Temat wywoÅ‚aÅ‚ Stephen Collins, szef Honda Australia, w swojej wypowiedzi dla australijskiego portalu The Motor Report. Z Honda UK pochodzi też informacja, że Accord sedan i Tourer VIII generacji prawdopodobnie w przyszÅ‚ym roku zniknÄ… z gamy, nie doczekawszy siÄ™ wymiany na generacjÄ™ IX. "DziewiÄ…tka" znana jest na rynkach USA, Kanady, Australii, Chin i rosyjskim.Â
Â
W ostatnich latach tendencje rynkowe mocno przewartościowały ustalone przed laty umowne podziały aut na segmenty, powiązane z ich wielkością i przeznaczeniem. Wprowadzenie crossoverów nadwątliło sprzedaż samochodów segmentu D w grupie klientów indywidualnych. Modele klasy Accorda w wersjach sedan i kombi obecnie pełnią funkcję aut służbowych i flotowych. Sprzedaż Accorda w Europie faktycznie spadła, wcześniej koncern wycofał ze Starego Kontynentu największy z modeli - Legend. O ograniczeniu gamy mówiło się już wiosną, kiedy pojawiły się informacje, że Honda nie pracuje nad europejskim wariantem nowej generacji Accorda.
Â
Obecnie, kiedy wjeżdżają na nasze rynki nowy Passat i Mondeo, nie modyfikowany Accord, straciłby szanse w bezpośredniej konkurencji. Gama: Jazz, Civic, H-RV, C-RV wydaje się jednak absolutnie wystarczająca, aby zapewnić rentowną działalność sieci. Stąd koncepcja, aby skupić wysiłki na tych modelach, z pominięciem Accorda. Nissan przetrwał przecież w Europie lata bez modeli w segmentach C i D, bazując właściwie na samym Qashqaiu.
Dowiedzieliśmy się, że losy Accorda nie są jednak przesądzone. W wielu europejskich krajach sprzedaż nie spadła na tyle, aby zdejmować model i wywoływać wizerunkową burzę. Istnieje też silna proaccordowa frakcja w zarządzie Hondy, której zależy na utrzymaniu modelu, znanego w Europie od roku 1981.
Na oficjalne ogłoszenie decyzji przyjdzie jeszcze zaczekać.