Nawiązując do BMW serii 2 Coupe jako drugi model typoszeregu, obdarzony harmonijnymi proporcjami Active Tourer emanuje sportowym charakterem. Mierząc zaledwie 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości, jest zarazem autem o niewielkich rozmiarach zewnętrznych i zaskakująco przestronnej kabinie, co czyni go idealnie dostosowanym do rosnących wyzwań miejskiej mobilności.
Nowe, turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics oraz inteligentna łączność zapewniana przez BMW ConnectedDrive są kolejnymi elementami współtworzącymi niezrównane doznania oparte na sportowych osiągach i wzorowej ekonomiczności.
*Wartości wstępne, niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE.
Dynamika i funkcjonalność przestrzenna w klasycznym stylu BMW.
Aby osiągnąć wysoki poziom wszechstronności i funkcjonalności w klasie kompaktowej premium, konieczne są wyjątkowe koncepcje konstrukcyjno-stylistyczne. Dlatego BMW postawiło w BMW serii 2 Active Tourer na wyrafinowany system napędu na przednie koła, który zapewnia ten rodzaj i zakres zaangażowania samochodu i kierowcy w jeździe, jakich należy się spodziewać po autach tej marki. Wraz z dużym rozstawem osi (2670 mm) oraz wysoko poprowadzoną linią dachu, konfiguracja ta pozwala zmaksymalizować rozmiary kabiny i w efekcie uzyskać niespotykane dotąd poczucie przestronności. Kierowca i pasażer z przodu siedzą o wiele wyżej niż w limuzynie, co oznacza znacznie lepszą widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Obfitość schowków oraz możliwość składania w przód oparcia fotela pasażera (opcja) to tylko dwa przykłady imponującej funkcjonalności i inteligentnego zarządzania przestrzenią w kabinie. Wnętrze tchnie lekkością i poczuciem przestronności także dzięki horyzontalnej strukturyzacji wszystkich powierzchni wykończenia. Opcjonalnie można doposażyć auto w pokaźny panoramiczny dach, dzięki któremu kabinę wypełnia światło.
W BMW serii 2 Active Tourer wyraźnie obecny jest też duch dynamiki, tak typowy dla marki. Widoczny jest choćby w charakterystycznym, lekko pochylonym w przód wlocie powietrza („nerki”) i podwójnych, okrągłych lampach głównych. Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą dla BMW, jak krótki zwis tylny czy wielki rozstaw osi, „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Zwięzły język linii bocznych podkreśla siłę uwydatnianą przez mocne łuki nadkoli, sprawiając, że BMW serii 2 Active Tourer nawet gdy stoi, wydaje się pożerać przestrzeń. A kokpit oczywiście jest pochylony w stronę kierowcy – to kolejny element etosu BMW, którego nie da się nie zauważyć.
Maksimum wszechstronności i funkcjonalności.
Wszechstronna przestrzeń bagażowa, której pojemność można dowolnie kształtować w zakresie od 468 do 1510 l oraz oparcie kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40 (standard) to najbardziej oczywiste przykłady znakomitej praktyczności tego auta w codziennym użytkowaniu. Możliwości powiększa dodatkowo przesuwna kanapa, pozwalająca powiększyć przestrzeń na nogi pasażerów albo bagażnik. Podobnemu celowi służy możliwość regulacji położenia oparcia kanapy – albo dla wyższego komfortu podróżnych, albo większego potencjału transportowego. Inteligentnym rozwiązaniem jest składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest bardzo łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.
Najnowszej generacji silniki o 3 i 4 cylindrach.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: mocnymi, lekkimi i ekonomicznymi jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji silników. Montowane są poprzecznie, a charakteryzują się niezwykle zwartą budową i zastosowaną technologią BMW TwinPower Turbo – i spełniają normę spalinową EU6.
Nowa 3-cylindrową jednostkę benzynową cechują wyjątkowa wydajność i wspaniałe osiągi. Ten ultranowoczesny silnik debiutuje w wariancie BMW 216i Active Tourer (spalanie miasto/trasa/średnio: 6,1/4,2/4,9 l/100 km*; emisja CO2 średnio: 115 g/km*), połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM i imponuje spontanicznymi reakcjami na gaz, łatwością wchodzenia na wysokie obroty oraz potężną siłą ciągu. Konstrukcja oparta na 3 cylindrach oznacza, że uzyskano wzajemne znoszenie się sił bezwładności 1. i 2. rzędu, a aby praca jednostki była jak najrówniejsza, dodano jeszcze wałek wyrównoważający.
W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer (spalanie 7,6/5,0/6,0 l/100 km*, emisja 139 g/km*). Rozwija on moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 s* i maksymalnie do 235 km/h*, wznosząc na wyżyny poziom osiągów dynamicznych w swojej klasie.
Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer (zużycie paliwa 5,0/3,6/4,1 l/100 km*, emisja 109 g/km*). Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm. Jest kolejnym potwierdzeniem dynamicznych możliwości wysokoprężnych jednostek BMW, rozpędzając 218d Active Tourer do 100 km/h w czasie 8,9 s* i maksymalnie do 205 km/h*.
*Wartości wstępne, nadal niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE.
Prawdziwe BMW wśród przednionapędowych aut.
Podobnie jak wszystkie modele BMW, tak i nowe BMW serii 2 Active Tourer charakteryzuje się znakomitymi własnościami jezdnymi i dynamiką. Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu, zapewnia zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania. Przednia oś nowego BMW serii 2 Active Tourera została tak dopracowana pod względem kinematyki, by dynamika jazdy i precyzja sygnałów z układu kierowniczego były optymalne w sposób typowy dla marki. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz funkcjonalne zestrojenie systemu pozwoliły na uzyskanie prowadzenia pozbawionego zachowań związanych z wpływami momentu obrotowego na układ kierowniczy.
Inteligentne wykorzystanie wielofazowych stali wysokowytrzymałych oraz ultrawysokowytrzymałych w decydujący sposób przyczynia się do uzyskania najwyższych standardów bezpieczeństwa nowego BMW serii 2 Active Tourer, a zarazem obniża masę auta. Poza tym, że stanowi element determinujący w programowaniu znakomitych własności jezdnych, ta superlekka konstrukcja należy do całej palety rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics. Wśród nich znajdziemy także funkcję Auto Start Stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, aktywację agregatów pomocniczych silnika tylko gdy są potrzebne, a także zintegrowaną kurtynę powietrzną, która wykorzystuje dwa pionowe wloty powietrza w przednim zderzaku do kierowania opływem powietrza obok przednich kół.
Pakiet M Sport dla najlepszej prezencji.
Poza standardową specyfikacją, nabywca BMW serii 2 Active Tourer może indywidualizować swoje auto z pomocą dwóch linii wyposażeniowych, odnoszących się zarówno do karoserii, jak i kabiny samochodu. Sport Line kładzie nacisk na podkreślanie dynamiki auta, podczas gdy Luxury Line – elegancji i ekskluzywności. Od listopada dostępny będzie jeszcze jeden sposób indywidualizacji: pakiet M Sport. Obejmuje on pakiety M Aerodynamics, zawieszenie M Sport, 17- lub 18-calowe koła aluminiowe M (dla nadwozia) oraz skórzaną sportową kierownicę M i specjalnie tapicerowane sportowe fotele M. Późną jesienią w ofercie znajdą się także warianty z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive.
Łączność dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu.
Poziom bezpieczeństwa i komfortu na pokładzie nowego BMW serii 2 Active Tourer jest niezwykle wysoki, także dzięki systemom wsparcia kierowcy i różnym funkcjom multimedialnym określanym ogólnie BMW ConnectedDrive. Przykład – Traffic Jam Assistant (asystent korków drogowych) lub oparty na kamerze regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Oba działają w oparciu o pojedynczą kamerę i wspierają kierowcę, aktywnie sterując przyspieszaniem lub hamowaniem (prowadzenie wzdłużne) oraz kierunkowym (prowadzenie boczne w ramach Traffic Jam Assistant), a tym samym zdejmując z kierowcy obowiązki związane z wykonywaniem monotonnych czynności typowych dla przemieszczania się w korku na autostradzie lub w gęstym ruchu miejskim.
BMW ConnectedDrive Services&Apps natomiast wprowadzają do samochodowego użytkowania aplikacje znane ze smartfonów i pozwalają na innowacyjne wykorzystanie funkcjonalności takich jak usługa Concierge czy informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI). Tym samym funkcjonalność BMW serii 2 Active Tourer może być ogromnie zwiększana przez jego użytkownika w dowolnej chwili i w dowolny sposób.
BMW serii 2 Active Tourer to pierwszy samochód w klasie kompaktowej premium, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą.
Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)