- Zmiany na stanowiskach szefów Finansów, IT i IntegralnoÅ›ci, Marketingu i Sprzedaży, Zasobów Ludzkich i Organizacji oraz Produkcji i Logistyki
- PrzewodniczÄ…cy Rady Nadzorczej Audi AG Matthias Müller podkreÅ›la: „OdchodzÄ…cy czÅ‚onkowie zarzÄ…du wnieÅ›li znaczÄ…cy wkÅ‚ad w rozwój naszego przedsiÄ™biorstwa”
- Prezes zarzÄ…du Audi AG Rupert Stadler dodaje: „Razem z nowymi czÅ‚onkami zarzÄ…du bÄ™dziemy kontynuować wdrażanie naszego planu rozwoju oraz Strategii 2025”
- PrzewodniczÄ…cy Rady ZakÅ‚adowej Peter Mosch mówi: „Zależy nam na utrzymaniu równowagi miÄ™dzy sukcesami biznesowymi, a interesem zaÅ‚ogi”
Alexander Seitz (l.55) zastÄ…pi Axela Strotbeka, który czÅ‚onkiem zarzÄ…du do spraw finansów, IT i integralnoÅ›ci byÅ‚ od roku 2007. Seitz swÄ… karierÄ™ rozpoczynaÅ‚ w koncernie Daimler-Benz, gdzie piastowaÅ‚ różne stanowiska zwiÄ…zane z finansami i obszarem komercjalizacji oraz rozwojem strategicznym i zakupami. W roku 2005 przeniósÅ‚ siÄ™ do gÅ‚ównej siedziby Volkswagen AG w Wolfsburgu, gdzie objÄ…Å‚ stanowisko szefa ds. zakupów Grupy w obszarze napÄ™dów. NastÄ™pnie zajmowaÅ‚ znaczÄ…ce pozycje w strukturach Grupy w Ameryce PoÅ‚udniowej, w efekcie czego, w roku 2013 zostaÅ‚ mianowany Pierwszym Vice Prezesem i Dyrektorem Handlowym SAIC Volkswagen.
NastÄ™pcÄ… dr Dietmara Voggenreitera na stanowisku czÅ‚onka zarzÄ…du odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing bÄ™dzie Bram Schot. Ten 56-letni Holender, od roku 2012 byÅ‚ czÅ‚onkiem zarzÄ…du Volkswagen Samochody Użytkowe, kierujÄ…cym wÅ‚aÅ›nie marketingiem i sprzedażą. WczeÅ›niej, w roku 2011 zrezygnowaÅ‚ ze stanowiska Prezesa i CEO Mercedes-Benz Italia i przeniósÅ‚ siÄ™ do Grupy Volkswagen, gdzie zostaÅ‚ szefem projektów strategicznych w obszarze sprzedażowym Grupy.
Wendelin Göbel (l. 53) zostaje nowy czÅ‚onkiem zarzÄ…du ds. Zasobów Ludzkich i Organizacji. Swe obowiÄ…zki przejmie od Thomasa Sigi, który tÄ™ pozycjÄ™ piastowaÅ‚ od roku 2010. Göbel od roku 2007 byÅ‚ szefem Biura ZarzÄ…du Grupy Volkswagen, a w latach 2007 – 2015 również Biura ZarzÄ…du marki Volkswagen. WczeÅ›niej zajmowaÅ‚ różne stanowiska w Audi AG i w Grupie Volkswagen, m.in. odpowiadaÅ‚ za zarzÄ…dzanie projektami zakupowymi. W latach 2003 – 2007 byÅ‚ też szefem Biura ZarzÄ…du Audi AG oraz czÅ‚onkiem Komitetu Strategicznego Audi.
Peter Kössler (l. 58) bÄ™dzie nowym czÅ‚onkiem zarzÄ…du, w którego gestii leży kierowanie produkcjÄ… i logistykÄ…. Urodzony w Ingolstadt Peter Kössler, byÅ‚ dotychczas prezesem zarzÄ…du AUDI HUNGARIA Zrt. Od roku 2007 do 2015 zajmowaÅ‚ stanowisko dyrektora fabryki Audi w Ingolstadt. ByÅ‚ w niej odpowiedzialny nie tylko za wszystkie obszary zwiÄ…zane bezpoÅ›rednio z produkcjÄ…, ale też za logistykÄ™ na terenie zakÅ‚adu, ochronÄ™ Å›rodowiska i zapewnienie fabryce ochrony. Stanowisko czÅ‚onka zarzÄ…du ds. Produkcji i Logistyki przejmie od dr Huberta Waltla, zasiadajÄ…cego na nim od roku 2014.
Matthias Müller, PrzewodniczÄ…cy Rady Nadzorczej Audi AG, a jednoczeÅ›nie CEO Volkswagena, tak dziÄ™kowaÅ‚ odchodzÄ…cym managerom za ich pracÄ™: „Wasze starania pomogÅ‚y uksztaÅ‚tować prawidÅ‚owy rozwój marki Audi. Nasza marka dopiero co przeszÅ‚a przez bardzo trudny okres, ale zyskaÅ‚a też odpowiednie warunki, by odnieść sukces w Å›wiecie mobilnoÅ›ci jutra. Jestem pewien, że nowi czÅ‚onkowie zarzÄ…du, wraz z zaÅ‚ogÄ… bÄ™dÄ… kontynuować transformacjÄ™ Audi w stronÄ™ przyszÅ‚oÅ›ci.”
Prezes zarzÄ…du Audi AG Rupert Stadler również podziÄ™kowaÅ‚ odchodzÄ…cym kolegom za ich profesjonalne podejÅ›cie do pracy. Stadler podkreÅ›liÅ‚ jednoczeÅ›nie znaczenie krytycznej oceny obecnej sytuacji firmy przez RadÄ™ NadzorczÄ…. „Naszym wspólnym celem, okreÅ›lonym zarówno przez zarzÄ…d, jak i przez zaÅ‚ogÄ™, jest jednoznaczne kierowanie siÄ™ ku przyszÅ‚oÅ›ci i kontynuowanie transformacji w stronÄ™ e-mobilnoÅ›ci, cyfryzacji i mobilnych usÅ‚ug. Kierunki rozwoju wyznacza nasza Strategia 2025.”
Peter Mosch, PrzewodniczÄ…cy Rady ZakÅ‚adowej i czÅ‚onek zarzÄ…du Audi AG podkreÅ›liÅ‚ również: „Ostatnich kilka tygodni jasno pokazaÅ‚o, że otwarty, ale też krytyczny dialog jest podstawÄ… przyszÅ‚oÅ›ci Audi. StaÅ‚o siÄ™ jasne, że chodzi nam wszystkim o jednoznacznÄ… orientacjÄ™ firmy, obejmujÄ…cÄ… optymalne wykorzystanie zdolnoÅ›ci produkcyjnych zakÅ‚adów. NadchodzÄ…ca transformacja musi być tak ksztaÅ‚towana, by zarówno sukces biznesowy, jak i interesy zaÅ‚ogi byÅ‚y zrównoważone.”