Dr Christian Dahlheim, szef dziaÅ‚u sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedziaÅ‚ – „Grupa Volkswagen dobrze rozpoczęła nowy rok i utrzymaÅ‚a dostawy na stabilnym poziomie. UdaÅ‚o nam siÄ™ powiÄ™kszyć udziaÅ‚ w rynku na ogólnie sÅ‚abnÄ…cym rynku ogólnoÅ›wiatowym, co jest dobrym osiÄ…gniÄ™ciem oraz pokazuje siÅ‚Ä™ naszych marek i ich produktów. CiÄ…gle niestabilna sytuacja geopolityczna w wielu regionach Å›wiata bÄ™dzie miaÅ‚a decydujÄ…cy wpÅ‚yw na naszÄ… dziaÅ‚alność w tym roku. Trzeba liczyć siÄ™ z tym, że sytuacja w Chinach oraz Brexit bÄ™dÄ… stanowiÅ‚y szczególne wyzwania w tym roku, zwÅ‚aszcza w pierwszych miesiÄ…cach”.
Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach:
W styczniu 2019 roku marki Grupy Volkswagen dostarczyÅ‚y w Europie w sumie 334.400 pojazdów, czyli o 0,5 procent wiÄ™cej niż w tym samym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku. Wyniki Grupy byÅ‚y szczególnie dobre w Europie Åšrodkowej i Wschodniej, gdzie dostarczono klientom 56.100 pojazdów, czyli o 3,3 procent wiÄ™cej niż przed rokiem. Przy 278.300 samochodach dostarczonych przez GrupÄ™ w Europie Zachodniej wynik w tym regionie pozostaÅ‚ na poziomie z ubiegÅ‚ego roku. Marki należące do Grupy nieznacznie zwiÄ™kszyÅ‚y dostawy w Niemczech, gdzie przekazano klientom 98,6 tys. aut (+0,7 procenta).
W ubiegÅ‚ym miesiÄ…cu Grupa dostarczyÅ‚a 64.400 aut klientom w Ameryce PóÅ‚nocnej, co stanowi spadek o 5,2 procenta. Jednym z jego kluczowych czynników byÅ‚y ogromne mrozy, które szczególnie mocno daÅ‚y siÄ™ odczuć w Å›rodkowej części kraju. W rezultacie Grupa dostarczyÅ‚a 43.100 pojazdów (-2,8 procenta) w USA i 6300 sztuk (-8,3 procenta) w Kanadzie. Przy szczególnie trudnej sytuacji ekonomicznej w Meksyku, marki należące do Grupy dostarczyÅ‚y w styczniu klientom 15.100 samochodów, co stanowi spadek o 10,2 procenta w porównaniu ze styczniem 2018 roku.
W Ameryce PoÅ‚udniowej Grupa Volkswagen przekazaÅ‚a w styczniu klientom 45.500 samochodów, co stanowi spadek o 4,9 procenta. Ogólnie rynek zmniejszyÅ‚ siÄ™ jeszcze bardziej. Silnym rynkiem dla Grupy byÅ‚a Brazylia, gdzie dostarczono klientom 31.300 aut (+11,5 procenta). Nie udaÅ‚o siÄ™ zrekompensować strat w Argentynie – klientom dostarczono tam 9700 pojazdów (-34,3 procenta). Rynek ten wciąż siÄ™ osÅ‚abia.
W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen przekazaÅ‚a w styczniu klientom 408.300 pojazdów, czyli o 3,1 procenta mniej niż w tym samym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku. W Chinach, najważniejszym pojedynczym rynku dla Grupy, który obecnie stanowi 44 procent wszystkich dostaw, nowe samochody marek należących do Grupy odebraÅ‚o 387.300 klientów. To o 2,9 procenta mniej niż w styczniu 2018 r. Mimo że marki należące do Grupy nie byÅ‚y caÅ‚kowicie odporne na tendencjÄ™ spadkowÄ… na rynku chiÅ„skim, Grupie udaÅ‚o siÄ™ tam zwiÄ™kszyć udziaÅ‚ w rynku.