Trzylitrowy silnik V6 (o mocy 340 KM) połączony z silnikiem elektrycznym, którego moc wynosi 136 KM - tworzy hybrydę o imponującej sile rażenia, wynoszącej 462 KM. Silnik elektryczny nowego Cayenne ma o 43% większą moc niż poprzednia wersja tego modelu, dzięki czemu jego zasięg zwiększył się o około 30%. Cayenne E-Hybrid to hybryda typu plug in, w wziązku z czym możemy ją ładować z "gniazdka". Standardowe ładowanie trwa niecałe 8 godzin, natomiast uzupełnienie baterii opcjonalną ładowarką o mocy 7,2 kW trwa zaledwie 2,3 godziny.
Oto najważniejsze parametry nowego Porsche Cayenne E-Hybrid:
Łączna moc układu hybrydowego: 462 KM (700 Nm)
-
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5 s
-
Prędkość maksymalna: 253 km/h
-
Średnie zużycie paliwa: 3,2-3,4 l/100 km
-
Zasięg na silniku elektrycznym: 44 km
-
Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym: 135 km/h
-
Cena w Polsce: od 432 800 zł
-
Masa własna: 3,03 t
System doładowania, wywodzący się z supersamochodu 918 Spyder jest nowym dodatkiem. Zapewnia on to, że silnik elektryczny może być używany we wszystkich standardowych trybach jazdy, w celu zwiększenia dodatkowej mocy. Oznacza to, że maksymalny moment obrotowy, staje się dostępny po naciśnięciu pedału przyspieszenia.
Zakres wspomagania doładowania i ładowania akumulatora podczas podróży zależy od trybu jazdy. W trybach Sport i Sport Plus, skoncentrowanych na jak najlepszych osiągach - można wykorzystać praktycznie całą energię akumulatora. Pozostałe tryby zapewniają bardziej oszczedną i ekologiczną jazdę.
Proces ładowania może być zarządzany i monitorowany przez Porsche Communication Management (PCM) i zdalnie za pomocą aplikacji Porsche Connect. Porsche Connect może również służyć do wyszukiwania, filtrowania stacji ładujących i ustawiania ich i uzwględnieniu ich podczas używania nawigacji. Nowa usługa Porsche Charging Service pozwala na dostęp do publicznych stacji ładujących, które nie wymagają dodatkowej rejestracji u dostawcy. Wszystko jest rozliczane bezpośrednio za pośrednictwem konta Porsche ID.
Porsche przeprojektowało układ przeniesienia napędu Cayenne E-Hybrid. Moduł hybrydowy składa się teraz z dobrze zintegrowanej kombinacji silnika elektrycznego i sprzęgła rozdzielającego. W przeciwieństwie do poprzednika, sprzęgło rozdzielające jest sterowane elektromechanicznie, co zapewnia szybszy czas reakcji. Nowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic S, niedawno opracowana dla całej gamy Cayenne - zapewnia nie tylko jeszcze bardziej komfortowy i płynny rozruch, ale także znacznie lepiej przyspiesza oraz zużywa mniej paliwa.
Wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid, Porsche rozszerza gamę systemów wspomagających i opcjonalnych funkcji dla całej serii o różnorodne innowacje. Po raz pierwszy w Porsche jest dostępny wyświetlacz Head-Up. Wyświetla on na kolorowym wyświetlaczu wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy, bezpośrednio przed oczami kierowcy. Inne nowe funkcje dostępne teraz w Cayenne to inteligentny cyfrowy pilot Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, fotelami do masażu, podgrzewaną szybą przednią, niezależnym ogrzewaniem i zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe felgi ze stopów metali lekkich.
Marki koncernu Volkswagen AG ostatnio coraz bardziej inwestują w ekologię, więc pozostaje nam tylko czekać na pierwsze, w pełni elektryczne Porsche.