Na trasie przekraczającej 160 kilometrów przejechanej w zróżnicowanych warunkach drogowych, odzyskiwane jest do 15 kWh energii kinetycznej, która w postaci energii elektrycznej trafia z powrotem do akumulatora litowo-jonowego pojazdu. Oznacza to, że w ciągu roku, przejeżdżając 16 tysięcy kilometrów, tylko jeden Mitsubishi Outlander PHEV może zaoszczędzić tyle energii, ile potrzeba do oświetlenia i zasilania sprzętu AGD w 150 brytyjskich domach dziennie – zgodnie z danymi brytyjskiego regulatora rynku energii OFGEM, średnie dzienne zużycie energii elektrycznej w domach w Wielkiej Brytanii wynosi około 10 kWh.
Odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest proporcjonalna do masy pojazdu i prędkości jazdy, zostało zmaksymalizowane dzięki użyciu unikatowego systemu sterowanego za pomocą łopatki przy kierownicy, która umożliwia wybranie jednego z pięciu starannie dobranych poziomów hamowania regeneracyjnego. Kierowca kontroluje, kiedy i gdzie energia kinetyczna jest odzyskiwana, co znacznie zwiększa udział energii elektrycznej w hybrydowym napędzie pojazdu. Doładowywanie akumulatora tą metodą zwiększa zasięg samochodu pokonywany bez udziału silnika spalinowego i zastępuje energię, która w innym razie musiałaby pochodzić z sieci energetycznej, z której akumulator jest ładowany na postoju.
Mitsubishi Outlander plug-in jest dużym, rodzinnym samochodem SUV z napędem 4x4, który łączy napęd elektryczny i spalinowy. W odróżnieniu od większości pojazdów hybrydowych, Outlander może podróżować znacznie dalej korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego i przejeżdża w ten sposób nawet 52 kilometry. Imponujący zasięg przy zasilaniu całkowicie elektrycznym zapewnia pojazdowi fenomenalne parametry ekologiczne. Emituje on zaledwie 44 gramy CO2 na każdy przejechany kilometr, a jego znormalizowane, średnie zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100km.
Komputer pokładowy Outlandera plug-in precyzyjnie informuje o ilości odzyskanej energii i jej wykorzystaniu w czasie rzeczywistym. Łopatka zmiany intensywności odzysku energii jest umieszczona na kolumnie kierownicy, umożliwiając kierowcy wygodne optymalizowanie intensywności hamowania odzyskowego, zależnie od aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Strome zjazdy i warunki autostradowe pozwalają na intensywniejsze hamowanie regeneracyjne, z wykorzystaniem poziomu oznaczonego jako 5. Poziomy 2, 3 i 4 zapewniają wydajne odzyskiwanie energii w warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej. Poziom 1 zapewnia dyskretniejszy, ale wciąż znaczący poziom odzysku energii.
W Wielkiej Brytanii Outlander PHEV zachęca nabywców zerową stawką podatku akcyzowego dla pojazdu i zwolnieniem z opłaty za wjazd do centrum Londynu. Samochód kwalifikuje się również do rządowej ulgi dla samochodów z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów, wynoszącej 5000 funtów. Co więcej, samochód kwalifikuje się do ponad połowy wszystkich ulg. Użytkowników samochodów firmowych Outlander przyciąga zaledwie pięcioprocentowym podatkiem od świadczeń rzeczowych, co pozwala na zaoszczędzenie kwoty 8216 funtów w podatkach osobistych w ciągu trzech lat eksploatacji samochodu, w porównaniu z podobnej wielkości typowym pojazdem SUV z napędem 4x4.