„Reakcja rynku na tÄ™ propozycjÄ™ jest wyjÄ…tkowo dobra. JesteÅ›my wiÄ™c pewni, że ten nowy samochód bÄ™dzie sukcesem – powiedziaÅ‚ podczas prezentacji modelu Harald Krüger, czÅ‚onek zarzÄ…du BMW AG odpowiedzialny za produkcjÄ™. BMW serii 2 Active Tourer zadebiutuje na rynku europejskim 27 wrzeÅ›nia 2014.
GÅ‚ównymi rynkami dla BMW serii 2 Active Tourer bÄ™dÄ… Europa i Chiny. Europa bÄ™dzie zapewne reprezentować ok. 40% sprzedaży, a Chiny – ok. 15%. „Poza unikatowÄ… dla pojazdu tego segmentu zwinnoÅ›ciÄ…, BMW serii 2 Active Tourer bÄ™dzie kusić klientów podwyższonÄ… pozycjÄ… za kierownicÄ…, przestronnÄ… kabinÄ…, zwartoÅ›ciÄ… sylwetki, funkcjonalnoÅ›ciÄ… i wygodÄ…” – dodaÅ‚ Krüger.
BMW serii 2 Active Tourer bÄ™dzie przemawiać do nowych grup klientów.
„Popyt na samochody premium w klasie kompaktowej rozwija siÄ™ bardzo obiecujÄ…co” – ciÄ…gnÄ…Å‚ Krüger. BMW Group ma już silnÄ… reprezentacjÄ™ w segmentach miejskim i kompaktowym dziÄ™ki autom marki MINI oraz BMW serii 1 i 2. RozszerzajÄ…c swÄ… paletÄ™ produkcyjnÄ…, BMW Group dąży do zainteresowania nowych grup klientów zaletami marki BMW, podobnie jak to byÅ‚o z odnoszÄ…cÄ… ogromne sukcesy seriÄ… 1. OkoÅ‚o 70% samochodów serii 1 pierwszej generacji zostaÅ‚o zakupionych przez klientów zupeÅ‚nie nowych dla marki!
„DziÄ™ki BMW serii 2 Active Tourer chcemy przede wszystkim zainteresować klientów, którzy z przyczyn rodzinnych kierujÄ… siÄ™ potrzebami z zakresu funkcjonalnoÅ›ci i komfortu, ale zarazem chcieliby móc siÄ™ cieszyć typowymi cechami BMW, jak sportowy charakter i innowacyjny design. Mówimy o kombinacji, która w przeszÅ‚oÅ›ci nie byÅ‚a dostÄ™pna na rynku, i która wyraźnie odróżnia nas od konkurentów” – podkreÅ›liÅ‚ Krüger.
BMW serii 2 Active Tourer to pierwsze w historii BMW z napÄ™dem na przednie koÅ‚a i pierwsze BMW dostÄ™pne z 3-cylindrowym silnikiem. Nowa architektura zespoÅ‚u napÄ™dowego przenoszÄ…cego moc na przednie koÅ‚a – z silnikiem zamontowanym poprzecznie – pozwala uzyskać maksymalnÄ… użyteczność wnÄ™trza kabiny w tym relatywnie niewielkim samochodzie.
Ekonomia skali dziÄ™ki wspólnej architekturze.
BMW Group opracowaÅ‚a dwie architektury: jednÄ… dla przyszÅ‚ych samochodów z napÄ™dem na koÅ‚a tylne oraz na wszystkie koÅ‚a, a zaÅ› drugÄ…, używanÄ… dla różnych marek, dla aut z napÄ™dem przednim i 4x4. Na tej drugiej bazuje BMW serii 2 Active Tourer. Ta przednionapÄ™dowa architektura jest też podstawÄ… dla zapewnienia rozwoju w segmencie premium samochodów maÅ‚ych i kompaktowych. „Standaryzacja procesów konstruowania i produkcji w oparciu o koncepcjÄ™ silników moduÅ‚owych i architektur wspólnych dla marek i modeli (cross-model i cross-brand) pozwala nam uzyskać istotne przychody dziÄ™ki oszczÄ™dnoÅ›ci skali w obrÄ™bie BMW Group” – wyjaÅ›niÅ‚ Krüger.
BMW serii 2 Active Tourer jest pierwszym BMW, które skorzysta z koncepcji moduÅ‚owych silników. Koncepcja zestandaryzowanego silnika moduÅ‚owego umożliwia BMW Group produkcjÄ™ 3-, 4- i 6- cylindrowych jednostek napÄ™dowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, o różnych pojemnoÅ›ciach – na jednej linii montażowej. Wysoki procent identycznych części oznacza, że Grupa może znaczÄ…co obciąć koszty, zarówno zwiÄ…zane z procesem konstrukcyjnym, jak i produkcyjnym.
RosnÄ…cy segment premium
W przewidywalnej przyszÅ‚oÅ›ci segment premium rozwijać siÄ™ bÄ™dzie zapewne szybciej niż segmenty podstawowe. BMW Group spodziewa siÄ™ wzrostu popytu oraz Å›redniego rocznego wzrostu ponad 4,5% w latach 2013-2020 w skali Å›wiata. Segment premium aut miejskich i kompaktowych również skorzysta na tym wzroÅ›cie.
Cennik w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)