1. Streszczenie przemowy Dyrektora Naczelnego dotyczące połowy roku 2007
Firma Honda jeszcze bardziej zwiększy wysiłki w celu wzmocnienia swoich najważniejszych cech, powodujących jej niepowtarzalność w każdym obszarze działalności. Aby wykonać kolejny krok w przyszłość Honda będzie ciągle czynić postępy w trzech następujących dziedzinach:
1) Wzmocnienie podstaw rozwoju w skali globalnej:
Dalsze umacnianie podstaw biznesowych w działalności w Ameryce Północnej
Wzmocnienie obecności w Europie przez zwiększenie rocznej wielkości produkcji w Wielkiej Brytanii i Turcji
Rozwój biznesu i wzmacnianie jego podstaw w obszarach rozwijających się: działalność w zakresie motocykli i samochodów w Ameryce Południowej i Azji
2) Przyspieszenie działań w Japonii w celu wzmocnienia najważniejszych cech Hondy, powodujących jej niepowtarzalność:
Wprowadzenie systemów i mocy produkcyjnych w Japonii wspierających rozwój działalności w tym regionie i zwiększających globalne przodownictwo Hondy — firma Honda wybuduje nowy ośrodek badawczo-rozwojowy oraz dwie nowe fabryki w Japonii
Wzmocnienie działalności w zakresie małych pojazdów
Utworzenie kanału sprzedaży opartego na wymaganiach klientów — krajowe kanały sprzedaży firmy Honda zostały zintegrowane w jeden kanał Honda Cars w marcu 2006
3) Wzmożenie prac Hondy nad zmniejszeniem negatywnego wpływu na środowisko:
Kontynuacja zaangażowania firmy Honda w ochronę środowiska
Dalszy rozwój technologii nowej generacji przyczyniających się do ochrony środowiska m.in. napędów hybrydowych, systemu paliowego Flexible Fuel Vehicle (FFV) oraz nowej generacji silników wysokoprężnych
Dalszy rozwój w zakresie uzyskiwania energii m.in. paneli słonecznych i technologii produkcji etanolu
Działalność w zakresie promowania bezpieczeństwa jazdy w odnowionym ośrodku edukacji drogowej w Suzuka Circuit
Kontynuacja działalności firmy Honda w zakresie przemysłu lotniczego i produkcji samolotów Honda Jet.
2. Firma Honda informuje o nowych fabrykach na obszarach kluczowych rynków
W swojej przemowie dotyczącej połowy roku 2007 Dyrektor Naczelny firmy Honda oznajmił o koncentracji na rozwoju firmy i wzmacnianiu obecności firmy w obszarach rozwijających się. W szczególności wspominał o planowaniu lub trwających już pracach budowlanych na kluczowych rynkach:
Miejce/Typ/Inwestycja(w USD)/Wielkość produkcji/Liczba miejsc pracy/Data rozpoczęcia produkcji
Prowincja Ayutthaya, Tajlandia Samochody osobowe 190 mln USD 120,000 2,200 Koniec 2008
Prowincja Vinh Phuc, Hanoi, Wietnam Motocykle 65 mln USD 500,000 1,400 Koniec 2008
Obszar Przemysłowy Tapukara, Indie Samochody osobowe 230 mln USD 60,000 1,000 2009
Buenos Aires, Argentyna Samochody osobowe 100 mln USD 30,000 800 Koniec 2009
Burlington, Karolina Północna, USA Samoloty odrzutowe 27 mln USD 200 70 Koniec 2010
3. Skonsolidowany raport finansowy dotyczący 1 kwartału fiskalnego zakończonego 30 czerwca 2007
W pierwszym kwartale fiskalnym firma Honda siódmy raz z kolei pobiła rekord wszechczasów w skonsolidowanej sprzedaży netto i innych przychodach operacyjnych w wyniku zwiększonych przychodów ze sprzedaży we wszystkich obszarach działalności. Przychód operacyjny zwiększył się o 8,9% do 221,6 mld JPY w porównaniu z poprzednim rokiem. Został ustanowiony rekord wszechczasów pierwszego kwartału fiskalnego wynikający ze zwiększonych zysków wynikłych z wyższych przychodów, zmniejszenia kosztów oraz pozytywnego wpływu deprecjacji jena. Firma Honda odnotowała również rekord wszechczasów dochodów przed opodatkowaniem (218,2 mld JPY, 14,1% wzrost w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku) oraz dochodów netto. Honda osiągnęła również rekord wszechczasów wszystkich kwartałów w dochodach spółek zależnych, który wzrósł o 22,6% do 37 mld JPY w porównaniu z zeszłym rokiem.
4. Honda ustanawia 11. z kolei rekord wszechczasów w zakresie produkcji zagranicznej w pierwszych sześciu miesiącach
Dzięki zwiększonej wydajności w Ameryce Północnej, Europie i Azji w produkcji zagranicznej w pierwszych sześciu miesiącach roku 2007 odnotowano wzrost po raz jedenasty z rzędu (od pierwszych sześciu miesięcy roku 1997). Firma Honda wzmacnia swoją obecność w Europie, produkując tam 20 235 sztuk w czerwcu, co stanowi 21,8% wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem w zeszłym roku. W pierwszych sześciu miesiącach roku kalendarzowego Honda wyprodukowała 115 441 sztuk pojazdów, odnotowując 16,7% wzrost w Europie w porównaniu z rokiem 2006.
5. Łączna światowa sprzedaż modelu Fit/Jazz osiąga 2 milionów sztuk
Łączna światowa sprzedaż modelu Fit/Jazz osiągnęła liczbę 2 milionów sztuk pod koniec czerwca 2007. Wprowadzony na rynek w roku 2001 model Fit/Jazz stał się najlepiej sprzedawanym samochodem w pierwszym roku sprzedaży. Po siedmiu latach bieżąca generacja Hondy Fit utrzymuje się na szczytach rankingów najlepiej sprzedających się pojazdów w Japonii. Obecnie model Fit/Jazz jest dostępny w 115 krajach, produkowany w 6 fabrykach w 5 różnych krajach i dostarczany do 400 000 klientów rocznie. W Europie model Jazz został wprowadzony do sprzedaży w grudniu 2001, a jego łączna sprzedaż wyniosła 417 000 sztuk.
6. Honda wzmacnia działalność w zakresie małych pojazdów
Yachiyo Industry Co., Ltd, filia firmy Honda, nabyła działkę przylegającą do jej fabryki Yokkaichi Factory w celu wybudowania nowego zakładu, aby zwiększyć produkcję małych pojazdów. Szczegółowe plany są jeszcze w trakcie zatwierdzania, wiadomo jednak, że przedsięwzięcie rozpocznie się od fabryki montażowej silników. Firma została założona 1953 r. i zajmuje się obecnie wytwarzaniem małych pojazdów oraz produkcją i sprzedażą części motocyklowych. Zatrudnia 6408 pracowników i działa głównie na rynkach w USA, Kanadzie, Tajlandii, Wietnamie, Chinach oraz Japonii. Niewielkie pojazdy Hondy produkowane przez Yachiyo to modele Life, Zest, Vamos, Vamos Hobio, Acty Truck i Acty Van.
7. Firma Guangzhou Honda — nowe samochodowe centrum badawczo-rozwojowe
W Chinach zostanie założona filia Hondy, Guangzhou Honda Automobile Research & Development Co., Ltd. (GHRD), w skład, której będzie wchodził samochodowy ośrodek badawczo-rozwojowy oraz pełnowymiarowy tor prób do jazdy z wysoką prędkością. Inwestycje w nową filię wyniosą 2 mld RMB (30 mld JPY). Firma będzie się zajmowała projektowaniem nowych produktów samochodowych, sprzedawanych pod marką Guangzhou Honda. Sprzedaż usług firmy rozpocznie się w roku 2010. Będzie nastawiona na obsługę różnych wymagań klientów na chińskim rynku. Po raz pierwszy spółka joint-venture zagranicznego producenta samochodów, będzie projektować i sprzedawać produkty pod własną oryginalną marką. GHRD została założona w kwietniu 2007 przez inwestycję kapitałową 180 mln RMB (2,7 mld JPY).
8. Sprzedaż kompaktowego generatora prądotwórczego w Japonii wyniosła 50 000 sztuk
Łączna sprzedaż domowego generatora prądotwórczego (produkującego ciepło i energię elektryczną), wprowadzonego na rynek w 2003 roku, osiągnęła w Japonii wartość 50 000 sztuk. Generatory te stanowią najważniejszy element systemów dostarczających ciepło/elektryczność do użytku domowego. Generują prąd elektryczny za pomocą silnika gazowego i wykorzystują wydzielane ciepło do ogrzewania wody. Generator sprzedawany jest przez firmy dostarczające gaz pod nazwą ECOWILL. Każdy generator cechuje wydajność energetyczna 85,5%, a równowartość redukcji emisji CO2 osiągnięta dzięki tym 50 000 urządzeniom wynosi 42 000 tony lub 3 miliony drzew (według szacunków firmy Honda). Federacja 3 głównych organizacji w przemyśle gazowniczym w Japonii postawiła sobie za cel osiągnięcie sprzedaży 235 000 sztuk ECOWILL do 31 marca 2011.*
*Źródło: notatka prasowa rozpowszechniana przez federację w dniu 1 grudnia 2005.