„Ostatnich kilka tygodni, to dla caÅ‚ej naszej drużyny bardzo intensywny, ale też ekscytujÄ…cy czas” – mówi szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Program obejmowaÅ‚ nie tylko skrupulatne przyszykowanie do wyÅ›cigu wszystkich czterech bolidów, ale też komputerowe symulacje różnych strategii i sytuacji, dopracowanie wszystkich procesów oraz dokÅ‚adne przygotowanie caÅ‚ego sprzÄ™tu – by wymienić tylko kilka pozycji z listy. Teraz wszyscy nie mogÄ… siÄ™ już doczekać by wrócić na tor i ponownie zawalczyć o punkty i wygrane.”
W Hongkongu, sezon FormuÅ‚y E po raz pierwszy wystartuje w systemie dwóch równoprawnych wyÅ›cigów w jeden weekend. Zarówno w sobotÄ™, jak i w niedzielÄ™, kibice bÄ™dÄ… Å›wiadkami realizacji identycznych programów z peÅ‚nym treningiem, rundÄ… kwalifikacyjnÄ… i wÅ‚aÅ›ciwym wyÅ›cigiem. W sumie, w dwa dni zawodnicy bÄ™dÄ… mogli zdobyć nawet 58 punktów, wliczajÄ…c w to punktacjÄ™ za pole position i za najszybsze okrążenie. „Naszym celem jest zdobycie najlepszej pozycji już od pierwszych minut wyÅ›cigu. Nowy sezon chcemy rozpocząć jak najlepiej” – podkreÅ›la Lucas di Grassi. Mistrz z niecierpliwoÅ›ciÄ… czeka na wystÄ™p w Hongkongu. „To miasto jest wspaniaÅ‚e, a kibice bardzo entuzjastyczni. CaÅ‚e wydarzenie jest niesamowitym widowiskiem.”
TrasÄ™ wyÅ›cigu o dÅ‚ugoÅ›ci 1 km. 860 m. wytyczono wzdÅ‚uż nabrzeża, a po drodze zawodnicy minÄ… sÅ‚ynny diabelski mÅ‚yn. Tor przygotowano specjalnie na tÄ™ okazjÄ™ i biegnie on ulicami, którymi na co dzieÅ„ przepÅ‚ywa normalny, miejski ruch. SkÅ‚ada siÄ™ z jednej bardzo dÅ‚ugiej prostej, dajÄ…cej doskonaÅ‚Ä… okazjÄ™ do wyprzedzania oraz z wymagajÄ…cej wielu umiejÄ™tnoÅ›ci sekcji ciasnych zakrÄ™tów. Nawierzchnia to dodatkowe wyzwanie dla zawodników – zmienia siÄ™ w kilku miejscach z asfaltu w beton. W sobotÄ™ kierowcy pokonajÄ… 43 okrążenia, w niedzielÄ™ – 45.
Również Daniel Abt nie może siÄ™ już doczekać startu: „Przez ostatnie tygodnie ciężko pracowaliÅ›my – podczas testów na torze, w symulatorze oraz przygotowujÄ…c siÄ™ wraz z inżynierami, ale o tym ile nasza praca w porównaniu z konkurencjÄ… byÅ‚a warta, dowiemy siÄ™ oczywiÅ›cie dopiero w Hongkongu. W każdy razie, z pewnoÅ›ciÄ… odrobiliÅ›my naszÄ… pracÄ™ domowÄ….” Abt poprowadzi bolid ze szczęśliwym dla siebie numerem 66, natomiast mistrz di Grassi, zasiÄ…dzie w samochodzie z numerem 1. DodatkowÄ… motywacjÄ… dla Abta, by osiÄ…gnąć jak najlepszy wynik, bÄ™dÄ… jego dwudzieste piÄ…te urodziny przypadajÄ…ce w niedzielÄ™.
W kalendarzu imprez FormuÅ‚y E, Hongkong pojawiÅ‚ siÄ™ w ubiegÅ‚ym sezonie. Team ABT Schaeffler pamiÄ™ta go gÅ‚ównie z racji ogromnego chaosu. Zarówno Daniel Abt, jak i Lucas di Grassi, już na pierwszym okrążeniu mieli wypadek. Bolid Abta okazaÅ‚ siÄ™ być na tyle zniszczony, że ten musiaÅ‚ opuÅ›cić wyÅ›cig, natomiast di Grassi postanowiÅ‚ walczyć dalej i przebiÅ‚ siÄ™ z samego koÅ„ca na miejsce drugie. Spektakularna walka na torze przyniosÅ‚a sukces gÅ‚ównie dziÄ™ki odważnej strategii teamu oraz dziÄ™ki rozważnemu zarzÄ…dzaniu energiÄ….
WyÅ›cigi w Hongkongu rozpoczynać siÄ™ bÄ™dÄ… o godz. 15.00 czasu lokalnego, czyli o godz. 8.00 czasu Å›rodkowoeuropejskiego. Transmitować je bÄ™dzie ok. 70 stacji telewizyjnych z caÅ‚ego Å›wiata. PeÅ‚na ich lista dostÄ™pna jest na stronie internetowej www.fiaformulae.com. NajÅ›wieższe informacje na temat poczynaÅ„ Team Audi Sport ABT Schaeffler pojawiać siÄ™ bÄ™dÄ… również na Twitterze: @audiformulae (hashtagi #e-tron #FormulaE #HKEPrix).
Daty, liczby i fakty
Data wyÅ›cigów: 2 i 3 grudnia 2017
Nazwa toru: Hong Kong Central Harbourfront Circuit
Długość toru: 1,86 km
Zakręty: 10
Prędkość maksymalna: ok. 200 km/h
Najwyższa/najniższa prędkość w zakręcie: ok. 95/30 km/h
Poprzedni zwyciÄ™zca: Sébastien Buemi (2016)
Najlepszy wynik Audi Sport ABT Schaeffler: Lucas di Grassi, 2016, miejsce drugie
Najszybsze okrążenie w kwalifikacjach: Nelson Piquet jr., 1 min. 03,099 sek. (2016)
Najszybsze okrążenie w wyścigu właściwym: Felix Rosenqvist, 1 min. 02,947 sek. (2016)