W poÅ‚owie listopada nowe BMW i3 zrewolucjonizowaÅ‚o rynek samochodów elektrycznych. Radykalne podejÅ›cie zastosowane w procesie tworzenia koncepcji auta nadaÅ‚o tempa wdrażaniu lekkich konstrukcji, a marka BMW i otworzyÅ‚a nowe możliwoÅ›ci technologiczne wykorzystania wÅ‚ókien wÄ™glowych w seryjnej produkcji pojazdów. DziÄ™ki uprzemysÅ‚owieniu procesu produkcyjnego tworzyw sztucznych wzmocnionych wÅ‚óknem wÄ™glowym (CFRP), BMW Group staÅ‚a siÄ™ pierwszÄ… na Å›wiecie firmÄ…, która ich wykorzystanie w seryjnych pojazdach uczyniÅ‚a ekonomicznie uzasadnionÄ….
W poÅ‚owie roku nowe BMW serii 5 zyskaÅ‚o na dynamice, komforcie, wydajnoÅ›ci, walorach estetycznych i obfitoÅ›ci innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„, które maksymalizujÄ… radość z jazdy. BMW serii 5 zawiera wszystkie cechy definiujÄ…ce najlepiej sprzedajÄ…cy siÄ™ model premium klasy executive. Wyniki na polskim rynku mówiÄ… same za siebie: 1 261 zarejestrowanych aut oznacza znaczÄ…ce prowadzenie w segmencie, zaÅ› w przypadku nadwozia typu limuzyna niemal dwukrotnÄ… przewagÄ™ nad kolejnym konkurentem.
Pod koniec roku BMW przedstawiÅ‚o trzeciÄ… generacjÄ™ modelu BMW X5. Prekursor segmentu Sports Activity Vehicle (SAV) oraz Å›wiatowy lider w swojej klasie wyznacza nowe standardy pod wzglÄ™dem stylizacji nadwozia, przestronnoÅ›ci wnÄ™trza, wszechstronnoÅ›ci oraz wydajnoÅ›ci. W Polsce model jest od lat liderem sprzedaży w swoim segmencie. W 2013 r. liczba rejestracji wzrosÅ‚a o 84%, osiÄ…gajÄ…c poziom 565 samochodów. Wraz z unikatowym na rynku BMW X6, BMW zarejestrowaÅ‚o w tym segmencie rynku Å‚Ä…cznie 853 auta, co oznacza 36% wzrost sprzedaży.
Przedstawiciel nowej serii w rodzinie, wyjÄ…tkowe pod wzglÄ™dem designu oraz wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych BMW serii 4 Coupe, spotkaÅ‚o siÄ™ z pozytywnym odbiorem wÅ›ród klientów marki. W ciÄ…gu zaledwie 3 miesiÄ™cy zarejestrowano 90 sztuk tego modelu.
Najpopularniejszym modelem BMW w Polsce ponownie okazało się BMW X3. W 2013 roku zarejestrowano 1411 sztuk tego auta. Na drugim miejscu jest BMW serii 5. BMW zdominowało tradycyjnie wszystkie segmenty rynku od serii 3.
Marka BMW zanotowaÅ‚a wzrost sprzedaży również w segmencie samochodów kompaktowych premium. W 2013 roku marka sprzedaÅ‚a o 31% wiÄ™cej BMW serii 1 oraz 20 % modelu X1, mimo że w minionym roku nie wprowadzano nowych modeli.
DziÄ™ki rozwojowi systemu ConnectedDrive BMW wypracowaÅ‚o niepodważalnÄ… pozycjÄ™ jednego z czoÅ‚owych producentów samochodów pod wzglÄ™dem technologii Å‚Ä…cznoÅ›ci miÄ™dzy kierowcÄ…, samochodem, a Å›wiatem zewnÄ™trznym. Od poÅ‚owy 2013 roku klienci marki w Polsce mogÄ… cieszyć siÄ™ takimi rozwiÄ…zaniami, jak: Serwis Informacyjny (rodzaj usÅ‚ug Concierge), Real Traffic Information oraz bezkonkurencyjny system bezpieczeÅ„stwa Intelligent Emergency Call.
“Wierzymy, że nowe modele i innowacyjne technologie stanowiÅ‚y klucz do sukcesu BMW w Polsce w roku 2013. PrzyszÅ‚ość należy od odważnych, a my nieustannie wytyczamy nowe kierunki rozwoju rynku motoryzacyjnego, czego doskonaÅ‚ym przykÅ‚adem jest rewolucyjne BMW i3. Wszystkim naszym zaawansowanym rozwiÄ…zaniom przyÅ›wieca zasadniczy cel: dawać naszym klientom codziennÄ… radość z jazdy”- powiedziaÅ‚ Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.
Rok 2013 byÅ‚ również bardzo udany dla MINI – zarejestrowano 781 samochodów tej marki. Segment reprezentowany przez modele MINI Countryman i MINI Paceman wzrósÅ‚ o 25% w porównaniu z rokiem 2012. Countryman ponownie okazaÅ‚ siÄ™ najpopularniejszym modelem marki osiÄ…gajÄ…c wynik 468 rejestracji. Z dobrym przyjÄ™ciem spotkaÅ‚ siÄ™ nowy, unikatowy MINI Paceman – 88 aut dostarczyÅ‚o swoim kierowcom gokartowej frajdy z jazdy. Polscy klienci bardzo ceniÄ… sobie napÄ™d na cztery koÅ‚a, o czym Å›wiadczy fakt, że 76% Countrymanów i Pacemanów byÅ‚o w 2013 roku wyposażonych w system MINI All4.
“JesteÅ›my bardzo zadowoleni z wyników MINI w Polsce, które w naszym kraju ma wspaniaÅ‚e grono fanów. Dla tej ceniÄ…cej oryginalność marki bardzo ważny bÄ™dzie rok 2014. WiosnÄ… na drogi wyjedzie nowe MINI, oferujÄ…c klientom charakterystycznÄ…, peÅ‚nÄ… emocji stylistykÄ™, zoptymalizowanÄ… równowagÄ™ pomiÄ™dzy przyjemnoÅ›ciÄ… z jazdy a zużyciem paliwa z jednej strony i zaawansowanymi technologiami mobilnymi a pomysÅ‚owÄ… funkcjonalnoÅ›ciÄ… z drugiej”- powiedziaÅ‚ Paul de Courtois.
BMW Group wzmacnia swojÄ… pozycjÄ™ również na rynku motocykli. Wyniki BMW Motorrad w Polsce za rok 2013 to 759 zarejestrowanych motocykli, co oznacza wzrost o 44%. Marka posiada 10,3% udziaÅ‚ów w rynku oraz dominujÄ…cÄ… pozycjÄ™ w segmencie motocykli o pojemnoÅ›ci silnika powyżej 500 cm3. Kolejny rok bÄ™dzie staÅ‚ pod znakiem ekscytujÄ…cych nowych modeli: enduro R 1200 GS Adventure, turystycznego R 1200 RT, nostalgicznego klasyka R nine T, jak również pozwalajÄ…cemu BMW na wejÅ›cie w nowy segment naked bike’a S 1000. BMW Motorrad kontynuuje swojÄ… ofensywÄ™ produktowÄ… i jest w stanie zapewniać swoim klientom niezapomniane emocje.
W pierwszym peÅ‚nym roku swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci BMW Financial Services Polska sfinansowaÅ‚o co trzeci i ubezpieczyÅ‚o co drugi pojazd wyjeżdżajÄ…cy od dealerów BMW i MINI. Firma wprowadziÅ‚a również szereg nowych produktów, speÅ‚niajÄ…cych indywidualne potrzeby polskich konsumentów: leasing operacyjny BMW Comfort Lease oraz MINI Comfort Lease pozwalajÄ…cy klientom na wygodne użytkowanie samochodu przy niskich miesiÄ™cznych kosztach; leasing finansowy wybierany przez klientów flotowych czy dedykowany BMW i3 BMW Electrify Program skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z produktów finansowych i ubezpieczeniowych. „JesteÅ›my usatysfakcjonowani z naszego pierwszego peÅ‚nego roku dziaÅ‚alnoÅ›ci w Polsce. ZdoÅ‚aliÅ›my zyskać zaufanie konsumentów oraz wypracowaliÅ›my solidnÄ… i stabilnÄ… pozycjÄ™ na rynku”- komentuje Ireneusz Nogalski, Prezes ZarzÄ…du BMW Financial Services. „W 2014 roku planujemy dalsze prace nad rozwojem naszych produktów i usÅ‚ug.”
Sieć dealerska BMW Group została poszerzona o salony w Gliwicach, Częstochowie i Krakowie. Polscy klienci mają obecnie do dyspozycji w sumie 23 salony.
“Przewidujemy, że w 2014 roku bÄ™dziemy nadal rozwijać siÄ™ w zrównoważony sposób. Czekamy na kolejne innowacyjne modele, takie jak zupeÅ‚nie nowe MINI, drugi czÅ‚onek rodziny BMW i - BMW i8, BMW Serii 2 Coupe czy nowi przedstawiciele najpotężniejszej litery na Å›wiecie: BMW M3 i BMW M4. Z kolei zaprezentowane auta koncepcyjne BMW X4 oraz BMW Concept Active Tourer sÄ… zapowiedziÄ… kierunków, jakich możemy siÄ™ spodziewać w nadchodzÄ…cych miesiÄ…cach. Planujemy również rozszerzyć naszÄ… sieć dealerskÄ… o dwa kolejne salony”- podsumowuje Paul de Courtois.