Studium elektrycznego samochodu pozwala postawić kolejny krok w kierunku cyfrowej przyszÅ‚oÅ›ci czeskiej marki. Jak przystaÅ‚o na model ŠKODY, VISION E wyróżnia siÄ™ ponadprzeciÄ™tnÄ… przestronnoÅ›ciÄ… wnÄ™trza, najnowoczeÅ›niejszymi asystentami jazdy oraz licznymi rozwiÄ…zaniami „Simply Clever”.
Design VISION E zapowiada unikatowe cechy designu, które bÄ™dÄ… charakterystyczne dla przyszÅ‚ych elektrycznych modeli w gamie ŠKODY. VISION E imponuje od pierwszego spojrzenia, witajÄ…c zapraszajÄ…cym gestem otwierajÄ…cych siÄ™ przeciwlegle drzwi i czterech indywidualnych, częściowo obrotowych foteli. Lusterka boczne to już przeszÅ‚ość. Ich rolÄ™ zajmujÄ… kamery, relacjonujÄ…ce co siÄ™ dzieje wokóÅ‚ samochodu. Pozbycie siÄ™ Å›rodkowych sÅ‚upków byÅ‚o jednym z gÅ‚ównych zaÅ‚ożeÅ„ projektantów tego modelu, dziÄ™ki czemu udaÅ‚o siÄ™ uzyskać wrażenie wyjÄ…tkowej przestronnoÅ›ci kabiny. W porównaniu do projektu prezentowanego w Szanghaju, teraz VISION E posiada zaktualizowany pas przedni.
Z modelem VISION E ŠKODA stawia ważny krok w kierunku cyfrowej przyszÅ‚oÅ›ci. Pierwszy w historii czeskiej marki, częściowo autonomiczny model elektryczny, osiÄ…ga nowy poziom efektywnoÅ›ci wymiany danych. Obok cyfrowego panelu deski rozdzielczej oraz centralnego ekranu dotykowego, który pozwala kierowcy i jego wspóÅ‚pasażerowi obsÅ‚ugiwać funkcje i usÅ‚ugi ŠKODA Connect, w VISION E każdy z pasażerów ma także do dyspozycji swój wÅ‚asny wyÅ›wietlacz. We wszystkich drzwiach VISION E zainstalowane sÄ… Phoneboxy zdolne do indukcyjnego Å‚adowania smartfonów.
Model VISION E zostaÅ‚ wyposażony w wiele funkcji dowodzÄ…cych, że przyszÅ‚ość nadeszÅ‚a już dziÅ›. JednÄ… z nich jest zdolność do obsÅ‚ugi pokÅ‚adowych systemów samochodu komendami gÅ‚osowymi i gestami. Kierowca zaÅ› jest stale monitorowany z wykorzystaniem kamer Å›ledzÄ…cych ruch jego gaÅ‚ek ocznych. Koncepcyjna ŠKODA nie poprzestaje tylko na tym: stale monitoruje ona rytm bicia serca kierowcy, a gdy ten doÅ›wiadcza komplikacji zdrowotnych, auto potrafi samo spowolnić. Tak jak wiele seryjnych modeli ŠKODY, tak i VISION E zapewnia staÅ‚y dostÄ™p do sieci wszystkim osobom na swoim pokÅ‚adzie, dziÄ™ki hotspotowi wi-fi oraz moduÅ‚owi LTE.
Przy dÅ‚ugoÅ›ci 4668 mm, szerokoÅ›ci 1924 mm i wysokoÅ›ci 1951 mm, VISION E robi imponujÄ…ce wrażenie. DziÄ™ki bardzo dużemu rozstawowi osi wynoszÄ…cemu aż 2851 mm, konstruktorom ŠKODY po raz kolejny udaÅ‚o siÄ™ stworzyć ponadprzeciÄ™tnie przestronne i komfortowe wnÄ™trze. DziÄ™ki zastosowanemu typowi napÄ™du można byÅ‚o wyeliminować z kabiny Å›rodkowy tunel, zapewniajÄ…c zachwycajÄ…cÄ… ilość miejsca tak dla osób siedzÄ…cych z przodu, jak i z tyÅ‚u. Elektryczne silniki o mocy 306 KM napÄ™dzajÄ… wszystkie cztery koÅ‚a pojazdu. VISION E wyróżnia siÄ™ wÅ›ród samochodów elektrycznych swoimi osiÄ…gami: dysponuje zasiÄ™giem aż 500 km i jest w stanie osiÄ…gnąć nawet 180 km/h. Samochód posiada zdolność autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Oznacza to, że na trasach szybkiego ruchu VISION E potrafi samodzielnie przyspieszyć, spowolnić, sterować kierownicÄ… a nawet omijać przeszkody.