Ekipy budowlane zburzyÅ‚y nieużywane budynki, aby zrobić miejsce dla nowego, technologicznie zaawansowanego centrum, które bÄ™dzie wykorzystywane do produkcji karoserii nowego, caÅ‚kowicie elektrycznego modelu Forda.
Przebudowa fabryki Niehl to znaczÄ…cy krok w kierunku osiÄ…gniÄ™cia przez Forda zakÅ‚adanych celów zwiÄ…zanych z caÅ‚kowicie elektrycznÄ… przyszÅ‚oÅ›ciÄ…. Centrum Elektryfikacji w Kolonii – wyposażone w najnowsze technologie produkcyjne – bÄ™dzie gotowe do rozpoczÄ™cia dziaÅ‚alnoÅ›ci w 2023 roku.
To bardzo wymagajÄ…cy projekt dla architektów. Trzeba w nim bowiem zbudować konstrukcjÄ™ o wysokoÅ›ci okoÅ‚o 26 metrów, szerokoÅ›ci 25 metrów i dÅ‚ugoÅ›ci 100 metrów na obszarze, który już jest przecież gÄ™sto zabudowany, bo od 1931 montuje siÄ™ tam pojazdy. Budynek bÄ™dzie obejmowaÅ‚ jednÄ… z gÅ‚ównych arterii komunikacyjnych przebiegajÄ…cych przez teren fabryki Niehl.
Rozbiórka nieużywanej już konstrukcji zostaÅ‚a zaplanowana na letni przestój zakÅ‚adu Niehl, aby usuniÄ™cie 5000 metrów szeÅ›ciennych gruzu nie przeszkodziÅ‚o w bieżącej produkcji pojazdów. Nowy budynek w tym miejscu zostanie ukoÅ„czony do koÅ„ca lipca 2022 r., a wkrótce po tym nastÄ…pi tam instalacja maszyn.
- CieszÄ™ siÄ™, że rozpoczÄ™liÅ›my przeksztaÅ‚canie naszego zakÅ‚adu w Centrum Elektryfikacji w Kolonii – powiedziaÅ‚ Gunnar Herrmann, prezes zarzÄ…du Ford-Werke GmbH. - To kamieÅ„ milowy naszej niemieckiej produkcji. Sprawi, że staniemy siÄ™ pierwszÄ… fabrykÄ… Forda w Europie, z której bÄ™dÄ… wyjeżdżać caÅ‚kowicie elektryczne samochody – dodaÅ‚.