Pierwsza odsłona nowego coupe z Monachium miała mieć miejsce 25 kwietnia, jednak na skutek wewnętrznych przecieków i ukazania się oficjalnych zdjęć w mediach, koncern zdecydował się na wcześniejsze pokazanie najnowszego modelu.
Nowa linia sportowej limuzyny BMW wygląda świeżo i jest znacznie bardziej atrakcyjna od wersji sedan, czy kombi. Długi rozstaw osi, inny kształt przednich lamp, dynamicznie poprowadzona linia dachu i zupełnie nowy wygląd tylnej partii nadwozia nadają charakterystyczny dla produktów BMW dynamiczny wizerunek. Jednak dewizą BMW jest czerpanie jak największej przyjemności z jazdy i tu nowe coupe serii 3 na pewno nikogo nie zawiedzie.
Prawdziwą nowością jest rzędowy sześciocylindrowiec o pojemności trzech litrów wyposażony dodatkowo w dwie turbosprężarki i całkowicie aluminiowy wał korbowy. Efekt, to 306 KM, maksymalny moment obrotowy 400Nm, osiągany w niewiarygodnie niskim zakresie obrotów (1300-5000 obr/min) i prawdziwie sportowe osiągi. Sprint do setki, przy dźwięku zasysanego powietrza do turbosprężarek, trwa 5.5 sekundy. Prędkość tradycyjnie ograniczono do 250 km/h, choć granica 280 km/h wydaje się być w przypadku tej wersji jak najbardziej prawdopodobne. Silnik ten jest lżejszy o 70 kilogramów od silnika V8 o podobnych parametrach, poza tym zastosowanie bezpośredniego wtrysku benzyny i piezoelektrycznego zapłonu, pozwoliło uzyskać spalanie rzędu 9.5 litra przy normalnej spokojnej jeździe i wyeliminować zjawisko "turbodziury".
Oprócz tej jednostki napędowej szykowne i nieco kanciaste coupe z Monachium na początku oferowane będzie w następujących wariantach: 330i (272KM, 315Nm, 0-100 km/h 6.1 s.), 325i (218KM, 0-100 km/h 6.9 s.) oraz diesel 330d (231 KM, 500Nm, 0-100 km/h 6.6 s.). Na rynku amerykańskim pojawi się dodatkowo także model 328i o mocy 230 KM, będzie on dostępny również w wersji z napędem na cztery koła i oznaczeniem 328xi. Wszystkie europejskie wersje będą seryjnie wyposażane w manualna skrzynię o sześciu przełożeniach. Opcjonalnie będzie można zamówić jej automatyczny wariant - Steptronic o przyspieszonym czasie reakcji na zmianę biegu i dodanie gazu. Całkowitym novum w tej klasie jest układ kierowniczy Active Steering zapewniający bardziej bezpośrednie reakcje na ruchy kierownicą-szczególnie przy dużych prędkościach.
Początek sprzedaży na rynkach europejskich przewidziano na wrzesień, oficjalna premiera światowa nastąpi podczas salonu w Paryżu. Ceny na rynku niemieckim wynoszą 35.850 euro za model 325i, na 40.400 euro wyceniono 330i, zaś za najmocniejszą 335i zapłacić trzeba będzie minimum 43.200 euro. Model z silnikiem diesla 330d, to wydatek 41.400 euro.
Ceny modeli z silnikami czterocylindrowymi, które pojawią się pod koniec tego roku zostaną podane w późniejszym terminie, jednak nie należy oczekiwać, by podstawowy model w gamie - 320i kosztował mniej niż 30 tysięcy euro.
Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. BMW