W 2014 roku na rynek trafiÅ‚o 16 nowych i uaktualnionych BMW i MINI, tym samym mÅ‚oda gama modelowa odpowiada na odmienne potrzeby kierowców.
BMW ponownie na szczycie.
UbiegÅ‚y rok przyniósÅ‚ BMW wzrost sprzedaży o 23%. Najpopularniejszymi modelami w portfolio marki okazaÅ‚y siÄ™ BMW X5 (1404 zarejestrowane samochody) oraz BMW X3 (1398 rejestracji). Tym samym BMW zajmuje pozycjÄ™ lidera w segmentach modeli X5 oraz X3/X4. Na trzecim miejscu uplasowaÅ‚y siÄ™, cieszÄ…ce siÄ™ niezmiennym zainteresowaniem, limuzyny klasy executive BMW serii 5 z liczbÄ… 1096 rejestracji.
Do wyników marki przyczyniÅ‚y siÄ™ także wprowadzone na rynek nowoÅ›ci. OfertÄ™ popularnych pojazdów segmentu SAV (Sports Activity Vehicles) poszerzono o model BMW X4, który od chwili swojej premiery w poÅ‚owie roku trafiÅ‚ do 361 kierowców. Seria 4 osiÄ…gnęła imponujÄ…cy wynik 436 rejestracji (w porównaniu z 90 w 2013 roku).
Submarka BMW i zanotowaÅ‚a na polskim rynku wynik lepszy od spodziewanego. 42 zarejestrowane BMW i3 to dowód, że ta innowacyjna koncepcja samochodu elektrycznego może być bardzo wygodnym i oszczÄ™dnym rozwiÄ…zaniem dla kierowców poruszajÄ…cych siÄ™ po mieÅ›cie. Wynik zyskuje na znaczeniu w porównaniu do wielkoÅ›ci rynku aut elektrycznych, który w 2014 roku wyniósÅ‚ 81 sztuk.
2014 okazaÅ‚ siÄ™ dobry także dla najmocniejszej na Å›wiecie litery M: odnotowaÅ‚a wzrost rejestracji aż o 53% (do 46 sztuk). Gama modelowa tej serii zostaÅ‚a ponadto poszerzona o nowe M3 i M4. Polscy klienci docenili również wersje M Performance standardowych samochodów. Popyt na te warianty wzrósÅ‚ prawie o 60% do 186 samochodów.
Marka BMW sÅ‚ynie z rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych. JednÄ… z nich jest inteligentny napÄ™d na cztery koÅ‚a xDrive, który w 2014 roku zostaÅ‚ wybrany przez 77% nabywców aut BMW.
Z kolei funkcje BMW ConnectedDrive były zamawiane w 58% nowych aut. BMW ConnectedDrive obejmuje m.in. dostarczane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drodze Real Time Traffic Information, system automatycznego wzywania pomocy Intelligent Emergency Call oraz usługę Concierge.
Rok 2014 byÅ‚ także wyjÄ…tkowy w obszarze komunikacji marketingowej. Innowacyjne projekty BMW spotkaÅ‚y siÄ™ z bardzo dobrym przyjÄ™ciem: wystawÄ™ kolekcji BMW Art Cars odwiedziÅ‚o okoÅ‚o 25 tys. osób, prowadzona w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych kampania “#BMWstories” zaangażowaÅ‚a fanów marki, zaÅ› publiczność dorocznego koncertu BMW Jazz Club, którego gwiazdÄ… byÅ‚ Tomasz StaÅ„ko, wypeÅ‚niÅ‚a widowniÄ™ Teatru Wielkiego. Marka BMW i3 byÅ‚a zaÅ› patronem wprowadzenia do Polski modnego trendu „urban farming“.
Nowe MINI kreuje miasto.
DziÄ™ki wejÅ›ciu na rynek nowej generacji podstawowego modelu MINI, a później jego piÄ™ciodrzwiowej wersji, marka MINI zamknęła rok wynikiem 901 zarejestrowanych aut (wzrost o 15%).
Nowe MINI spotkaÅ‚o siÄ™ z ogromnym zainteresowaniem klientów - zarejestrowano 326 sztuk wersji podstawowej, czyli o 70% wiÄ™cej w porównaniu z 2013 rokiem. Najpopularniejszym modelem w 2014 r. po raz kolejny byÅ‚o MINI Countryman z 499 nowymi autami na polskich drogach.
Marka zaczyna nowy rok mocnym akcentem. W 2015 roku Å›redni wiek portfolio modelowego MINI wyniesie 2,5 roku - bÄ™dzie wiÄ™c najmÅ‚odsze od wielu lat. Przyczyni siÄ™ do tego również zaplanowana premiera nowego MINI Clubmana.
W nadchodzÄ…cych miesiÄ…cach MINI wciąż bÄ™dzie integrować swoich fanów, m.in. w nowej restauracji Aioli inspired by MINI przy Placu Konstytucji w Warszawie.
Bestsellery na dwóch koÅ‚ach.
BMW wzmocniło swoją pozycję także w segmencie motocykli. BMW Motorrad zamknął 2014 rok z liczbą 982 motocykli, a więc wzrostem o 29%. Marka zdobyła 23,5% udziału w rynku motocykli z silnikami o pojemności ponad 500 cm3, zaś dziewięć maszyn BMW znalazło się na liście najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce.
W 2015 roku BMW Motorrad planuje wprowadzić na rynek pięć nowych modeli, co ugruntuje mocną pozycję w tym segmencie.
Zintegrowana sieć.
Pozycja BMW to efekt dziaÅ‚ania caÅ‚ej grupy. W jej skÅ‚ad, obok BMW Group Polska, wchodzÄ… również BMW Financial Services, Alphabet oraz niezwykle skuteczna sieć dealerska.
W drugim roku swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci BMW Financial Services ubezpieczyÅ‚o poÅ‚owÄ™ i sfinansowaÅ‚o zakup ponad jednej trzeciej sprzedanych samochodów BMW i MINI. SpóÅ‚ka kÅ‚adzie nacisk na rozwój produktów adresowanych do sektora MÅšP – gÅ‚ównie BMW Comfort Lease oraz MINI Comfort Lease. Firma opracowaÅ‚a również nowÄ… ofertÄ™ dla klientów biznesowych. „JesteÅ›my bardzo zadowoleni z wyników. UdaÅ‚o siÄ™ nam zbudować trwaÅ‚e relacje z klientami i wesprzeć rozwój BMW Group w Polsce. W 2015 roku planujemy dalej rozwijać zarówno nasze produkty finansowe przeznaczone dla klientów indywidualnych, jak i narzÄ™dzia ubezpieczeniowe” - powiedziaÅ‚ Ireneusz Nogalski, Prezes BMW Financial Services Polska.
Jeszcze więcej radości z jazdy.
“Kluczem do naszego sukcesu jest fakt, że BMW Group wyznacza nowe trendy z myÅ›lÄ… o przyszÅ‚ym sukcesie. Budujemy naszÄ… przyszÅ‚ość w oparciu o tak przeÅ‚omowe technologie jak BMW i, a także staÅ‚y rozwój samochodów z napÄ™dem tradycyjnym“ – powiedziaÅ‚ Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska. „W tym roku planujemy wprowadzić do sprzedaży 15 nowych modeli i jesteÅ›my przekonani, że bÄ™dziemy siÄ™ rozwijać z rozpÄ™dem, którego nabraliÅ›my na przestrzeni ostatnich lat.”
W 2015 roku polscy klienci mogÄ… spodziewać siÄ™ wielu nowoÅ›ci, w tym odÅ›wieżonej serii 1, która wyznaczy nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium, a także luksusowych, sportowych modeli BMW serii 6 Coupe, Cabrio i GranCoupe. BMW X5 pojawi siÄ™ w wersji hybrydowej typu plug-in, zaÅ› rodzina M zostanie rozszerzona o nowe modele X5M, X6M oraz wersjÄ™ M serii 6. 2015 bÄ™dzie także pierwszym peÅ‚nym rokiem sprzedaży popularnego w Polsce modelu BMW X6, którego premiera odbyÅ‚a siÄ™ pod koniec ubiegÅ‚ego roku. WiosnÄ… zadebiutuje potężne MINI John Cooper Works, a jeszcze w tym roku nowe MINI Clubman.