„To dobry start ważnego dla Audi roku” – powiedziaÅ‚ Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Rok 2018 ksztaÅ‚towany bÄ™dzie przez dziaÅ‚ania zwiÄ…zane z naszÄ… ofensywÄ… modelowÄ…, która z kolei bÄ™dzie fundamentem dalszego wzrostu w najbliższych kilku latach.” W tym roku, koncern szczególny nacisk poÅ‚oży na samochody klasy wyższej. Już wkrótce czeka nas wprowadzenie na rynek nowego Audi A7, a w dalszej kolejnoÅ›ci nowej generacji Audi A6 i dwóch zupeÅ‚nie nowych, dużych SUV’ów: Audi Q8 i caÅ‚kowicie elektrycznego Audi e-tron.
- OkoÅ‚o 140 100 samochodów sprzedanych na caÅ‚ym Å›wiecie – wiÄ™cej o 20,3 procent
- Szef sprzedaży AUDI AG Bram Schot podkreÅ›la „Åšwietny start w nowy rok”
- Kolejny miesiąc rosnącej sprzedaży w Polsce
Do dużego skoku sprzedaży w styczniu przyczyniÅ‚y siÄ™ przede wszystkim modele z rodziny A4 i A5. W tym segmencie, Audi dostarczyÅ‚o klientom o okoÅ‚o 50 procent pojazdów wiÄ™cej niż w styczniu 2017. ZwiÄ™kszony popyt na A4 i A5 byÅ‚ wyraźnie widoczny przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, gdzie ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 71 procent. Audi of America sprzedaÅ‚o w sumie 14 511 (+9,9 procent) egzemplarzy wszystkich modeli Audi, notujÄ…c w ten sposób osiemdziesiÄ…ty piÄ…ty z rzÄ™du miesiÄ…c ciÄ…gle rosnÄ…cej sprzedaży. Cztery pierÅ›cienie odnotowaÅ‚y również wzrosty w krajach sÄ…siednich: w Kanadzie (2130 samochodów, +10,2 procent) i w Meksyku(1203 auta, +8,3 procent). W caÅ‚ym regionie Ameryki PóÅ‚nocnej, sprzedaż na koniec miesiÄ…ca zamknęła siÄ™ wynikiem 17 850 pojazdów. To wzrost o 9,8 procent.
W Chinach, w styczniu nowe Audi zakupiÅ‚o 60 875 klientów (wzrost o 73,0 procent). W ten sposób Audi zanotowaÅ‚o najmocniejszy sprzedażowo styczeÅ„, od momentu wejÅ›cia na chiÅ„ski rynek 30 lat temu. Tegoroczne premiery w PaÅ„stwie Åšrodka obejmÄ… wprowadzenie m.in. nowego Audi A8 w wersji przedÅ‚użonej. Z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie to kolejny bodziec dla dalszego wzrostu sprzedaży na tym najwiÄ™kszym dla czterech pierÅ›cieni rynku.
W Europie, kluczyki do swego nowego Audi odebraÅ‚o 60 450 klientów, o 2,2 procent mniej niż w styczniu 2017. Spadek byÅ‚ w gÅ‚ównej mierze skutkiem zaÅ‚amania rynku we Francji (3394 samochody, -22,9 procent) i we WÅ‚oszech (4030 aut, -19,5 procent). Jeszcze w ubiegÅ‚ym roku koncern z Ingolstadt cieszyÅ‚ siÄ™ bardzo pozytywnym poczÄ…tkiem roku sprzedażowego w tych krajach, co byÅ‚o wynikiem przede wszystkim wprowadzenia na tamtejsze rynki nowego Audi Q2. Sprzedaż w styczniu tego roku delikatnie przewyższyÅ‚a ubiegÅ‚orocznÄ… w Hiszpanii (4949 egzemplarzy, +0,4 procent) i na dwóch najwiÄ™kszych dla Audi europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii (11 810 aut, +0,5 procent) i w Niemczech (23 019 samochodów, +0,4 procent).
Na tle innych rynków europejskich, doskonaÅ‚e wyniki zanotowaÅ‚ polski rynek. Tu w styczniu 2018 roku sprzedano 1454 nowe samochody marki Audi. To aż 51,77 procent wiÄ™cej niż w styczniu roku 2017. NajwiÄ™kszym powodzeniem nad WisÅ‚Ä… cieszyÅ‚o siÄ™ Audi A6 we wszystkich swoich wersjach (231 sprzedanych aut), a zaraz za nim uplasowaÅ‚o siÄ™ Audi A4 (213 samochodów).