Od czasu debiutu w 2009 roku Cruze sukcesywnie przyczynia siÄ™ do sukcesu sprzedażowego Chevroleta w Stanach Zjednoczonych i na caÅ‚ym Å›wiecie. W pierwszym póÅ‚roczu tego roku sprzedaż miejskich i kompaktowych samochodów Chevroleta, takich jak Spark, Sonic (czyli odpowiednik sprzedawanego w Europie Aveo), Cruze i Volt wzrosÅ‚a w USA o ponad 220% w porównaniu do pierwszych szeÅ›ciu miesiÄ™cy 2010 roku. Wynik ten pokazuje, że aktualna gama produktów Chevroleta przyciÄ…gnęła do salonów także zupeÅ‚nie nowych klientów.
„Cruze wiedzie prym w segmencie miejskich aut i jest jednym z najchÄ™tniej kupowanych modeli Chevroleta wÅ›ród klientów poniżej 25 roku życia w USA”, przyznaje Alan Batey, starszy wiceprezes Chevroleta.
WedÅ‚ug najnowszych badaÅ„ rynku, 45 procent amerykaÅ„skich nabywców modelu Cruze Clean Turbo Diesel to osoby, które przesiadÅ‚y siÄ™ z samochodów konkurencyjnych marek. W zeszÅ‚ym roku w Europie i na innych globalnych rynkach, gdzie diesle sÄ… popularne z uwagi na wysokie ceny benzyny, sprzedano ponad 35 000 egzemplarzy modelu Cruze wyposażonych w jednostkÄ™ wysokoprężnÄ….
„Cruze przyciÄ…ga do naszej marki nowych klientów, co potwierdza fakt, że w 2013 roku aż 40 procent nabywców tego modelu stanowiÅ‚y osoby, które wczeÅ›niej nie jeździÅ‚y samochodami koncernu GM”, mówi Cristi Landy, dyrektor marketingu Chevroleta ds. niewielkich modeli i aut elektrycznych. „Cruze oferuje wyposażenie częściej spotykane w wiÄ™kszych i droższych sedanach, przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa i ceny auta kompaktowego”.
W Polsce Cruze cieszyÅ‚ siÄ™ dużym zainteresowaniem klientów już od momentu wprowadzenia modelu na rynek, a rozszerzenie oferty o kolejne wersje nadwoziowe spowodowaÅ‚o wzrost sprzedaży o ponad 300% w ciÄ…gu ostatnich dwóch lat. W tym roku sprzedano w naszym kraju już ponad 2 500 egzemplarzy tego modelu, co czyni z niego najchÄ™tniej kupowany model Chevroleta. Najczęściej z salonów sprzedaży wyjeżdża piÄ™ciodrzwiowa wersja modelu Cruze, która oferowana jest w cenie już od 49 490 zÅ‚.