RosnÄ…ce zapotrzebowanie klientów na modele wyposażone w jednostki EcoBoost na najwiÄ™kszych rynkach zbytu Forda przyczynia siÄ™ do zwiÄ™kszenia produkcji tych oszczÄ™dnych silników, których obecnie powstaje ponad 100 000 sztuk miesiÄ™cznie, podczas gdy w 2012 roku wielkość miesiÄ™cznej produkcji wynosiÅ‚ 65 000.
– Silniki Ford EcoBoost oferujÄ… doskonaÅ‚e osiÄ…gi i niskie zużycie paliwa, dziÄ™ki czemu zyskaÅ‚y ogromne uznanie wÅ›ród kierowców na caÅ‚ym Å›wiecie, powiedziaÅ‚ Joe Bakaj, wiceprezes Forda ds. rozwoju ukÅ‚adów napÄ™dowych. Silniki EcoBoost codziennie przyciÄ…gajÄ… do naszej marki nowych klientów, a nasze fabryki pracujÄ… na peÅ‚nych obrotach, aby sprostać zapotrzebowaniu.
Ford Escape napÄ™dzany dwumilionowym egzemplarzem silnika EcoBoost (jednostka o pojemnoÅ›ci 2 litrów) zjechaÅ‚ z linii produkcyjnej amerykaÅ„skiej fabryki Forda w Louisville w stanie Kentucky.
Technologia EcoBoost Å‚Ä…czy jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… o niewielkich gabarytach z turbodoÅ‚adowaniem, bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa i ukÅ‚adem zmiennych faz rozrzÄ…du w celu zaoferowania ponadprzeciÄ™tnych osiÄ…gów i niskiego zużycia paliwa. Opracowane przez Forda silniki EcoBoost sÄ… o nawet 15 procent oszÄ™dniejsze, niż ich odpowiedniki o wiÄ™kszej pojemnoÅ›ci skokowej.
Globalna rodzina jednostek EcoBoost obejmuje obecnie trzycylindrowy silnik 1,0 l, czterocylindrowe jednostki 1,5 l,1,6 l i 2,0 l oraz mocną i wydajną konstrukcję V6 o pojemności 3,5 litra. Do końca 2013 roku silniki EcoBoost będą oferowane w blisko 80 procentach modeli sprzedawanych przez Forda na całym świecie.
Europejska ekspansja
RosnÄ…cy popyt na silnik 1,0 l EcoBoost w Europie - nagrodzony dwukrotnie tytuÅ‚em „MiÄ™dzynarodowy Silnik Roku” w latach 2012 i 2013 – spowodowaÅ‚ podwojenie zdolnoÅ›ci produkcyjnej w niemieckiej fabryce w Kolonii do ponad 1 000 sztuk dziennie.
Silnik 1,0 l jest już oferowany w piÄ™ciu europejskich modelach Forda, a do roku 2014 bÄ™dzie obecny w gamie jedenastu modeli. W 2013 roku ta trzycylindrowa jednostka cieszyÅ‚a siÄ™ rosnÄ…cym zainteresowaniem klientów, stanowiÄ…c 43% sprzedaży Forda B-MAX, 32% sprzedaży Forda Focus, 26% sprzedaży Forda Fiesta i 24% sprzedaży Forda C-MAX i Forda Grand C-MAX.
Jednostki EcoBoost przyczyniajÄ… siÄ™ również do dużej popularnoÅ›ci Forda Fiesta ST (1,6 l EcoBoost) i Forda Focus ST (2,0 l EcoBoost), natomiast 18% nabywców Forda Kuga wybiera opcjÄ™ z silnikiem 1,6 l EcoBoost, podczas gdy w tym segmencie z reguÅ‚y preferowane sÄ… jednostki wysokoprężne. Jak wynika z wewnÄ™trznych badaÅ„ Forda, obecnie technologiÄ™ EcoBoost zna blisko 40% wiÄ™cej europejskich klientów, niż to miaÅ‚o miejsce w 2011 roku.
Fabryka w Kolonii rozpoczęła także produkcjÄ™ jednostki 1,0 l EcoBoost z przeznaczeniem na rynek w Ameryce PóÅ‚nocnej. Nowy Ford Fiesta 2014 - dostÄ™pny w sprzedaży pod koniec 2013 roku - bÄ™dzie pierwszym autem oferowanym w USA z silnikiem o pojemnoÅ›ci 1 litra, a wedÅ‚ug wstÄ™pnych szacunków ma szansÄ™ zdobyć tytuÅ‚ najbardziej oszczÄ™dnego samochodu niehybrydowego w Stanach Zjednoczonych.
Wzrost popularnoÅ›ci i popytu w Ameryce PóÅ‚nocnej
WewnÄ™trzne dane firmy Ford dowodzÄ…, iż w Ameryce PóÅ‚nocnej silnik EcoBoost jest obecnie najbardziej rozpoznawalnÄ… ekonomicznÄ… jednostkÄ… napÄ™dowÄ…. Co wiÄ™cej, klienci sÄ… w blisko 50 procentach bardziej przekonani o zakupie modelu Forda w momencie poznania szczegóÅ‚ów konstrukcji EcoBoost, niż ci, którzy nie znajÄ… tej technologii.
Popularność silników EcoBoost w Ameryce PóÅ‚nocnej odzwierciedla wysoki popyt na kluczowe modele:
- 90% Fordów Escape jest wyposażonych w silnik EcoBoost
- 50% nabywców Forda Fusion wybiera jednÄ… z trzech oferowanych wersji EcoBoost
- 42% Fordów F-150 jest sprzedawanych z silnikiem 3,5 l EcoBoost
W tym roku jednostka EcoBoost bÄ™dzie oferowana w ponad 90% modeli sprzedawanych w Ameryce PóÅ‚nocnej, natomiast w 2015 roku odsetek ten wzroÅ›nie do 95%.
W celu sprostania zapotrzebowaniu na nagrodzony silniki 1,0 l EcoBoost, Ford zainwestowaÅ‚ blisko 200 milionów dolarów w uruchomienie produkcji tej jednostki w fabryce w Cleveland w Ohio. RozpoczÄ™cie produkcji zaplanowano na rok 2014.
Rozwój w Azji i Pacyfiku
W rejonie Azji i Pacyfiku sprzedaż modeli z silnikami EcoBoost w 2013 roku wzrosła o 202% w ujęciu rok do roku; w Chinach zanotowano wzrost o 189%. Do roku 2015 Ford planuje zaoferować te oszczędne jednostki w 20 modelach aut w tym regionie, co oznacza pięciokrotny wzrost od roku 2012.
95% nabywców Forda Kuga w rejonie Azji i Pacyfiku wybiera wersjÄ™ z silnikiem 1,6 l i 2,0 l EcoBoost, natomiast w przypadku kupujÄ…cych Forda Edge i Forda Mondeo na oszczÄ™dnÄ… jednostkÄ™ decyduje siÄ™ odpowiednio 90% i 62%.
Ford wkrótce rozpocznie produkcjÄ™ silnika 1,0 l EcoBoost w wartej 500 milionów dolarów fabryce Changan Ford w Chongqing w Chinach, która zostaÅ‚a otwarta w czerwcu tego roku.
1. Globalna produkcja silników Ford EcoBoost – w sumie od czasu premiery rynkowej:
Fabryka
|
Silnik
|
Produkcja
|
Kolonia/Krajowa
|
1,0 l
|
284 000
|
Bridgend/Krajowa
|
1,5 l/1,6 l
|
549 000
|
Walencja
|
2,0 l
|
532 000
|
Cleveland
|
3,5 l
|
635 000
|
W sumie
|
|
2 000 000
|