„Zgodnie z oczekiwaniami, spektakularny poczÄ…tek sezonu w Monte Carlo podkreÅ›liÅ‚ wysoki poziom rywalizacji wÅ›ród kierowców i zespoÅ‚ów. Teraz wracamy na tor, który jest znany prawie wszystkim zawodnikom. W ubiegÅ‚ym sezonie na Red Bull Ringu najszybsza szesnastka zakwalifikowaÅ‚a siÄ™ w odstÄ™pie jednej sekundy. MyÅ›lÄ™, że i tym razem możemy spodziewać siÄ™ niezwykle wyrównanej walki i peÅ‚nych akcji wyÅ›cigów” – stwierdziÅ‚ Oliver Schwab, menedżer projektu Porsche Mobil 1 Supercup.
GÅ‚ównym faworytem do tytuÅ‚u w sezonie 2021 jest broniÄ…cy tytuÅ‚u mistrza Supercup Larry ten Voorde z Holandii, który w barwach ekipy GP Elite wygraÅ‚ otwarcie sezonu w Monte Carlo. W rezultacie znajduje siÄ™ teraz na szczycie tabeli liderów. Jak dotychczas nie miaÅ‚ jednak szczęścia na Red Bull Ringu – zwyciÄ™stwo wymykaÅ‚o mu siÄ™ z rÄ…k. W sezonie 2020 w Spielbergu triumfowali Jaxon Evans z Nowej Zelandii (Martinet by Alméras) oraz Luksemburczyk Dylan Pereira (BWT Lechner Racing), a w Porsche Carrera Cup Deutschland – Niemiec Leon Köhler i Laurin Heinrich (obaj z zespoÅ‚u Nebulus Racing by Huber). I dlatego caÅ‚a ta czwórka również należy do faworytów drugiego i trzeciego wyÅ›cigu pucharu Supercup 2021.
Pierwszy z dwóch wyÅ›cigów Porsche Mobil 1 Supercup w Spielbergu wystartuje w niedzielÄ™ 27 czerwca 2021 r. o godzinie 12:30 CEST. Wydarzenie bÄ™dzie można na żywo oglÄ…dać na kanaÅ‚ach telewizyjnych Eurosport i Sky Sport oraz w serwisie f1tv.formula1.com. Fani mogÄ… również w dowolnym momencie Å›ledzić zmagania Porsche Mobil 1 Supercup z udziaÅ‚em Porsche 911 GT3 Cup na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych: na Twitterze (@PorscheSupercup / @PorscheRaces), Instagramie (@PorscheSupercup) oraz na Facebooku (@PorscheSupercup).
Porsche Mobil 1 Supercup polega na odnawialnym paliwie wyścigowym Esso
Porsche i ExxonMobil wdrażajÄ… dwuetapowÄ… strategiÄ™ wprowadzenia paliw odnawialnych w Porsche Mobil 1 Supercup. W tym sezonie wyÅ›cigowe maszyny bÄ™dÄ… zasilane mieszankÄ… biopaliw pozyskiwanych z odpadów spożywczych, wzbogacanÄ… o dodatkowe skÅ‚adniki, aby zapewnić wymagane wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci paliwa oraz przebieg spalania. Kolejnym krokiem – już w 2022 r. – bÄ™dzie wprowadzenie syntetycznie produkowanego e-paliwa (eFuel). Oczekuje siÄ™, że nowe odnawialne paliwo wyÅ›cigowe Esso w zestawieniu z obecnymi rynkowymi standardami paliw dla dzisiejszych samochodów osobowych zmniejszy emisje gazów cieplarnianych nawet o 85%. Partnerstwo Porsche z ExxonMobil ma na celu zdobycie cennych doÅ›wiadczeÅ„ celem znalezienia sposobów na potencjalne zaoferowanie paliwa klientom.
Harmonogram 2. rundy Porsche Mobil 1 Supercup (wszystkie godziny – CEST)
PiÄ…tek, 25 czerwca
17:25-18:10 – treningi
Sobota, 26 czerwca
13:25-13:55 – kwalifikacje
Niedziela, 27 czerwca
12:30 – wyÅ›cig (18 okrążeÅ„)
Porsche Mobil 1 Supercup: klasyfikacja generalna po 1. rundzie
1. Larry ten Voorde (Holandia, GP Elite), 25 pkt.
2. Jaxon Evans (Nowa Zelandia, Martinet by Alméras), 20 pkt.
3. Dorian Boccolacci (Francja, Martinet by Alméras), 17 pkt.
4. Christopher Zöchling (Austria, FACH AUTO TECH), 14 pkt.
5. Florian Latorre (Francja, CLRT), 12 pkt.
Kalendarz Porsche Mobil 1 Supercup 2021*
20-23 maja: Monte Carlo (Monako)
25-27 czerwca: Spielberg (Austria)
2-4 lipca: Spielberg (Austria)
16-18 lipca: Silverstone (Anglia)
30 lipca-1 sierpnia: Budapeszt (Węgry)
27-29 sierpnia: Spa-Francorchamps (Belgia)
3-5 września: Zandvoort (Holandia)
10-12 września: Monza (Włochy)
*może ulec zmianom
Porsche 911 GT3 Cup (992): gÅ‚ówne dane techniczne
Silnik:
chłodzony cieczą 6-cylindrowy silnik typu bokser umieszczony z tyłu; pojemność skokowa 3996 cm3; moc ok. 375 kW (510 KM) przy 8400 obr./min; maks. moment obrotowy 470 Nm przy 6150 obr./min; maks. prędkość obrotowa 8750 obr./min; paliwo: Esso Renewable Racing Fuel
Przeniesienie napędu:
6-biegowa sekwencyjna, kÅ‚owa przekÅ‚adnia Porsche; Å‚opatki zmiany biegów z elektronicznym siÅ‚ownikiem zmiany przeÅ‚ożeÅ„; mechaniczna blokada dyferencjaÅ‚u („szpera”)
Nadwozie:
lekkie nadwozie o inteligentnej konstrukcji kompozytowej (aluminiowo-stalowej); wspawana klatka bezpieczeÅ„stwa; drzwi, tylna pokrywa i tylne skrzydÅ‚o wykonane z CFRP (tworzyw sztucznych wzmacnianych wÅ‚óknem wÄ™glowym); tylne skrzydÅ‚o z mocowaniem typu „Å‚abÄ™dzia szyja”; 110-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa FT3; wielofunkcyjna kierownica sportowa z CFRP z szybkozÅ‚Ä…czkÄ…, Å‚opatkami zmiany biegów i podÅ›wietlanymi przyciskami; system gaÅ›niczy z elektronicznym wyzwalaczem
Zawieszenie:
wahacze i górne mocowania z kutego aluminium; piasty kóÅ‚ z centralnÄ… Å›rubÄ…; regulowane stabilizatory (dwuczÅ‚onowe); system monitorowania ciÅ›nienia w oponach;
- oÅ› przednia: zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi;
- oÅ› tylna: zawieszenie wielowahaczowe
Układ hamulcowy:
dwa niezależne obwody hamulcowe, regulowany przez kierowcę rozkład siły hamowania za pomocą balansu siły hamowania;
- oÅ› przednia: 6-tÅ‚oczkowe aluminiowe, wyÅ›cigowe zaciski jednoczęściowe i wentylowane stalowe tarcze hamulcowe o Å›rednicy 380 mm z aluminiowymi „kapeluszami”;
- oÅ› tylna: 4-tÅ‚oczkowe aluminiowe, wyÅ›cigowe zaciski jednoczęściowe i wentylowane stalowe tarcze hamulcowe o Å›rednicy 380 mm z aluminiowymi „kapeluszami”
Koła/opony:
- oÅ› przednia: obrÄ™cze z lekkich stopów 12 J x 18, rozmiar opon 30/65-18;
- oÅ› tylna: obrÄ™cze z lekkich stopów 13 J x 18; rozmiar opon 31/71-18
Masa własna/wymiary:
bazowa masa własna: ok. 1260 kg; długość: 4585 mm; szerokość: 1920 mm (oś przednia) / 1902 mm (oś tylna); rozstaw osi: 2459 mm