›wiadczenie. Nasza praca koncentrowaÅ‚a siÄ™ na tym, bym ja przyzwyczaiÅ‚ siÄ™ do tego samochodu, a auto poznaÅ‚o moje nawyki. DziÄ™kujÄ™ caÅ‚emu zespoÅ‚owi Audi Sport za wspaniaÅ‚Ä… pracÄ™ zespoÅ‚owÄ….”
CaÅ‚y proces projektowy i rozwojowy S1 Hoonitron zostaÅ‚ przeprowadzony przez Audi Sport w zakÅ‚adzie w Neckarsulm - idealnie pasujÄ…cym do tego projektu, ponieważ w tym samym miejscu produkowane jest również Audi RS e-tron GT. Audi Design z Ingolstadt byÅ‚o odpowiedzialne za stylistykÄ™ auta, co dla Marca Lichte i jego zespoÅ‚u nie byÅ‚o zwykÅ‚ym zadaniem. „Kiedy po raz pierwszy usÅ‚yszeliÅ›my o tym projekcie, caÅ‚y zespóÅ‚ byÅ‚ zachwycony: mieliÅ›my okazjÄ™ stworzyć samochód Å‚Ä…czÄ…cy ikonÄ™ naszej marki z przyszÅ‚oÅ›ciÄ…” - mówi gÅ‚ówny projektant Audi. Wyzwanie byÅ‚o ogromne: „ChodziÅ‚o o stworzenie nowoczesnej, w peÅ‚ni elektrycznej interpretacji S1 Pikes Peak. Harmonogram byÅ‚ bardzo napiÄ™ty. Podczas gdy proces projektowania trwa u nas zwykle od jednego do póÅ‚tora roku, tutaj, od pierwszego rysunku do ostatecznego projektu minęły zaledwie cztery tygodnie. ByliÅ›my w staÅ‚ym kontakcie z Kenem Blockiem i jego zespoÅ‚em, intensywnie wymieniajÄ…c siÄ™ poglÄ…dami na różne kwestie z tym zwiÄ…zane.”
Ken Block i jego zespóÅ‚ zamierzajÄ… wyprodukować kolejny film z jego sÅ‚ynnej serii Gymkhana z udziaÅ‚em S1 Hoonitron. Jego roboczy tytuÅ‚ to Elektrikhana. „WspóÅ‚praca z Audi jest dla mnie bardzo wyjÄ…tkowym partnerstwem. Ta marka i jej pasja do sportów motorowych zmotywowaÅ‚a mnie do wejÅ›cia w Å›wiat rajdów” - mówi Ken Block. "To, że teraz Audi przygotowaÅ‚o ten samochód specjalnie dla mnie i dla mojego zespoÅ‚u, a także doÅ‚Ä…czy do nas w naszym kolejnym projekcie, jest dla mnie speÅ‚nieniem marzeÅ„. Hoonitron pisze kolejny rozdziaÅ‚ w historii marki, w historii moich projektów i wyznacza drogÄ™ ku przyszÅ‚oÅ›ci Gymkhany.”
„Åšwiadomość, że budujemy samochód do filmu Kena Blocka, który obejrzÄ… miliony ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie, dodaÅ‚a naszemu zespoÅ‚owi dodatkowej motywacji” - mówi Marc Lichte. „Nowe inspiracje sÄ… niezmiernie ważne dla naszej codziennej pracy. Rozwój tego samochodu zachÄ™ci nas do podejÅ›cia do przyszÅ‚ych projektów z jeszcze bardziej otwartym i progresywnym nastawieniem.”