Od sierpnia 2015 roku producent z Rüsselsheim zacznie wprowadzać system Opel OnStar — nowego asystenta mobilności i serwisu — we wszystkich modelach samochodów osobowych marki Opel. Początkowo system Opel OnStar będzie dostępny na 13 europejskich rynkach, ale później również w innych krajach. Zgodnie z realizowaną przez firmę Opel ideą udostępniania zaawansowanych technologii szerokiemu gronu użytkowników, klienci, po dokonaniu rejestracji, będą mogli bez opłat testować wszystkie usługi dostępne w ramach systemu OnStar oraz WiFi przez 12 miesięcy.
„Systemy łączności pokładowej to jedna z unikalnych cech samochodów marki Opel, podobnie jak nagradzany system multimedialny IntelliLink. System Opel OnStar, za który otrzymaliśmy nagrodę Connected Car Award, to kolejny dowód na to, że naszym celem jest oferowanie innowacyjnych i wyznaczających trendy rozwiązań w dziedzinie łączności pokładowej szerszej grupie odbiorców” — podkreślił dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Opel OnStar to przełomowa technologia, dzięki której jazda samochodem stanie się bezpieczniejsza i jednocześnie bardziej komfortowa. Bezpośrednia komunikacja z naszymi klientami sprawi, że ich więź z marką będzie silniejsza. A wszystko to przekona jeszcze więcej nowych nabywców, że Opel jest właściwym wyborem”.
Łączność LTE 4G i punkt dostępowy Wi-Fi
Prędkość przesyłu danych dziesięciokrotnie wyższa w porównaniu z siecią 3G, większa elastyczność oraz możliwość jednoczesnego utrzymywania połączenia głosowego i transmisji danych to atuty LTE 4G. To wbudowane łącze daje użytkownikom szerszy zakres pokładowej łączności i rozrywki. Dysponując łączem LTE 4G, można także utworzyć punkt dostępowy Wi-Fi i podłączyć do niego jednocześnie nawet siedem urządzeń w samochodzie i jego pobliżu. Pasażerowie będą mogli swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi przez media społecznościowe, grać w ulubione gry, odtwarzać strumieniowo filmy, oglądać telewizję za pomocą ulubionej aplikacji lub pracować zdalnie poza biurem.
Wbudowana infrastruktura LTE 4G została zaprojektowana specjalnie pod kątem korzystania z niej w aucie i jest zintegrowana z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena służy do zwiększenia zasięgu i jakości połączenia. Do korzystania z usług realizowanych przez Internet nie jest potrzebny smartfon. Transmisja w standardzie LTE 4G będzie dostępna początkowo tylko na trzech rynkach — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W pozostałych krajach zostanie ona zaoferowana w późniejszym terminie.
Całodobowa pomoc przez siedem dni w tygodniu
System Opel OnStar zapewniający podróżującym dostęp do rozrywki i możliwość zdalnej pracy jest szczególnie przydatny w sytuacjach zagrożenia. Może nawet uratować życie, wzywając pomoc automatycznie i bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Z doradcami OnStar pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Przyciski systemu Opel OnStar zostaną umieszczone w konsoli środkowej nad głową kierowcy lub — w przypadku niektórych samochodów — na lusterku wstecznym. Ponadto w ramach nowego systemu świadczona będzie także usługa pomocy drogowej (tzw. assistance).
Zdalne połączenie z systemem Opel OnStar — aplikacja na smartfony
Użytkownicy smartfonów mogą zdalnie łączyć się ze swoimi samochodami dzięki aplikacji, która umożliwia:
-
kontakt z systemem OnStar z dowolnego miejsca,
-
dostęp do ważnych danych dotyczących auta, takich jak poziom oleju lub ciśnienie w oponach,
-
zdalne blokowanie lub odblokowywanie drzwi pojazdu,
-
ustalenie lokalizacji samochodu,
-
uruchomienie klaksonu i świateł,
-
szybkie pobieranie punktów docelowych do systemu nawigacji samochodowej,
-
proste zarządzanie ustawieniami wbudowanego punktu dostępowego Wi-Fi pojazdu.
Błyskawiczne odzyskiwanie pojazdu
System Opel OnStar zapewni również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży pojazdu wyposażonego w ten system. W przypadku kradzieży samochodu system Opel OnStar umożliwi ścisłą współpracę z organami ścigania w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania auta i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. Zdalna blokada zapłonu pozwoli na wysłanie sygnału uniemożliwiającego uruchomienie silnika samochodu, który zgłoszono jako skradziony.
Aktualne dane dzięki comiesięcznej diagnostyce
Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu. Taką kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, by ze spokojną głową wyruszyć w dłuższą podróż.
Pełna kontrola dla europejskich klientów
Użytkownicy systemu Opel OnStar w Europie będą mieli pełną kontrolę nad swoimi danymi oraz usługami Opel OnStar, z których korzystają. Przed aktywowaniem usług użytkownicy muszą zaakceptować regulamin. Mogą również zdecydować, czy chcą ujawniać swoją bieżącą lokalizację — po naciśnięciu przycisku prywatności informacje dotyczące ich położenia zostaną ukryte. Jednak bez względu na to, czy lokalizacja została ukryta, czy jest jawna, rolą systemu Opel OnStar nie jest monitorowanie użytkownika, lecz zapewnienie mu pomocy w sytuacjach awaryjnych. W przypadku otwarcia poduszki powietrznej system Opel OnStar domyślnie wyłączy funkcję maskowania lokalizacji, aby umożliwić służbom ratunkowym jak najszybsze dotarcie we właściwe miejsce.
Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.