Pod koniec ubiegÅ‚ego roku Audi przyjęło Plan DziaÅ‚aÅ„ i Transformacji. Ma on na celu wykorzystanie nowych źródeÅ‚ dochodów, poprawÄ™ struktury kosztów i przyspieszenie transformacji korporacyjnej w odniesieniu do nowych modeli biznesowych. To znacznie zwiÄ™kszy zakres inwestycji. Do roku 2025, do strategicznych obszarów, takich jak e-mobilność, autonomiczna jazda i cyfryzacja, ma trafić okoÅ‚o 40 miliardów euro. Dotyczy to również cyfryzacji produkcji.
„NaszÄ… ambicjÄ… zawsze byÅ‚o i bÄ™dzie kontynuowanie zaÅ‚ożeÅ„ naszego hasÅ‚a przewodniego Przewaga dziÄ™ki Technice” – mówi prezes zarzÄ…du AUDI AG Rupert Stadler. „Naszym celem jest natomiast zrewolucjonizowanie mobilnoÅ›ci. Chcemy być numerem jeden w segmencie premium również na polu mobilnoÅ›ci elektrycznej, gdzie caÅ‚y czas, niezmiennie stawiać bÄ™dziemy na cechy przydatne w codziennym użytkowaniu, na najwyższÄ… jakość i na przyjemność prowadzenia pojazdu. Bez żadnych kompromisów. Nasze techniczne zaawansowanie pozwala nam na wykorzystanie tej Przewagi i na przeniesienie mobilnoÅ›ci elektrycznej na wyższy poziom.”
ZaÅ‚ożenia produkcyjne przewidujÄ… wprowadzenie do roku 2025, w krótkich odstÄ™pach czasu, ponad dwudziestu zelektryfikowanych modeli. Audi e-tron Sportback bÄ™dzie drugim, w peÅ‚ni elektrycznym samochodem spod znaku czterech pierÅ›cieni. Jego premiera zaplanowana jest na rok 2019. Zaraz po nim, w roku 2020, pojawi siÄ™ sygnowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Na ten sam rok Audi zapowiada również rozpoczÄ™cie sprzedaży elektrycznego modelu z segmentu aut kompaktowych.
Audi wraz z Porsche pracujÄ… wspólnie nad wdrożeniem architektury elektryfikacji klasy premium dla Å›rednich, dużych i luksusowych samochodów elektrycznych. Takie wspólne projekty znacznie obniżajÄ… koszty wdrożenia.
Dla klientów oznacza to potencjalnie szybszy dostÄ™p do szerokiej gamy ekologicznych pojazdów.
Audi e-tron jest pierwszym samochodem segmentu premium produkowanym
w dużych ilościach w fabryce certyfikowanej jako neutralna pod względem emisji CO2. Fabryka ta znajduje się w Brukseli. Koncern z Ingolstadt zakłada, że w ślad za brukselskim przykładem, do roku 2030 wszystkie jego zakłady produkcyjne znajdujące się na całym świecie, będą neutralne pod względem emisji CO2.
Wraz z premierÄ… nowego Audi e-tron, klienci w caÅ‚ej Europie zyskajÄ… dostÄ™p do wydajnej infrastruktury Å‚adowania. Audi, bÄ™dÄ…c jednym z wspóÅ‚udziaÅ‚owców firmy joint venture Ionity, czyni znaczÄ…cy wkÅ‚ad w jej dynamiczny rozwój. Produkcyjna wersja Audi e-tron bÄ™dzie pierwszym samochodem, który bÄ™dzie mógÅ‚ być Å‚adowany na stacjach szybkiego Å‚adowania o mocy nawet 150 kW. Litowo-jonowy akumulator tego pojazdu pozwala na pokonanie ponad 400 kilometrów (wg. standardów cyklu jazdy WLTP).
Również po raz pierwszy, produkcyjna wersja Audi e-tron zaoferuje klientom elastycznÄ… możliwość dokupienia dodatkowych funkcji, m.in. systemów wsparcia kierowcy, czy systemów infotainment, już po odbiorze zakupionego samochodu. Systematycznie powiÄ™kszać siÄ™ też bÄ™dzie gama usÅ‚ug i cyfrowych ofert przeznaczonych dla pasażerów. Audi zakÅ‚ada, że do roku 2025, nowe modele biznesowe wygenerujÄ… zysk operacyjny rzÄ™du jednego miliarda euro.
„W roku 2021, dokÅ‚adnie w pięćdziesiÄ…tÄ… rocznicÄ™ powstania hasÅ‚a Przewaga dziÄ™ki Technice, zaprezentujemy również nasz pierwszy elektryczny samochód autonomiczny, bazujÄ…cy na koncepcyjnym Audi Aicon. BÄ™dzie to poruszajÄ…cy siÄ™ wahadÅ‚owo miÄ™dzy miastami pojazd z miejscami klasy biznes. PoczÄ…tkowo bÄ™dzie to pilotażowa flota kilku samochodów, ale w poÅ‚owie kolejnego dziesiÄ™ciolecia bÄ™dzie to już seryjnie produkowany samochód przystosowany do automatycznej jazdy” – podkreÅ›la Peter Mertens, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za rozwój techniczny.
„Na caÅ‚ym Å›wiecie przyspieszamy wprowadzanie nowych, bardziej zyskownych modeli biznesowych w takich obszarach, które w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dÄ… kluczowe dla naszej gaÅ‚Ä™zi przemysÅ‚u” – wyjaÅ›nia Alexander Seitz, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. finansów. „PoczÄ…wszy od stycznia, na potrzeby Planu DziaÅ‚aÅ„ i Transformacji przeznaczyliÅ›my kwoty rzÄ™du stu milionów euro. Åšrodki te bÄ™dÄ… miaÅ‚y trwaÅ‚y
i dÅ‚ugookresowy wpÅ‚yw na spodziewane przychody i koszty. NajwiÄ™kszych zysków spodziewamy siÄ™ poczÄ…wszy od roku 2020, kiedy to nasz plan bÄ™dzie już dziaÅ‚aÅ‚ na najwyższych obrotach. Do roku 2022 wygeneruje on w sumie dziesięć miliardów euro. Audi bÄ™dzie wiÄ™c w stanie zapewnić sobie wysokÄ… rentowność, nawet pomimo wysokiego poziomu inwestycji.”
-
Prezes zarzÄ…du AUDI AG wyjawia: „Przejmujemy inicjatywÄ™ i przenosimy elektrycznÄ… mobilność na wyższy poziom”
-
CzÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. finansów mówi: „Przyspieszamy wdrażanie nowego i bardziej dochodowego modelu biznesowego”
-
Zrównoważony rozwój: w roku 2025 sprzedaż okoÅ‚o 800 tysiÄ™cy samochodów dwudziestu różnych, zelektryfikowanych modeli. Do koÅ„ca nastÄ™pnej dekady wszystkie zakÅ‚ady produkcyjne Audi bÄ™dÄ… neutralne pod wzglÄ™dem emisji CO2
-
Digitalizacja: w roku 2025 zysk operacyjny z nowego modelu biznesowego rzędu jednego miliarda euro
-
Urbanizacja: uruchomienie w roku 2021 pilotażowej floty autonomicznych, elektrycznych samochodów Audi Aicon
Pod tego koniec roku do sprzedaży wejdzie pierwszy, w peÅ‚ni elektryczny samochód niemieckiego producenta – Audi e-tron. WiÄ™cej na temat tego modelu możecie przeczytać na:
http://www.mototarget.pl/news,czy_audi_e_tron_bedzie_najszybciej_ladujacym_sie_autem_na_swiecie,24350.html