W widoku zewn臋trznym uwag臋 przykuwa tzw. Airbump. To element graficzny umieszczony na bokach auta i zderzakach, który podkre艣la charakter Citroena Cactus i chroni karoseri臋 przed ryzykiem uszkodze艅 w czasie codziennego u偶ytkowania. Spr臋偶yst膮, przyjemn膮 w dotyku i odporn膮 na zarysowania powierzchni臋 Airbump tworz膮 kapsu艂ki powietrza, które amortyzuj膮 uderzenia. Ty艂 auta, który kontynuuje stylistyk臋 przedniej cz臋艣ci, obejmuje 艣wiat艂a LED z efektem 3D wkomponowane w szeroki Airbump chroni膮cy pokryw臋 baga偶nika.
W przypadku wn臋trza celem konstruktorów by艂o pozbycie si臋 zb臋dnych elementów, aby zaoferowa膰 u偶ytkownikom wi臋ksz膮 wygod臋 i bardziej przyjazn膮 atmosfer臋, a zatem wi臋kszy komfort. W膮ska i pozbawiona podstawy w 艣rodkowej cz臋艣ci deska rozdzielcza ca艂kowicie uwolni艂a pod艂og臋. W ramach nowej koncepcji zmieniono te偶 stylistyk臋 foteli przednich. Poczucie komfortu pot臋guje panoramiczny atermiczny dach, który przepuszcza 艣wiat艂o, ograniczaj膮c przenikanie ciep艂a. Chroni przed promieniami UV w porównywalnym stopniu, co okulary s艂oneczne z filtrem kategorii 4.
Wszystkie prze艂膮czniki steruj膮ce zgrupowane zosta艂y na dotykowym ekranie 8-calowym zlokalizowanym w centralnej cz臋艣ci deski rozdzielczej. Kierowca i pasa偶erowie korzystaj膮 z portalu z aplikacjami internetowymi, które uwzgl臋dniaj膮 dane z samochodu (przebieg, pr臋dko艣膰, zasi臋g, pozycja GPS), aby dostarcza膰 u偶ytkownikom informacji dostosowanych do ich potrzeb (ostrze偶enia o utrudnieniach na drodze, lokalizacja stacji benzynowych, turystycznych miejsc, itp.).
Technologie dost臋pne w modelu Citroen Cactus s膮 zorientowane na nowe potrzeby u偶ytkowników. Nowy uk艂ad nap臋dowy Hybrid Air wpisuje si臋 w t臋 koncepcj臋. Technologia typu „full hybrid” wykorzystuje spr臋偶one powietrze w po艂膮czeniu z hydraulik膮 i silnikiem benzynowym z rodziny PureTech, co pozwoli艂o uzyska膰 spalanie na poziomie poni偶ej 3 l/100 km.