„Audi R8 V10 RWS stworzono dla purystów” – mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. „Ten limitowany, specjalny model, to ekskluzywna oferta przewidziana dla klientów ceniÄ…cych ekstremalnÄ… dynamikÄ™ jazdy. DziÄ™ki montowanemu centralnie silnikowi V10 i napÄ™dowi na tylnÄ… oÅ›, samochód udanie przenosi koncepcjÄ™ napÄ™du stosowanego w wyÅ›cigowych Audi R8 LMS do samochodu przystosowanego do ruchu ulicznego.”
Elementy stylistyczne w matowej czerni, opcjonalnie karoseria pokryta foliÄ…
Purystyczny charakter nowego Audi R8 podkreÅ›lajÄ… lakierowane na matowÄ… czerÅ„ elementy – kratownica osÅ‚ony chÅ‚odnicy Singleframe oraz wloty powietrza z przodu
i z tyÅ‚u. Górna część bocznego wlotu powietrza tzw. sideblade (w Coupé) utrzymana jest w lÅ›niÄ…cej czerni, dolna w kolorze karoserii. Podobnie jak w przypadku Audi R8 LMS GT 4, także w Audi R8 V10 RWS Coupé karoseriÄ™ można opcjonalnie pokryć czerwonÄ… foliÄ… przebiegajÄ…cÄ… przez maskÄ™ silnika, dach i tyÅ‚ pojazdu. We wnÄ™trzu, kierowca i pasażer siedzÄ… w fotelach sportowych. Obito je skórÄ… i tkaninÄ… Alcantara. Na życzenie dostÄ™pne sÄ… fotele kubeÅ‚kowe. TablicÄ™ rozdzielczÄ… zdobi emblemat
„1 of 999”, wskazujÄ…cy na limitowanÄ… liczbÄ™ egzemplarzy.
Silnik 5.2 FSI – jedna z ostatnich w segmencie jednostek wolnossÄ…cych
Montowany centralnie silnik V10 modelu Audi R8 V10 RWS generuje moc 397 kW (540 KM). Maksymalny moment obrotowy 540 Nm dostÄ™pny jest przy 6500 obr./min. Silnik 5.2 FSI rozpÄ™dza wersjÄ™ Coupé od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy,
a wersję Spyder w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h
(Spyder: 318 km/h). Średnie zużycie paliwa R8 V10 RWS wynosi 12,4 l na 100 km (283 g CO2 na km) przy zamkniętym dachu i 12,6 l przy otwartym (286 g CO2 na km)
Specjalnie zestrojone podwozie umożliwia kontrolowany drifting
Masa wÅ‚asna nowego Audi R8 V10 RWS w wersji Coupé to 1590 kg, 50 kg mniej niż Audi R8 Coupé V10 z napÄ™dem quattro, które w porównaniu z wariantem napÄ™dzanym na tylnÄ… oÅ› potrzebuje dodatkowych podzespoÅ‚ów: waÅ‚u Kardana, sprzÄ™gÅ‚a wielopÅ‚ytkowego i miÄ™dzyosiowego mechanizmu różnicowego. Wariant R8 Spyder V10 RWS w porównaniu do R8 Spyder V10 jest o 40 kg lżejszy, a jego masa wÅ‚asna wynosi 1680 kg. RozkÅ‚ad obciążenia miÄ™dzy osiami w stosunku 40,6:59,4 (Coupé) i 40,4:59,6 (Spyder) oraz zestrojenie podwozia i ukÅ‚adu kierowniczego, dostosowano specjalnie do napÄ™du na tylnÄ… oÅ›.
Ustawienie podwozia oraz systemy kontrolne pozwalajÄ… na kontrolowany drifting,
w sytuacji gdy kierowca w standardowym systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybierze tryb „dynamic”, a elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ustawi na tryb „Sport”. W obszarach granicznych, ukÅ‚ad ESC ingeruje bezpiecznie
i rozsądnie. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy pozbawione jest całkowicie wpływu momentu obrotowego na jego działanie, a manewrowanie jest bardzo precyzyjne. Standardowo, Audi R8 V10 RWS zjeżdża z taśmy wyposażone
w lakierowane na czarno 19-calowe felgi odlewane z aluminium z pięcioma ramionami w kształcie litery V. Opony mają rozmiar 245/35 z przodu i 295/35
z tyłu.