Odznaczenia przyznaje corocznie niezależny instytut naukowy Center of Automotive Management we wspóÅ‚pracy z firmÄ… doradczÄ… PricewaterhouseCoopers. Nagrody przyznaje siÄ™ w oparciu o badanie Automotive Innovations, w ramach którego od siedmiu lat na podstawie nowych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych okreÅ›la siÄ™ profil innowacyjnoÅ›ci marek samochodowych.
Dr Frank Welsch, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Rozwoju Technicznego Marki Volkswagen, powiedziaÅ‚: „Wspólnie pracujemy nad doskonaleniem samochodów i zamierzamy dać wszystkim kierowcom możliwość korzystania z innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„. Te odznaczenia należą siÄ™ zespoÅ‚om konstruktorów Volkswagena na caÅ‚ym Å›wiecie. Każdego dnia inżynierowie pracujÄ… nad tym, by najnowsze rozwiÄ…zania staÅ‚y siÄ™ dostÄ™pne dla każdego”.
UzasadniajÄ…c przyznanie tytuÅ‚u najbardziej innowacyjnej masowej marki samochodowej jury powoÅ‚aÅ‚o siÄ™ na 62 innowacje zaprezentowane przez Volkswagena w zeszÅ‚ym roku. W oficjalnym uzasadnieniu CAM i PwC zaznaczajÄ… ponadto, że: „SpoÅ›ród marek produkujÄ…cych samochody na masowÄ… skalÄ™ na Volkswagena przypada najwiÄ™cej, bo 26 procent wszystkich Å›wiatowych premier”. Wysoko oceniono m.in. Volkswagena Arteona z opcjonalnym systemem hamowania awaryjnego Emergency Assist 2.0 z funkcjÄ… zmiany pasa ruchu, koncepcjÄ™ Arteona jako czterodrzwiowego coupé wyższej klasy Å›redniej, Golfa 1.5 TSI z funkcjÄ… odÅ‚Ä…czania cylindrów oraz Volkswagena up! GTI z benzynowym silnikiem wyposażonym w filtr czÄ…stek staÅ‚ych.
PrzyznajÄ…c pierwsze miejsce w kategorii „Alternatywne ukÅ‚ady napÄ™dowe” powoÅ‚ano siÄ™ na dziesięć innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ Volkswagena opisanych w tegorocznym badaniu. W opinii CAM na szczególnÄ… uwagÄ™ zasÅ‚użyÅ‚y wÅ›ród nich zmodyfikowany Volkswagen e-Golf ze znacznie zwiÄ™kszonym zasiÄ™giem oraz ukÅ‚adem napÄ™dowym o wyższej mocy (dodatkowe 15 kW/20 KM), a także Polo TGI zasilane gazem ziemnym, emitujÄ…ce niewielkÄ… ilość dwutlenku wÄ™gla.
Marka Volkswagen potwierdza rolÄ™ lidera także w kategorii „Jazda autonomiczna i bezpieczeÅ„stwo”. Tu przykÅ‚adem jest przede wszystkim Arteon, który jako pierwszy model zostaÅ‚ wyposażony w asystenta hamowania awaryjnego (Emergency Assist) drugiej generacji. W sytuacji, gdy np. z powodu zasÅ‚abniÄ™cia kierowca nie może sprawować kontroli nad pojazdem system ten – w ramach możliwoÅ›ci swojego dziaÅ‚ania – ostrzega innych uczestników ruchu i automatycznie sprowadza samochód na prawy pas, żeby go tam zatrzymać.
Najnowsze badanie pokazuje ponadto, że wprowadzajÄ…c siedem innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ Volkswagen zajÄ…Å‚ pierwsze miejsce w kategorii „Konwencjonalne ukÅ‚ady napÄ™dowe”. Za szczególnie interesujÄ…cÄ… nowość na skalÄ™ Å›wiatowÄ… jury uznaÅ‚o prototyp podwójnego katalizatora SCR, czyli pierwsze zastosowanie filtra czÄ…stek staÅ‚ych w silniku benzynowym maÅ‚ego samochodu – up! GTI , a także Volkswagena Arteona z rozwiÄ…zaniami pozwalajÄ…cymi na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa.
Center of Automotive Management (CAM) z siedzibÄ… w Bergisch Gladbach kieruje prof. dr Stefan Bratzel. Ten niezależny instytut naukowy zajmujÄ…cy siÄ™ badaniami doÅ›wiadczalnymi w dziedzinie motoryzacji i Å›rodków transportu od siedmiu lat, wraz z PricewaterhouseCoopers (PwC), nagradza każdego roku najbardziej innowacyjnych producentów samochodów na Å›wiecie. W tegorocznym badaniu uwzglÄ™dniono 60 marek motoryzacyjnych dziaÅ‚ajÄ…cych na globalnym rynku.